Mies ei siivoa jos en pyydä
Tämä ongelma ollut joskus nuoruudessani kun olin parisuhteessa. Nyt yli 30 vuotiaana sama homma, tosin avopuoliso on vaihtunut. Yhteiseloa 3 vuotta.
Olen hokenut itselleni että älä ala riitelemäön noin pienestä. Mutta luonteeni on, että kun suutun niin sitten suutun kunnolla.
Eilis- iltana oli kaikenlaista puuhaa, pyykkäämistä , paikkojen järjestämistä jne. Siis minulla. Mies makoili. Kokkasin meille sitten ruokaa, jonka jälkeen keittiö tietenkin sekaisin kattiloista ym.
Mies pitkin iltaa surffaillut kännykällään netissä, roskapussin pyysin viemään ja vei.
Tänä aamuna hermostuin kun keittiö sekaisin, puhtaat astiat koneessa ja tiskipöydällä tiskit.
Valitin miehelle kun ei voinut eilen oma aloitteisesti niitä siivota. Mies sanoi että turha motkottaa, sillä minun olisi pitänyt pyytää häntä siivoamaan keittiö, hän ei välttämämättä itse muuten hoksaa.
Itse en ymmärrä miten voi olla hoksaamatta tällaista, että keittiö on ihan sekaisin.
En viitsisi kokoajan käskeä toista
Kommentit (27)
Miehet on sikoi! Miehet sortaa :(( PAtriargaali :((
Ei se siitä muutu, jos on laiska ja huithapeli perusluonteeltaan. Itse en pystyisi elämään miehen kanssa, jota pitäisi "käskeä" itsestään selvissä asioissa ja jolla ei ole mitään oma-aloitteisuutta. Miksi edes touhusit hullunlailla mitään, jos toinen vaan makaa sohvalla puhelin kädessä? Olisit ottanut myös lunkisti.
Miksi olet alkanut seurustella sottapytyn kanssa? Karsisin tuollaiset miehet heti pois.
Mun mies sanoo samoin. "Auttaa" kun pyydän. Mutta miksi ihmeessä pitäisi 40+ perheenisää pyytää siivoamaan omaa kotiaan tai laittamaan ruokaa omalle perheelleen.
Mies ei edes ole mikään sottapytty. Pitää siisteyttä tärkeämpänä kuin minä. "Ei kestä" sotkua. Mutta siis odottaa minun siivoavan, jos en pyydä apua.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies sanoo samoin. "Auttaa" kun pyydän. Mutta miksi ihmeessä pitäisi 40+ perheenisää pyytää siivoamaan omaa kotiaan tai laittamaan ruokaa omalle perheelleen.
Mies ei edes ole mikään sottapytty. Pitää siisteyttä tärkeämpänä kuin minä. "Ei kestä" sotkua. Mutta siis odottaa minun siivoavan, jos en pyydä apua.
No onpa inhottava mies. Pitää siisteyttä tärkeämpänä kuin sinä, mutta olettaa sinun siivoavan sotkut.
Kunnon kuspää.
Pyydä sitten, mutta vain kohtuullisessa tilanteessa (ei työpäivän jälkeen/krapulassa/kun tv:stä tulee urheilua jne). Äläkä nalkuta.
Tai sovitte ennalta säännölliset siivousajat joihin voi varautua.
Niin. Osa miehistä ja naisista nyt vaan on mulgeroita. En ole vielä tavannut miestä, joka hoitaisi kotia eikä valittaisi mulle siitä mitä kaikkea mun pitäisi tehdä kotona. Kuulemma asiansa hoitavia miehiäkin on.
Onko sellaisia kotitalouteen liittyviä asioita joita et tee, jos mies ei pyydä? Ei mulla muuta..
Vierailija kirjoitti:
No jospa sitten pyytäisit.
Mun mies ei myöskään ymmärrä mikä ongelma tässä on. Autta jos pyydetään. Mutta miksi hän ei pyydä minua auttamaan? Miks oletus on, että minä teen kaiken, jos en erikseen pyydä miestä.
T.6
Se on todella ärsyttävää kun toinen ei omasta aloitteesta tajua toimia. En edes viitsi laskea kuinka monesti naisilta on joutunut pyytämään oraalia. Yhden tai kaksi vielä ymmärtäisi mutta joka hiton suhteessa sama juttu.
