Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tultuani taas kerran Tinderissä ghostatuksi, alan olla vakuuttunut tästä teoriasta..

Vierailija
24.09.2019 |

että ongelmana on tämä:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/06/15/kuusi-tapaa-joilla-tinder-vaik…

Sen verran monta kertaa vaan on jo sama tapahtunut, eli toistuvasti kaava näyttäisi olevan matchi -> viestiä -> ja kun vastaan, siitä seuraa yhdestä kolmeen päivään ihan älytöntä jallitusta ja kunnes taas täysin yllättäen katoaminen.

Onko tämä vain joku miehille ominaisempi saalistusvietin ilmentymä (jäävät uskoakseni helpommin koukkuun myös uhkapelaamiseen) vai harrastaako tätä molemmat sukupuolet?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kaikki on kiinni tasoteoriasta.

Tykkäät vain suosituimmista itseäsi parempitasoisemmista miehistä joilla on varaa ghostailla sinua.

Et kiinnostu omantasoisista parisuhteen perässä olevista miehistä.

Vierailija
2/25 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska teoria, mutta ei pätenyt omalla kohdallani.

Fiksu ihminen tiedostaa, miten esimerkiksi Tinder toimii ja koukuttaa.

Siksi itselleen kannattaa ihan ensiksi tehdä selväksi mitä haluaa, ja sitten kerätä rohkeutta kommunikoida tämä ulos. Ainakin miehiltä usein puuttui vähintään se rohkeus, todennäköisesti myös tietoisuus siitä, mitä haluaa.

Ei esimerkiksi uskalleta sanoa, että etsitään kertakäyttöistä/ pitkäaikaista fyysistä seuraa, etsitään vaimoa, etsitään ensimmäistä vaihtoehtoa kunnes joku kolahtaa niin että siirtyy vaihtoehtoon kaksi tms.

Toiseksi kannattaa toimia se tavoite mielessä.

Esimerkiksi itse etsin aviomiestä, ja sitä odotellessa s e ksiä. Kerroin tämän kaikille suoraan, ja painotin toimintani ja aktiivisuuteni niihin, joissa oli potentiaalia puolisoksi. Haku vei vuoden verran, ja nyt olen kihloissa.

Tinder ei toimi, jos sieltä etsii itsetunnon vahvistusta. Se toimii seuranhakuun, ja silloin tulee toimia seuranhaku mielessä.

Lopuksi vielä mainittakoon, että kukaan ei ole kenellekään velkaa sitä keskustelua. Eli jos jutunjuurta ei synny tai toisen kanssa alkaakin juttu luistamaan, kyseessä ei ole "ghostaus". Keskustelut hiipuvat Tinderissä jatkuvasti.

Ghostauksesta puhutaan vasta silloin, jos toinen katoaa tapaamisen/ tapailun jälkeen ilman selityksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäät vain suosituimmista itseäsi parempitasoisemmista miehistä joilla on varaa ghostailla sinua.

Hehehehehee.. pitihän se arvata että kyseessä on oma syy.

1. Yleensä se on mies, joka ehtii ennen minua kysymään millä mielellä olen liikkeellä tai kertovat itse oman motivaationsa. Ja viestittelyä jatkettu sitten niiden kanssa, joilla kertomansa mukaan motivaationa uuden parisuhteen löytäminen. (Tämän osalta Tinder on tosi kiva, eli että kokemukseni mukaan siellä kerrotaan kyllä melko heti, mitä mielessä. Se, onko se totta, lienee eri asia.)

2. Tasoajattelu on muutenkin ihan naurettavaa, mutta sanottaisiinko vaikka että nykyisellään ihan erikseen arvostan miehessä nimenomaan tavallisuutta ja päin vastoin jätän matchaamatta ne kaikki lentäjälaatikkoleuat, kalsarimallit sekä rokkistarat. (Niistä kun entiset kumppanit koostuvat, siellä Tinderin ulkopuolella tavatut.)

