Onko muita, jotka eivät ole ikinä matkustaneet lentokoneella ns. rantalomille lämpimiin maihin?
Kertokaapas vielä, että miksi ette ole myöskään käyneet koskaan missään varsinaisilla turistien suosimissa rantalomakohteissa ulkomailla?
Ja jos olette käyneet edellä mainitun kaltaisissa paikoissa ulkomaiden matkoillanne, niin miksi olette matkustaneet sellaisiin rantalomakohteisiin? Mikä niissä paikoissa viehättää?
Jos mä lähtisin jonnekin Teneriffalle tms. paikkaan, niin miten siellä osaisin edes olla ja liikkua?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt. En ole koskaan edes matkustanut lentokoneella. Lapsuudessani ei tehty muita reissuja kuin laivamatkoja, vanhemmat alkoivat matkustaa nuorempien sisarusten kanssa vasta kun olin jo aikuinen, niin jäi Kanariat sun muut näkemättä.
Vielä ehtisit. :)
Se Madventuresjuontajakin kertoi käyneensä ihan perus-Kanariareissulla muutama vuosi sitten.
Joten siis, voi ihminen tehdä monenlaisia matkoja, jopa niitä turistirantalomia.
En ole käynyt ikinä rantalomalla. Pidän enemmän kaupunkilomista, koska tykkään kierrellä museoita ja historiallisia nähtävyyksiä. Voisin käydä kyllä uteliaisuudesta rantalomalla. Haluaisin käydä Madeiralla kukkaloiston aikaan. "Etelänlomia" enemmän kiinnostaisi käydä Malediiveillä, jossain Karibialla ja Floridan tai Kalifornian rannoilla.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut ko. matkoilla, sitä vastoin olen kyllä ollut Euroopan jokaisessa kaupungissa.
Kiva että olet käynyt Iisalmessa ja Harjavallassakin.
En oo käynyt tyyliin missään.. Ruotsiinkin menen ensi kuussa ekaa kertaa. Ei vaan oo ollu mielenkiintoa, niin paljoa ylimääräistä rahaa tai ketään kenen kanssa mennä. Mutta mitäpä siitä, kyllä tässä kerkee.
N23
Olen käynyt Bulgariassa, mutta minusta kotimaan matkailu voittaa aurinkolomat. Suomessa on paljon paikkoja, missä lomailla.
En tosiaan ole käynyt koskaan lentokoneella rantalomalla lämpimässä maassa. :D
Teininä interraililla Italiassa ym. Tulihan siellä rannallakin makoiltua, lähinnä turhamaisen matkaseuran takia.
Aikuisena minulla on ollut 15 v vapaa-ajan asunto etelässä, saarella, jonne pääsee vain lentokoneella. Kämppäni on kumminkin kaukana rannoista, 700 m merenpinnan yläpuolella.
Olen kyllä.käynyt ns. Rantalomilla mutta ei niissä matkaehdoissa mainittu rannallamakaamispakkoa. Alanyassa matkustelin bussilla sisämaassa, samoin Teneriffalla.
En ole käynyt.
Lapsena ei viety. Aikuisena ei ole kiinnostanut tai ei ole ollut rahaa tai ei ole halunnut vähiä vuosilomapäiviään tuollaiseen kuluttaa.
Rannalla lojuminen ei ole juttuni, sillä minulla on auringonvalossa paheneva ihosairaus. Muutenkin jos matkustan ulkomaille niin haluaisin mieluummin nähdä sitä paikallista elämää, eli muutakin kuin vain turistilaumoja. Vaikkapa ajelen jollain paikallisliikenteen bussilla.
Olen 35v enkä koskaan ollut rantalomalla. Ei kiinnosta. Juuri en ole ollut kyllä muillakaan matkoilla. Vaivalloista, kallista, ei tunnu kiehtovalta. Minulla menee parhaiten tutuissa ympyröissä. Kotimaassa oon jonkun verran matkaillut, se on ihan mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt. En ole koskaan edes matkustanut lentokoneella. Lapsuudessani ei tehty muita reissuja kuin laivamatkoja, vanhemmat alkoivat matkustaa nuorempien sisarusten kanssa vasta kun olin jo aikuinen, niin jäi Kanariat sun muut näkemättä.
