Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko "tuutoroimalla" tienata ilman tutkintoja? (Esim. opettamalla matikkaa)

Vierailija
24.09.2019 |

Voisin opettaa jotakuta vaikka ruokapalkallakin (ja mä syön melkein mitä vain). Kun vielä opiskelin yliopistossa opetin usein muita. Kuulemma aika moni lopulta pääsi kursseista läpi mun avullani.

Opinnot katkesi terveysongelmien takia. Olen niitä jatkamassa joskus, mutta toivottomaltahan kaikki näyttää. Olisi kuitenkin hienoa päästä käyttämään tätä osaamista jotenkin. Pystyisin vaikka valmentamaan abeja tai selittämään juttuja koululaisillekin, jos on vaikeuksia niissä aineissa, jotka itse hallitsen hyvin.

Musta on mukava selittää asioita ja se on parasta, kun joku vihdoinkin oppii jonkun asian. Yleensä ne jutut ei ole edes vaikeita, vaan jonkun pitää selittää tai näyttää se vähän eri tavalla. Musta on tavallaan hauskaa jäljittää se juttu, minkä takia joku ei vain tunnu oppivan jotain asiaa. Yleensä päättelyketjusta vain puuttuu joku aika helpostikin hahmotettava lenkki.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aineita osaat?

Vierailija
2/6 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi, nyt tarvitset vain tuutoroitavia. Abeja tai opiskelemaan pyrkiviä. Mieti sopiva tuntiliksa, ja säästä ruokapalkkajutut symppiksin vähävaraisille jos sellaisia kohtaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa voi mutta sulla on aika kova kilpailu. Miksi joku päätyisi sinuun mieluummin kuin esim. matematiikan opeopiskelijaan?

Vierailija
4/6 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa voi mutta sulla on aika kova kilpailu. Miksi joku päätyisi sinuun mieluummin kuin esim. matematiikan opeopiskelijaan?

No, ainoa syy päätyä muhun olisi se, että muihin ei ole varaa. Mä varmaan tekisin hommaa lopulta ilmaiseksikin ihan vain siksi, koska mielestäni jokaisella pitäisi olla oikeus ja tilaisuus oppia halutessaan näitä juttuja.

ap

Vierailija
5/6 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi, nyt tarvitset vain tuutoroitavia. Abeja tai opiskelemaan pyrkiviä. Mieti sopiva tuntiliksa, ja säästä ruokapalkkajutut symppiksin vähävaraisille jos sellaisia kohtaat.

Voisin ehkä määrittää jonkun hinnan tietyille asioille tai kokonaisuuksille. Jos en onnistu opettamaan sitä, niin sitten mennään ruokapalkalla. Muu tuntuisi väärältä. Mutta jos oppilas oppii, niin sitten voisin ottaa maksun vastaan.

Vähävaraisia ja esim. työttömiä voisin mielelläni opettaa ilmaiseksi, jos haluavat johonkin koulutukseen, mutta pelkäävät, ettei taidot riitä.

(Mulla on välillä syyllinen olo, kun nostan tukia)

ap

Vierailija
6/6 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä aineita osaat?

Fysiikkaa ja matematiikkaa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän