Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehdotan lomamatkaveroa, jolla lentäminen saadaan kalliimmaksi

Vierailija
23.09.2019 |

Näin kaikilla ei ole varaa matkustaa lomille lentäen ja ilmastoahdistus pienenee.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiilidioksidipäästöt: Laivaliikenne 11%, lentoliikenne 11% ja tieliikenne 78%.

Netistä löytyy pilvin pimein faktaa, jos jaksat tehdä muutakin kuin lällättää tätä samaa kulunutta liibalaabaa.

Veikkaan että loma/hupi liikenne ei noin jakaudu :D Noin 90 % tavaraliikenteestä kulkee kumipyörillä maanteitse.

Vierailija
62/71 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten rikkaat pitää lomat työmatkan yhteydessä jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on saari ja jos laivat ei kulje ja kuljeta myös hupia niin rahti kallistuu tuplaksi. Sun kaikki ostokset kallistuu hups!

Lisäksi matkailu kunnloppuu niin Suomi köyhtyy ja elätät enemmän työttömiä

Vierailija
64/71 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti Suomen hallitus ei voi vaikuttaa amerikkalaisten tai aasialaisten lentoyhtiöiden hinnoitteluun tai veroihin.

Vierailija
65/71 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on saari ja jos laivat ei kulje ja kuljeta myös hupia niin rahti kallistuu tuplaksi. Sun kaikki ostokset kallistuu hups!

Lisäksi matkailu kunnloppuu niin Suomi köyhtyy ja elätät enemmän työttömiä

Harvemmin feedereissä matkustajia on vai kuinka usein joku teistä liikkuu Suomi Rotterdam väliä feederillä. Pääsisihän siinä samlla käymään Venäjälläkin kun sieltä kautta koukkaa.

Vierailija
66/71 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ridtikuulustelu onko työtä vai hupia. Olen bloggari - se on mun duuni matkustaa

Vierailija
67/71 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii minulle. Lennän joka tapauksessa, tuleepahan sujuvammaksi, kun kokemattomat matkustelijat eivät ole sohlaamassa kentällä ja koneissa.

Vierailija
68/71 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan myös kotiinjäämisveroa.

Vierailija
69/71 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehdotan työttömyys vero mitä tekisi työttömäksi oleminen kalliiksi ja se loppuisi siihen.

Vierailija
70/71 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikemmin kuin lomamatkoja, ehdottaisin verotettavaksi kaikenlaista turhaa työmatkalentelyä. Ulkomailla pidettäviä kokouksia tulisi verottaa ankarasti. Kun on olemassa kaikki nykyaikainen tietotekniikka, niin miksi ihmeessä matkustaa toiselle puolelle maapalloa kuuntelemaan, kun joku puhuu? 

Lomalla sentään voi olla tarkoitus kokea sellaisia asioita, joihin ruudun kautta ei pääse osallistumaan, esim. maistamaan paikallisia ruokia.

Surkuhupaisinta maailmassa ovat ilmastokonferenssit, joihin saavutaan kuuntelemaan ja pitämään puheita - tietenkin lentokoneella.

Olen niin samaa mieltä tämän kanssa. kaikki mun turhimmat matkat ovat olleet työmatkoja. Ja työmatkoja minulla on varmasti 10 kertaa enemmän kuin lomamatkoja (ja kilometreissä mitattuna vielä enemmän)

Vierailija
71/71 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiilidioksidipäästöt: Laivaliikenne 11%, lentoliikenne 11% ja tieliikenne 78%.

Netistä löytyy pilvin pimein faktaa, jos jaksat tehdä muutakin kuin lällättää tätä samaa kulunutta liibalaabaa.

Suomessa tai globaalisesti?