10 -vuotias ja kotityöt
Mitä kotitöitä teidät 10 -vuotiaat tekee? Tekevätkö vapaaehtoisesti?
Meillä tuota pitää muistuttaa kaikesta .. muuten ei oikein mikään hoidu. Unohtelee tavarat lattialle, pyykit sinne tänne ja ruokatarvikkeet pöydille. Itseäni väsyttää jatkuva muistuttelu. Jos en muistuta, asunto on jo päivässä kuin pommin jäljiltä. Huonettaan ei siisti ellen pyydä sataan kertaan. Olen ajatellut että puhelin vie liikaa aikaa, siksi ei pysty keskittymään. Olen siis hieman vähentänyt puhelinaikaa.
Olisi kiva kuulla miten muilla samanikäisillä menee...
Kommentit (3)
Meillä ei toimi edes tuo raha:( Ei tunnu motivoituvan siitäkään ...
Minä vähän juksasin lasta että sain sen siivoamaan omat jälkensä. Kerroin että aasiassa käytetään lapsityövoimaa vaatteiden tekemiseen. Kysyin lähdetkö kesäloman ajaksi töihin vai siivoatko oman huoneesi?
Vähän tuo itki että ei saa lähettää aasiaan. Siitä vasta ulina yltyi kun kerroin että alaikäisenä palkkasi maksetaan mun tilille ja saat sitä sitten viikorahoina.
Toimii ainakin toistaiseksi.
Mun lapsella alkoi kotityöt luonnistua, kun silloin, kun alettiin antaa viikkorahaa ilmoitin, että se on sidottu kotitöihin. Eli jos perjantaina huone on kuin pommin jäljiltä, vaatteet muualla ku pyykkikorissa eikä oo kertaakaan esimerkiksi täyttänyt tiskikonetta niin sitä viikkorahaa ei tipu kunnes nämä hommat on hoidettu. Hoitaa nykyään ihan ilman muistuttelua ja siivoaa aina omat jälkensä.