Millainen ihminen ajaa ruostuneella, likaisella ja kolisevalla autolla?
Kyllä auto saa olla vanha mutta sen verran pitäisi kunnioittaa muita tielläliikkujia, että pitäisi auton edes kiiltävänä ja maalipinnan virheettömänä. Vertaisin tätä ihmisen perus hygieniatasoon.
Kommentit (18)
Itsetietoinen, joka ei pelkää ap:ta eikä ilmasto-Gretaa.
M 45
Minä ajan tuollaisella. Varaa olisi toki muuhunkin, mutta mulle riittää kun sisällä autossa on suht siistiä. Olen kyllä koulutettu ja hyvässä duunissa, mutta laitan rahat mielummin muuhun. Koska käyn suihkussa joka päivä, pesen hampaat ja käyn parturissa, vaatteet on siistit jne joten voisiko olla että ainakin osa ongelmaa on aloittajan päässä?
Ap on varmaan tylsä ihminen kun jaksaa loukkaantua siitä minkälaisella autolla toinen ajaa.
Tyhmä. Jollei sitten ole vasta ensimmäisen työpaikkansa saanut, joka tarvitsee autoa työssäkulkemiseen eikä vielä ole ollut varaa hankkia parempaa. Tosin eihän tuollainen varmaan mene katsastuksesta läpikään. Olisko joku rikollinen, joka ajaa katsastamattomalla autolla, varastetuilla kilvillä ja ilman ajokorttia päihteissään.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastoa suojeleva ihminen välttää kerskakulutusta eikä vaihda autoa yhtenään. Auto ajetaan loppuun ja sen jälkeen auto kierrätetään uudeksi teräkseksi.
Auto kestää paljon pidempään jos siitä pitää hyvää huolta. Aina naurattaa nämä ihmiset jotka ylpeilevät ajavansa auton ilmastosyistä "loppuun" mutta itse nopeuttavat sitä loppua auton huonolla hoidolla ja huoltojen laiminlyönnillä.
Minä ajelen, olen keskisuuren firman johtoryhmässä, enkä hirveästi välitä millainen auto ihmisellä on (olen nainen). Mieskollegoilla on kiltävät uudet audit, ja kyllä huomauttelevat mulle fordin rämästäni.
En ole kiinnostunut autoista enkä koe tarvetta näyttää asemaani auton perusteella. Mutta siinä ap on oikeassa että en ole ehkä ajatellut autonraatoni olevan epäkunnioittava toisia kohtaan. Ehkä jatkossa parkkeeraan rämän kauas konttorin pääovesta :)
Ei-pinnallinen, ei-materialistinen, säästäväinen, epäoleellisuuksista pingottamaton, imagokysymyksistä piittaamaton, ympäristötietoinen, laiska tai tyhmä.
Kun auto on oikein pahan näköinen ja pitää hirveää ääntä. Kenties jopa vähän palaa ajellessa niin saa aina ajaa etuoikeutetusti. Yksikään paremman auton omistaja ei uskalla ottaa riskiä pelottovan romun kanssa.
Voi kuule ap, todella moni ajaa sellaisella autolla. Älä ole niin hysteerinen.
Minä. Ajan tosi vähän. Auto taitaa vm 2004 tai 2005 tai 2006. En edes muista 😁 Ruostetta siellä täällä, kun suolatulla tiellä ruostuu niin äkkiä, vaikka kuntoon välillä laitetaankin. Koiranluu taitaa kolista. Koti on siisti, mutta valitettavasti autosta ei voi sanoa samaa. Mulla on ollut aina "vanhoja" autoja ja yhden ainoan kerran pompannut katsastuksessa.
Esimerkiksi sellainen, joka harrastaa Venäjänmatkailua. Sinne ei kannata liian arvokkaalla autolla lähteä. Pitää sen ehjä olla toki.
Miten auton ulkonäkö liittyy millään tavalla muiden tielläliikkujien kunnioittamiseen? Kyllähän niillä ruosteisella koslalla ajelevilla papparaisilla on paremmin aikaa antaa tietä muille kuin kiiltelevillä teiden sankareilla, jotka superturboautoillaan puskevat ohi silloinkin, kun ei tilaa olisi.
Tosin myös monella nuorella voi ensiautona olla melkoinen romu, ja sillä ajetaan siihen malliin, ettei sen toivotakaan kestävän kauan.
Vanhoja autoja suosivat myös ne, jotka tykkäävät remontoida itse. Tuliteriin autoihin ei maallikon paljon parane kajota.
Autoni on vähän likainen, koska ajan paljon hiekkateillä. Takakaarissa on myös pari ruostepilkkua, siksi pitäisikin taas viedä se pajalle. Laittoivat viimeksi hyvään kuntoon, nyt ruostetta vain puskee eri paikasta. Kolinaa ei silmäterästäni kuulu.
Ilmastoa suojeleva ihminen välttää kerskakulutusta eikä vaihda autoa yhtenään. Auto ajetaan loppuun ja sen jälkeen auto kierrätetään uudeksi teräkseksi.