Äiti, miksi käyttäydyt tylysti lasten isän uutta puolisoa kohtaan?
...tai jopa esim. suhtaudut avoimen vihamielisesti? Tämä siis tilanteessa, jossa ero ei johdu uudesta kumppanista, uusi kumppani on lapsille mieluisa ja haluaa tulla toimeen?
Alkaa olla neuvoton olo
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
En ole äiti, enkä uusi puoliso ja oma parisuhdekin voi hyvin. Keksin silti säkillisen syitä moiselle käytökselle. :D Aika paljon vaadittu, että olisi uuden puolison kanssa hyvää pataa. Se on vaan siedettävä.
Miten olisi yhteiset lapset eksän kanssa ja uusi kumppani, joka on lasten elämässä? Ei minua muuten eksän olemassaolo kiinnostaisi, kun ei olisi tarvetta.
Mutta mitkä ne syysi ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole äiti, enkä uusi puoliso ja oma parisuhdekin voi hyvin. Keksin silti säkillisen syitä moiselle käytökselle. :D Aika paljon vaadittu, että olisi uuden puolison kanssa hyvää pataa. Se on vaan siedettävä.
Miten olisi yhteiset lapset eksän kanssa ja uusi kumppani, joka on lasten elämässä? Ei minua muuten eksän olemassaolo kiinnostaisi, kun ei olisi tarvetta.
Uusi kumppani ei kuulu lasten elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat 50/50 vanhemmilla ja joskus olen paikalla yksin, kun miehelle tulee työkeikka.
Lapset ovat isän kanssa silti aina päivittäin ja hän kantaa päävastuun muksuista. Jos lapset pyytävät esim. että auttaisin läksyissä, toki mielelläni teen niin. Ja ylipäätään normaalissa arjessa on aika vaikea olla jotenkin kovin erillään toisen lapsista - en usko että se olisi lapsillekaan kovin mieluista.
En odota, että miehen eksä olisi kaverini. Se, että hän kääntyy selin minuun eikä edes tervehdi, jos törmäämme häneen ja lapsiin äitiviikolla, on mielestäni outoa ja tylyä. Asumme siis samalla pienellä alueella joten kaupassa jne. törmäämme aina välillä. Lapset tulevat moikkaamaan tietenkin jos näin käy. Vaikka nyökkäyskin olisi jo ihan ok vs. totaalinen ignooraus.
Jos mies ei pysty omalla vuorollaan lapsiaan hoitamaan niin äidillä on ihan hyvät perusteet vaatia lapset kokonaan itselleen.
Joskus työkeikka = ei pysty hoitamaan. Joo, ilmeisesti lukutaidon taso on tosiaan romahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisin syy on se, että tuntuu vain niin pahalta että miehellä on joku uusi, eikä kykene parempaan. Loput saat keksiä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samassa kodissa 50% ajasta /, tiiviisti mukana arjessa ja silti ei kuulu lasten elämään? Millä logiikalla?
Ap on kuullut vain miehensä version erosta. Naiivina hän nyt ihmettelee, mikä mättää, vaikka mies on tehnyt ap:sta lastensa kaitsijan omilla viikoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samassa kodissa 50% ajasta /, tiiviisti mukana arjessa ja silti ei kuulu lasten elämään? Millä logiikalla?
Täysin vieras ulkopuolinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi olla. Lapset ovat siellä isänsä takia . Ei jonkin kotia leikkivän akan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat 50/50 vanhemmilla ja joskus olen paikalla yksin, kun miehelle tulee työkeikka.
Lapset ovat isän kanssa silti aina päivittäin ja hän kantaa päävastuun muksuista. Jos lapset pyytävät esim. että auttaisin läksyissä, toki mielelläni teen niin. Ja ylipäätään normaalissa arjessa on aika vaikea olla jotenkin kovin erillään toisen lapsista - en usko että se olisi lapsillekaan kovin mieluista.
En odota, että miehen eksä olisi kaverini. Se, että hän kääntyy selin minuun eikä edes tervehdi, jos törmäämme häneen ja lapsiin äitiviikolla, on mielestäni outoa ja tylyä. Asumme siis samalla pienellä alueella joten kaupassa jne. törmäämme aina välillä. Lapset tulevat moikkaamaan tietenkin jos näin käy. Vaikka nyökkäyskin olisi jo ihan ok vs. totaalinen ignooraus.
Jos mies ei pysty omalla vuorollaan lapsiaan hoitamaan niin äidillä on ihan hyvät perusteet vaatia lapset kokonaan itselleen.
Joskus työkeikka = ei pysty hoitamaan. Joo, ilmeisesti lukutaidon taso on tosiaan romahtanut.
Eli mies jättää lapsensa täysin vieraan ihmisen vastuulle tällöin. Ei hyvä.
No ap hankkii lapsia miehensä kanssa, mies ehkä osoittaa ne todelliset karvansa mitkä exällekkin osoitti. Sitten ero, jonka jälkeen joudut olemaan a. lapsistasi erossa ja vieläpä b. kestämään sitä että ex ottaa jonkun uuden naikkosen siihen, jonka luokse sun pitäisi niitä omia lapsiasi raijata. Sitten ymmärrät miltä se tuntuu.