Vielä ehtisit. :)
Jos olisi varaa. Itse asiassa ei vaan enää kiinnosta mitkään rantalomat, eikä varsinkaan lentäminen.
En tunne ketään ap:n kaltaista. Jotkut ei välitä rantalomista, tosin mieli muuttuu monesti lasten myötä. Lapset rakastaa rantakohteita. Vähän isompana sitten kelpaa kulttuurikohteetkin.
Itse 20+ -iässä reissasin vain kaupungeissa, reppureissuissa yms. Inhosin ajatusta rannalla makoilusta. Kun tuli esikoinen, halusi vain helppoa reissua ja siitä se alkoi. Sen jälkeen on tehty 2-3 rantalomaa vuodessa, ihanaa lepoa, uimista, hyvää ruokaa ja lämpöä, mitä Suomessa ei todellakaan varmasti saa. Nyt esikoisen ollessa 16-vuotias ollaan alettu tekemään tyttöjen reissuja. Nytkin lähdemme Barcelonaan torstaina, keväällä käytiin Pariisissa, viime syksynä Lontoossa jne. Kesällä oli perheen perinteinen rantaloma, kun nuorempi on vasta 10v. ja hänelle sopii se uimaranta-/uima-allasreissu. Toisaalta tämä alkaa olla viimeisiä matkoja esikoisen kanssa, ainakaan koko perheellä. Ensi kesänä aikoo mennä kaverinsa kanssa leirireissulle Kanadaan kuukaudeksi. Sitten mennäänkin kolmestaan sinne rantalomalle.... :( Nytkö tämäkin loppuu? Ihanat perhelomat. Joskus kaipasin reissuja kaksin miehen kanssa, nyt surettaa, että pian me ihan oikeasti joudutaan matkustamaan kaksin.
En ole koskaan käynyt ulkomailla, enkä usko että koskaan menenkään. Rahaa olisi, ei vaan kiinnosta yhtään. En viitsi juuri edes lähteä asuinlähiöstäni kaupungin keskustaan. Viihdyn tutuissa ympyröissä.
En ole käynyt eikä ole vanhempanikaan käyneet koskaan Viroa pidemmällä. Itselläni kyllä on tarkoitus lähteä kunhan jää ylimääräistä rahaa sen verran.
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt eikä ole vanhempanikaan käyneet koskaan Viroa pidemmällä. Itselläni kyllä on tarkoitus lähteä kunhan jää ylimääräistä rahaa sen verran.
Minnespäin aattelit, että me mennään?
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan matkustanut rantalomalle. Pahin painajaiseni olisi joutua lomalle johonkin Anaalian turistirysään. En käy Suomessakaan rannalla makaamassa. En vaan ymmärrä sitä toimintaa, vertautuu mielessäni mm. tupakointiin. Paitsi että useimmat aikuiset ihmiset tiedostavat tupakan haitat, mutteivat ihon käristämisen, vaikka siitä valistetaankin jatkuvasti...
Pelkäätkö passiivista rusketusta? Sairastutko toisten auringonotosta?
Oon ollut kerran lapsena (se ei ollut kyllä rantaloma, kun oli huhtikuussa, mutta Kreikassa kuitenkin). Voisin mä vaikka mennäkin joskus, mutta kauheita summia pitää maksaa enkä suosi lentämistä ilmastosyistä. Olen nuorempana kyllä matkustellut, ja nykyään matkailen kotimaassa ja sen lähinaapureissa. Tykkään matkailla varsinkin moottoripyörällä.
Matkustan monta kertaa vuodessa, myös ns. rantalomapaikkoihin. Joskus on mukavaa mennä paikkaan, missä aurinko paistaa takuuvarmasti, voi levätä ja lukea altaan reunalla tai rannalla, eikä tarvitse tehdä mitään eikä mennä minnekään. Käyn tuollaisissa paikoissa n. kerran vuodessa tai parissa.