Työmatkat ovat iso kulu ja saastuttaja. Miksi ette asu työpaikallanne?
Pelastinko maailman?
Kommentit (33)
Mitenkäs nuo lapset? Vanhemmat asuvat omilla työpaikoillaan niin missäs lapset asuvat ja kuka heidät hoitaa?
Ilmeisesti aloitus on olevinaan jotenkin huvittava, mutta Kiinassahan tehdään juurikin noin. Asutaan tehtaassa, tehtaan yhteydessä olevassa asuntolassa, tyypillisesti keskellä ei mitään. Yhdessä tehtaassa, jota kävin auditoimassa, oli 800 asunnon asuntola ihan siellä tehtaan muurien sisäpuolella. Lomilla käydään kotoilemassa, siis kiinalaisena uutena vuotena. Tuntuu toimivan niillä ihan hyvin, muuten ovat asunnot Kiinassa kalliita.
Joskus mietin tätä. Oli lämmin parkkihalli. Sauna ja kuntosali. Suihku. Keskellä.kaupungin keskustaa. Miksi ajoin joka päivä kotiin 45km? Nyt ei ole työtä enää ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se aika jännä ajatus, että kun menisi uuteen työpaikkaan, niin muuttaisi samalla johonkin kommuuniin työkavereiden kanssa.
Marco de Witin Omakylä - Omasome oli juuri tämä. Maailman paras devaaja huonekaverina. Öva öva!
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs nuo lapset? Vanhemmat asuvat omilla työpaikoillaan niin missäs lapset asuvat ja kuka heidät hoitaa?
Aika hoitaa!
Vierailija kirjoitti:
Toki tuo pilaa ajatuksenjuoksuni . No lapset voi asua koulussaan. Ja alle kouluikäisten vanhemmat voisi olla lastensa kanssa hoitamassa lapsia missä haluavat.
ap
Älä huoli AP. tuo on jo näiden ilmasto-Pol-Potien asialistalla. Tulevaisuudessa kulutuksesi ja tuotantosi sekä elinaikasi on säännelty ja asut työpaikallasi.
Jään yöksi, jos on ilta 14-22 ja perään aamu 7-15.
Saan nukkua aamulla reilun tunnin pidempään.
Ja illalla netteillä tai lekotella telsua katsellen tunnin työmatkan sijaan.
Mä olen yhden yön viettänyt työpaikalla. Tosin yksin.
Olin jotenkin niin keskittynyt töihin, että en huomannut, kun vartijat kävivät lukitsemassa ovet ja laittamassa hälytykset päälle. Siinä 22:00 aikaan sitten yritin soittaa vartioliikkeen päivystysnumeroon, mutta siellä ei vastannut kukaan (!). Puolenyön aikaan alkoi painaa jo uni silmään, joten oikaisin itseni toimistopöydän alla. Onneksi oli pehmeä kokolattiamatto. Peittona toimi oma päällystakki ja tyynyn virka toimitti kaulahuivi.
Aamulla olikin sitten mukava herätä hyvin nukutun yön jälkeen ja edellisen päivän meikit päällä. Ei tarvinnut kuin isoimmat maskaravalumat pyyhkiä silmien alta ja vähän sukia hiuksia viisipiikkisellä. Vaatteethan olivat jo valmiiksi päällä. Kätevää ja tehokasta!
Eikös autotehtaalla olekin ne parakit siinä tehtaan kyljessä? Kuulemani mukaan vuokrat niissä vaan on aika kovat. Mutta kätevähän se on asua siinä työpaikan vieressä.
Minäkin. Aikoinaan nuorena tyttönä olin isossa vanhainkodissa harjoittelussa ja oma mummoni hämmästeli miksen nuku työpaikalla. Olisihan se kätevä kun sisar hento valkoisella ei olisi omaa elämää ollenkaan, voisi vuorokauden ympäri olla työnantajan käytettävissä! Eikus hetkonen...