Toki tässä mielessä voi olla ihan totta, että olen nostanut tasoani liikaa, kun haluaisin nykyään että miehellä olisi muutakin mielessä aikuisiässä kuin oma ulkonäkö, ja elämänkokemusta sekä puheenaiheita kertynyt myös muusta, kuin vain työsuorittamisesta ja biletyksestä. Ja ehkä olen sitten vain tosi tylsä.

Vierailija
4/25 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittakaa nyt vaikka puhumalla suomea. Se että joku on käyttänyt moista termiä, ei tarkoita että fiksu ihminen jatkaisi sitä. Suomenkielessä on ihan kelvollisia sanoja tähänkin hylkäämiseen, kiinnostuksen loppumiseen tai mielipiteen vahtamiseen.

Ja onhan se kauheaa, kun se tuntematon ihminen ei sitten ollutkaan juuri sellainen kuin kuvitelin.

Vierailija
5/25 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Yleensä se on mies, joka ehtii ennen minua kysymään millä mielellä olen liikkeellä tai kertovat itse oman motivaationsa. Ja viestittelyä jatkettu sitten niiden kanssa, joilla kertomansa mukaan motivaationa uuden parisuhteen löytäminen. (Tämän osalta Tinder on tosi kiva, eli että kokemukseni mukaan siellä kerrotaan kyllä melko heti, mitä mielessä. Se, onko se totta, lienee eri asia.)

2. Tasoajattelu on muutenkin ihan naurettavaa, mutta sanottaisiinko vaikka että nykyisellään ihan erikseen arvostan miehessä nimenomaan tavallisuutta ja päin vastoin jätän matchaamatta ne kaikki lentäjälaatikkoleuat, kalsarimallit sekä rokkistarat. (Niistä kun entiset kumppanit koostuvat, siellä Tinderin ulkopuolella tavatut.)

Toki tässä mielessä voi olla ihan totta, että olen nostanut tasoani liikaa, kun haluaisin nykyään että miehellä olisi muutakin mielessä aikuisiässä kuin oma ulkonäkö, ja elämänkokemusta sekä puheenaiheita kertynyt myös muusta, kuin vain työsuorittamisesta ja biletyksestä. Ja ehkä olen sitten vain tosi tylsä.

Oli miten oli, jos nainen ei oikein löydä seuraa, on ongelma lähes aina ns. tasoissa. Sen kertonee jo se, että vain miesten kermalla on kiirus naisten kanssa ja taviksilla jo hyvin hiljaista. Joku kiinnostunut silloin tällmin.

6/25 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo saman neuvon annan kuin muutkin, siirry kilttimiehiin👍

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
7/25 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan nokkela trolli vai sattumalta kuin suoraan palstamiesten pelikirjasta? Nuoruusvuodet alfamiehiä, sitten haussa tavallinen beta-elättäjä.

Kumpikohan meistä tässä trollaa? ;)

Jos ja kun aikuisiässä toistuvasti löytänyt itsensä tilanteesta, että suhteet eivät toimi (ja niiden toimimattomuuden syynä toistuvasti samat syyt kuten kumppanin liiallinen päihteiden käyttö, vain omiin vatsalihaksiinsa keskittyminen, ei uralta aikaa parisuhteelle) niin fiksumpiko ratkaisu olisi olla vetämättä siitä tiettyjä johtopäätöksiä, ja jatkaa pään hakkaamista seinään suhdeasioissa?

Se, missä oma virhe on kyllä ollut massiivinen, on että tuon tajuamiseen meni parikymmentä vuotta. Eli turha odottaa eri lopputulosta, jos aina toimii samoin kuin ennen.

Alfuuttakin on muuten monenlaista. Ja itse lasken automaattisesti beetoiksi kaikki, joiden itsetunto tuntuu vaativan toistuvasti jotain niinkin täysin keinotekoista buustia, kuin mätchien määrä.

