apua virkkaukseen!
Oon ihan noviisi virkkauksessa enkä ymmärrä ohjetta. Pitäisi tehdä kädentie, mutta tää ei aukene mulle:
"Virkkaa jokaisen väliin jätetyn kjs:n/p:ään tilalle 1 kjs. Virkkaa sitten mallivirkkausta kuten aiemmin, kunnes olet 3. ja 4. kulman keskellä" --> Siis mihin mä virkkaan sen ketjusilmukan jos en pylvääksi? Mihin se tulee kiinni?
"Virkkaa seuraavalla krs:lla mallivirkkausta ja tee lisäykset kuten aiemmin (virkkaa myös kädenteiden kjs:ihin)." --> Tän mukaan kädentiet jatkuu ilman pylväitä kunnes takakappale on valmis?
Iso kiitos avusta, on vähän vaikea tulkita mitä tää meinaa..
Kommentit (17)
Tässä kokonaisuudessaaan:
Tee nyt kädentiet seuraavasti: Virkkaa kuten aiemmin ensimmäiseen kulmaan asti, virkkaa 3 p + 3 kjs + 3 p kulman kjs-kaareen. Virkkaa sitten kjs:ita seuraavan sivun keskelle asti (eli 1. ja 2. kulman keskelle) näin: Virkkaa jokaisen väliin jätetyn kjs:n/p:ään tilalle 1 kjs. Virkkaa sitten mallivirkkausta kuten aiemmin, kunnes olet 3. ja 4. kulman keskellä. Virkkaa sitten kjs:ita krs:n vaihtumiskohtaan asti näin: Virkkaa jokaisen väliin jätetyn kjs:n/p:ään tilalle 1 kjs. Virkkaa seuraavalla krs:lla mallivirkkausta ja tee lisäykset kuten aiemmin (virkkaa myös kädenteiden kjs:ihin).
Tosiaan viimeksi virkannut joskus 1990, että vähän hakusessa :D
Mä luulen ettei tule mihinkään kiinni vaan vasta seuraava laitetaan kiinni ja tuo tekee "kolon"
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen ettei tule mihinkään kiinni vaan vasta seuraava laitetaan kiinni ja tuo tekee "kolon"
Jaa että siihen tulis vaan iso ketju silmukoita ja niihin taas pylväät seuraavalla kierroksella? Ja neuleeseen jäis se hihan aukko.. makes sense!
Mä käsitän tuon niin, että virkkaat ketjusilmukoita yhtä monta kuin on edellisellä kerroksella ketjusilmukoita ja pylväitä (ilmeisesti jonkinlainen pitsivirkkaus) sinne 1. ja 2. kulman keskelle asti. Ja virkkaat vain puolet kerroksesta normaalisti. Eli siihen tulisi "irtonainen" ketjusilmukkaketju, ja seuraavalla kerroksella sitten kuvion virkkat loppuun asti, eli osassa kerroksesta virkkaat tähän ketjusilmukkaketjuun.
Hieman hankala hahmottaa, miten päin tuota työtä virkataan, kun mun hahmotuskyky sanoisi, että tuossa tulee se kädentieaukko nyt virkkaussuuntaan poikittain. Virkataanko tuota siis "poikittain" vai miten?
Joo, teen sellaista neliötä, pitsivirkkauksena. Ja tuo irtonainen ketju kuulostaa loogiselta, ei oikeastaan ole muuta vaihtoehtoa.
Ohje on tämä : https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=6699&cid=11&type=faq#comments
Kiitos paljon avusta kaikille!
Virkkaan paljon, mutta en silti kyllä ymmärrä tuota ohjetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa että siihen tulis vaan iso ketju silmukoita ja niihin taas pylväät seuraavalla kierroksella? Ja neuleeseen jäis se hihan aukko.. makes sense!
Niin siis ajattelin, että jos siihen tulee sellainen pitsikuvio :) että vaan joka toinen on irrallinen ja seuraava taas kiinitetään . Mutta sori tyhmästä ajatuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Joo, teen sellaista neliötä, pitsivirkkauksena. Ja tuo irtonainen ketju kuulostaa loogiselta, ei oikeastaan ole muuta vaihtoehtoa.
Ohje on tämä : https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=6699&cid=11&type=faq#comments
Kiitos paljon avusta kaikille!
Joo, eli siis jos virkataan keskeltä takaa "poikittain" keskelle taakse, niin kyllä, sanoisin että irtonainen ketjusilmukkaketju siihen tulee. Tällöin se aukko siis tulee pystysuuntaan.
-2 & 5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis ajattelin, että jos siihen tulee sellainen pitsikuvio :) että vaan joka toinen on irrallinen ja seuraava taas kiinitetään . Mutta sori tyhmästä ajatuksesta.
eiku siis oon ihan samaa mieltä! Sori jos käsitit että en olis, sun ajatus on just oikeessa eikä tässä muuta vaihtoehtoa edes ole :)
ap
Hih, mielenkiintoinen keskustelu, vaikken ymmärrä mitään. Onko virkkaus vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eiku siis oon ihan samaa mieltä! Sori jos käsitit että en olis, sun ajatus on just oikeessa eikä tässä muuta vaihtoehtoa edes ole :)
ap
Joo, tajusin, kiitos :)
jesh! Näillä ohjeilla tää lähti taas edistyyn! Ootte huippuja :)
Vierailija kirjoitti:
jesh! Näillä ohjeilla tää lähti taas edistyyn! Ootte huippuja :)
Hyvä juttu! Hieman piti tuota mietiskellä, kun ei tosiaan tiennyt, että työtä virkataan poikittaissuunnassa. Mä hahmotan usein noita ohjeita visuaalisesti, ja en saanut aluksi tuota sopimaan yhtään omiin kuvitelmiini. Aukesi heti, kun sai nähdä enemmän tuota ohjetta ja lukea ennen ja jälkeen tulevat ohjeistukset.
Hei virkkaajat, onko virkkaaminen neulomiseen verrattuna hitaampaa vai nopeampaa? Tietysti jokaisella on oma tahtinsa tehdä käsitöitä (ja lanka ja malli vaikuttaa), mutta jos ajattelee, että tuleeko neulepusero virkaten vai neuloen nopeammin, niin kuinka on? :)
Vierailija kirjoitti:
Hei virkkaajat, onko virkkaaminen neulomiseen verrattuna hitaampaa vai nopeampaa? Tietysti jokaisella on oma tahtinsa tehdä käsitöitä (ja lanka ja malli vaikuttaa), mutta jos ajattelee, että tuleeko neulepusero virkaten vai neuloen nopeammin, niin kuinka on? :)
Virkkaaminen on nopeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mallista. Isolla koukulla paksusta langasta pitkillä pylväillä harva pitsikuvio tulee nopeasti, mutta tiiviimpi virkkaus on minusta hidasta. Virkatessa täytyy katsoa työtä paljon tarkemmin eikä voi samalla esim. katsoa telkkaria.
Mikä on edellinen kohta ohjeessa? Tuo kirjoittamasi kohta liittyy edelliseen sen verran tiiviisti, ettei suorilta pysty päättelemään.