Siihen ei ole auttanut siivoamiset, tiskaamiset, kokkaamiset tai roskien viennit. Kokeiltu sekin ettei tee niitä niin ihan sama tulos. Kohta 50 mittarissa ja ehkä kahdesti olen saanut pyytämättä. Antanut olen lukuisia kertoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ei myöskään ymmärrä mikä ongelma tässä on. Autta jos pyydetään. Mutta miksi hän ei pyydä minua auttamaan? Miks oletus on, että minä teen kaiken, jos en erikseen pyydä miestä.
T.6
Teillä on yksinkertaisesti erilaiset siivouskäsitykset. Miestä ei haittaa sotkut kuten sinua haittaa. Miksi hän pyytäisi sinua siivoamaan, jos sotkut eivät haittaa?
Nyrkkisääntö on, että kaikki kotona osallistuu yhteisiin kotitöihin parhaansa mukaan. Ja sen jälkeen ketä jokin tietty asia vielä häiritsee, niin tekee itse, eikä valita muille.
Vierailija kirjoitti:
Se on todella ärsyttävää kun toinen ei omasta aloitteesta tajua toimia. En edes viitsi laskea kuinka monesti naisilta on joutunut pyytämään oraalia. Yhden tai kaksi vielä ymmärtäisi mutta joka hiton suhteessa sama juttu.
Siihen ei ole auttanut siivoamiset, tiskaamiset, kokkaamiset tai roskien viennit. Kokeiltu sekin ettei tee niitä niin ihan sama tulos. Kohta 50 mittarissa ja ehkä kahdesti olen saanut pyytämättä. Antanut olen lukuisia kertoja.
Olen aina antanut kunnon suuhoidot, koska itse asiassa tykkään antaa nautintoa kumppanille.
Olen tästä huomannut myös, että tyytyväinen mies on hyvä mies. Ei ole ollut ongelmia siivousten ja pyykkäysten kanssa. Tuli vaan tästä mieleen, kun mainitsit nuo siivoukset ja tiskaamiset...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.6
Teillä on yksinkertaisesti erilaiset siivouskäsitykset. Miestä ei haittaa sotkut kuten sinua haittaa. Miksi hän pyytäisi sinua siivoamaan, jos sotkut eivät haittaa?
Miestä nimenomaan haittaa. Hän valittaa, että pää hajoaa, jos ei ole erittäin siistiä. Ei pysty edes katsomaan sotkua. Kun asuin yksin, saattoi mennä kuukausi imuroimatta ja tiskit saivat rauhassa homehtua altaaseen. Mies on meistä se siisti.
T.6
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.6
Miestä nimenomaan haittaa. Hän valittaa, että pää hajoaa, jos ei ole erittäin siistiä. Ei pysty edes katsomaan sotkua. Kun asuin yksin, saattoi mennä kuukausi imuroimatta ja tiskit saivat rauhassa homehtua altaaseen. Mies on meistä se siisti.
T.6
Ei voi olla siisti, jos ei siivoa. Hän on vaan laiska sottapytty, joka olettaa toisen siivoavan.
Hyppää sohvalle makaamaan ja komentele sieltä päin, kääritkö kulta pyykit, tiskaatko astiat, aina seuraavaa hommaa, kun yrittää lösähtää istumaan.
Kun alkaa valittaa, mikset sinä tee mitään, voit huomauttaa tehneesi kaiken eilen ja edeltävinäkin päivinä.
Minun mies ei siivoa pyytämättä. Syy, koska ei sotke niin miks siivoo muiden jälkiä. Kerrän, kun jätin tiskaamatta, niin mies huuhteli aina vaan sen lautasen mitä käytti ja laitto sen aina sivuun. Sit ku lopetin ruuan tekemisen hetkeksi, niin se osti valmisruokaa. Kertaakaan se ei maininnut mistään noista asioista, et miksi ei ole ruokaa, miksi on tiskit jne jne. Huomaa, mutta ei ajattele tollasia asioita.
Kertoo todella huonosta kotikasvatuksesta ja täysin passiivisesta asenteesta parisuhdettakin kohtaan. Lapsetkin joutuisit ihan itse hoitamaan ison lapsen lisäksi, jos lapsia erehdyt hänen kanssaan hankkimaan.