8/25 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan nokkela trolli vai sattumalta kuin suoraan palstamiesten pelikirjasta? Nuoruusvuodet alfamiehiä, sitten haussa tavallinen beta-elättäjä.

Kumpikohan meistä tässä trollaa? ;)

Jos ja kun aikuisiässä toistuvasti löytänyt itsensä tilanteesta, että suhteet eivät toimi (ja niiden toimimattomuuden syynä toistuvasti samat syyt kuten kumppanin liiallinen päihteiden käyttö, vain omiin vatsalihaksiinsa keskittyminen, ei uralta aikaa parisuhteelle) niin fiksumpiko ratkaisu olisi olla vetämättä siitä tiettyjä johtopäätöksiä, ja jatkaa pään hakkaamista seinään suhdeasioissa?

Se, missä oma virhe on kyllä ollut massiivinen, on että tuon tajuamiseen meni parikymmentä vuotta. Eli turha odottaa eri lopputulosta, jos aina toimii samoin kuin ennen.

Alfuuttakin on muuten monenlaista. Ja itse lasken automaattisesti beetoiksi kaikki, joiden itsetunto tuntuu vaativan toistuvasti jotain niinkin täysin keinotekoista buustia, kuin mätchien määrä.

Kieltämättä beetta-naisen tunnistaa juuri tuosta että keräilee match'seja🤓

Vierailija
9/25 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettu kirjoitti:

Välimuotojako ei ole? Kaikki on aina joko tai? On tämä kyllä hassu palsta.

Vierailija
10/25 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettu kirjoitti:

Mutta eihän ne ki.lt.timiehet huoli naista, jos tällä on seksi- tai suhdehistoriaa, vaan jankuttavat siitä kuinka nainen haluaisi vain be.taelättäjän. Nähtiinhän se jo tässäkin ketjussa.

11/25 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hopeakettu kirjoitti:

Välimuotojako ei ole? Kaikki on aina joko tai? On tämä kyllä hassu palsta.

No, Ap'een tekstistä ilmenee että hakkaa vaan päätä seinään kun toistaa kaavaa.

Tietenkin on välimuotoja mutta tuollaisessa tapauksessa kantsis vaihtaa kerralla suuntaa.

12/25 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hopeakettu kirjoitti:

Mutta eihän ne ki.lt.timiehet huoli naista, jos tällä on seksi- tai suhdehistoriaa, vaan jankuttavat siitä kuinka nainen haluaisi vain be.taelättäjän. Nähtiinhän se jo tässäkin ketjussa.

😆 Jos on kuule oikea beetta-uroo niin ei hän edes tiedä olevansa beetta joten hän ei tiedä silloin termiä: be.taelättäjä🤓

Vierailija
13/25 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinder-yhyy-Tinder-yhyy.

Aloittaja on oikeasti mies.

Vierailija
14/25 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettu kirjoitti:

No, Ap'een tekstistä ilmenee että hakkaa vaan päätä seinään kun toistaa kaavaa.

Tietenkin on välimuotoja mutta tuollaisessa tapauksessa kantsis vaihtaa kerralla suuntaa.

Mitä kaavaa nyt toistan? Muuta kuin sitä kaavaa, että jokusen kerran Tinderiin tehnyt profiilin, ja siellä viestitellyt sitten näiden matchien kanssa, joiden kanssa viestittely sujunut luontevasti.

Ottaen huomioon alustan, ja sen että jokaisella jotain ehdottomuuksia on vaikka muuta väittäisi, ymmärrän täysin että se "puff" tapahtuu vaikka kun minulta kysytään kantaani lemmikkieläimistä, ja vastaan olevani valitettavasti allerginen niille, tai joku muu aidosti mahdollisen suhteen syntymiseen liittyvä asia ei täsmää. Mutta se että vastaava "puff" on tapahtunut myös keskustelun kohdassa Länsimetron viivästyminen tai illan TV-tarjonta, niin onhan tuo jo vähän hassua.