Oikeasti tosi harva haluaa että omia pieniä lapsia hoitaa joku itselle vieras naikkonen, joka väistämättä vaikuttaa sun lasten kasvatukseen. Se on pääsääntöisesti epämiellyttävää, koska tosi harvoin se uusi nainen on sellainen, jonka kanssa jutut menis edes 90% yhteen. Ja kun on omista lapsista kyse, sitä ei tee kompromisseja.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan johtuu ihan siitä, että kaikki kommunikointi kusipäisen ex-puolison kanssa vituttaa ja sinä olet ex-puolison jatke.
Helmi asenne! Olitko sinäkin aikanaan tämän puolison jatke? Eikö ne omat lapsetkin ole sen ex-miehen jatkeita (kirjaimellisesti!), vttuiletko heillekin? Kukaan ei ole oma persoonansa?
Haloo...
nimim. ei lapsia, ei ex-miehiä, en luojan kiitos kuulu näihin soppiin
Jestas mitä akoittelua ja nimittelyä täällä. Mikähän siinä on että naiset ovat aina toistensa karvoissa kiinni. En voisi kuvitellakaan miesten kirjoittavan vastaavalla tavalla. "Kyllä suututtaa kun ex-vaimon uusi ukonkutale on semmoinen ja semmoinen" :D Vau mikä palsta, taidanpa tehdä elämääni parantavan päätösen ja poistua takavasemmalle.
Vierailija kirjoitti:
Jestas mitä akoittelua ja nimittelyä täällä. Mikähän siinä on että naiset ovat aina toistensa karvoissa kiinni. En voisi kuvitellakaan miesten kirjoittavan vastaavalla tavalla. "Kyllä suututtaa kun ex-vaimon uusi ukonkutale on semmoinen ja semmoinen" :D Vau mikä palsta, taidanpa tehdä elämääni parantavan päätösen ja poistua takavasemmalle.
Mitäpä se miehiä kiinnostaa millainen se uusi mies, kun ei ne ukonketaleet niiden lasten kasvattamiseen ja hoitamiseen ole koskaan maailmanhistoriassa osallistunut. Tässäkin näkee että se on se uusi nainen, joka sit tuhtaa sitä ja tätä niiden lapsien kanssa.
Ja niin, miehet ei ehkä ole toistensa karvoissa kiinni, mutta kyllä hekin melkoisen paljon ovat toisiaan t*****n mätkineet historian saatossa.
Koska olet numero kolme, siis eromme jälkeen. En jaksa muodostaa sinusta mielipidettä koska lasteni isä vaihtaa sinut kuitenkin seuraavaan siinä vaiheessa jos tutustumme.
Ylipäänsä en myös jaksa uusia ihmisiä.
Käännetäänpä toisinpäin eksäni nykyinen miksi suhtaudut minuun niin negatiivisesti? Erosimme miehesi kanssa syystä, en häntä huolisi vaikka maksettaisiin miljoona, pidä hyvänäsi, itselleni ei kelpaisi ja kerta tuollaisen miehen kelpuutat, säälin sinua.
Terveiseni siihen miksi en kysy kuulumisianne, minua ei yksinkertaisesti kiinnosta, elän omaa elämääni ja toivoisin teille samaa.
...niin ja kyllä vaikka oletkin kuvioissa elatusvelvollisuus on silti miehelläsi, se on lain määräämä asia jo ennen kun aloitte seurustella. Hyväksy tai katoa, minulle se on täysin yhdentekevää ps. rikosilmoitus kunnianloukkauksesta teistä on jo tehty, helpommalla pääsisit kun et toimisi noin epävarman typerästi.
Ai noinko sä mietit musta?! Vaikka jutellaan viikoittain ja nähdäänkin aika usein. Esikoisen rippijuhlatarjoilutkin hoidettiin kimpassa!
(Tää on muuten totta, mulla ja miehen nykyisellä vaimolla on hyvät välit.)
Tälleen aikuiseksi varttuneena avioerolapsena, jonka vanhemmat uusine puolisoineen osasivat käyttäytyä asiallisesti toisiaan kohtaan ja sopia minua koskevista asioista niinkuin aikuiset ihmiset, ihmettelen ketjuun kirjoitelleiden kakaramaista minäminä-asennetta, joka kostautuu niille lapsille.
Ap:lle propsit siitä, että suhtaudut asiallisesti tilanteeseen ja olet normaali turvallinen aikuinen lasten elämässä. Jos minä eroaisin lapseni isästä niin olisin iloinen, jos hän jatkaisi elämäänsä kaltaisesi tavoin käyttäytyvän kanssa ja pyrkisin olemaan asiallinen sinua kohtaan.
En henkilökohtaisesti ymmärrä ihmisiä, jotka kostavat sen eron lapsilleen hankaloittamalla heidän elämäänsä esim. olemalla asiattoman tyly lasten toisen vanhemman uudelle kumppanille. En keksi sille muuta selitystä kuin henkinen kypsymättömyys ja kyvyttömyys asettaa lapsen etu oman katkeruuden/kateuden edelle.
Lapseni eivät valinneet sinua elämäänsä, heidän isänsä teki niin. Lapseni eivät pidä sinusta. En myöskään näe, mitä työssäkäymätön, tuilla elävä nainen voi lasteni elämään tuoda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin vieras ulkopuolinen ihminen.
Ai esim. vielä 2-3:n yhteisen vuoden jälkeen?
Jos/kun tulee jossain vaiheessa uusi pikkusisarus?
Kuinka kauan pysyy täysin vieraana ulkopuolisena ihmisenä?