Kerroin totuuden työhaastattelussa
Olen nykyisessä työssäni edelleen tittelillä X, jonka mukaan minulla olisi kolmessa portaassa alaspäin alaisia. Läheiseni kuoli ja masennuin ja yhteisymmärryksessä nykyisen työnantajani kanssa "alenin" yhden portaan alaspäin tilapäisesti. Kerroin tämän haastattelussa toiseen paikkaan..
Olisiko pitänyt vain olla sanomatta ja mennä sillä ylemmällä tittelillä röyhkeästi haastattelussa?
Kommentit (4)
Riippuu minkä alan töistä kyse. Esim. Sosiaali-ja terveysalalla ehkä lievänä miinuksena avautumista rekryssä pitäisin (olen itse mielenterveys-ja päihdehoitaja) mutta ei rekryssä merkittävänä esim. toimistotyössä. Rekrytoijaa kiinnostaa varmaankin oletko kuinka saanut henkilökohtaiset vaikeudet selätettyä
Vierailija kirjoitti:
Riippuu minkä alan töistä kyse. Esim. Sosiaali-ja terveysalalla ehkä lievänä miinuksena avautumista rekryssä pitäisin (olen itse mielenterveys-ja päihdehoitaja) mutta ei rekryssä merkittävänä esim. toimistotyössä. Rekrytoijaa kiinnostaa varmaankin oletko kuinka saanut henkilökohtaiset vaikeudet selätettyä
Sosiaali- ja terveysalalla tosiaan voi tulla henkisesti raskaita työtehtäviä jolloin tärkeää että hoitohenkilökunta kykenee toimimaan oireilematta
Miten rekrytoijat käsittelisitte tällaista asiaa?