No, ihan kivoja keskusteluja ja lyhyitä nettikohtaamisia kyllä nyt ollut, ja paljon laajemmalla otannalla erilaisia miehiä niin taustaltaan, ammatiltaan ja asuinpaikaltaan, kuin livenä ikinä tapaisin, joten siinä mielessä yhä mukavaa.

Kunhan vähän ihmettelen ja yritin kuulla, onko muilla Tinderin mahdollisesta liiasta koukuttavuudesta omia näkemyksiä.

Vierailija kirjoitti:

Tinder-yhyy-Tinder-yhyy.

Aloittaja on oikeasti mies.

Kiitos tästä! Vaikka niitä kenties turhan dopamiinitujaushakuisia toistuvasti näköjään mätchäänkin, sinä ja pari muuta ovat pelkästään tässä ketjussa omalla esimerkillään osoittaneet, että ne matchini ovat kuitenkin olleet järjestään tosi mukavia, perusälykkäitä ihmisiä vaikka se tinderkäytös hieman toivomisen varaa osalla jättääkin.

Vierailija
15/25 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkaan en vaan tajua näitä Tinder avauksia. Minkä takia tuota ei voi siirtyä jonnekin muualle mikäli siellä ei tunnu ottavan onkeen?

Vierailija
16/25 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset taitaa aika nopeasti muutaman viestin jälkeen päätellä, kiinnostaako toinen vai ei. Tunnustan itsekin muutaman viestin jälkeen ghostanneeni ihmisen, joka ei ole kirjoittanut mitään kiinnostavaa .

Vierailija
17/25 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset taitaa aika nopeasti muutaman viestin jälkeen päätellä, kiinnostaako toinen vai ei. Tunnustan itsekin muutaman viestin jälkeen ghostanneeni ihmisen, joka ei ole kirjoittanut mitään kiinnostavaa .

Ja lisään vielä että mulle turn off ei välttämättä ole mikään yksittäinen asia...yleensä se on vaan mun mielestä tylsä tapa viestiä joka vie kiinnostuksen hyvin nopeasti.

Vierailija
18/25 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkaan en vaan tajua näitä Tinder avauksia. Minkä takia tuota ei voi siirtyä jonnekin muualle mikäli siellä ei tunnu ottavan onkeen?

Mikä paikka se olisi? Tinderistä kun sinänsä tekee ylivertaisen muihin se, ettei altistu sille ja nyt sanon ihan suoraan - järkyttävälle misogynistiselle viestipommitukselle, ja erinäiset p ervotkin pystyy kiitettävän usein jo etukäteen karsimaan. Viestittely kun tapahtuu vasta, kun itse on tavallaan antanut sille luvan.

Suomi24:n deittipalsta on ihan järkyttävä paikka, paljon parempi ei vaikuttaisi olevan se Happy Pancake. Niin erikoista viestiä sielläkin puskee vain käyttäjätiedolla "Nainen".

Vierailija
19/25 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä paikka se olisi? Tinderistä kun sinänsä tekee ylivertaisen muihin se, ettei altistu sille ja nyt sanon ihan suoraan - järkyttävälle misogynistiselle viestipommitukselle, ja erinäiset p ervotkin pystyy kiitettävän usein jo etukäteen karsimaan. Viestittely kun tapahtuu vasta, kun itse on tavallaan antanut sille luvan.

Suomi24:n deittipalsta on ihan järkyttävä paikka, paljon parempi ei vaikuttaisi olevan se Happy Pancake. Niin erikoista viestiä sielläkin puskee vain käyttäjätiedolla "Nainen".

Varmasti näin onkin. Silti ihmettelen tätä että miksi sitten siellä on näitä ihmisiä jotka roikkuvat vuosi toisensa perään eivätkä löydä omien sanojensa mukaan ketään?

Vierailija
20/25 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sen asian edetä tapaamiseen aika pian. Se jatkuva jauhaminen on ihan yhtä tyhjän kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän