Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei siivoa jos en pyydä

Poutapäivä
23.09.2019 |

Tämä ongelma ollut joskus nuoruudessani kun olin parisuhteessa. Nyt yli 30 vuotiaana sama homma, tosin avopuoliso on vaihtunut. Yhteiseloa 3 vuotta.
Olen hokenut itselleni että älä ala riitelemäön noin pienestä. Mutta luonteeni on, että kun suutun niin sitten suutun kunnolla.

Eilis- iltana oli kaikenlaista puuhaa, pyykkäämistä , paikkojen järjestämistä jne. Siis minulla. Mies makoili. Kokkasin meille sitten ruokaa, jonka jälkeen keittiö tietenkin sekaisin kattiloista ym.
Mies pitkin iltaa surffaillut kännykällään netissä, roskapussin pyysin viemään ja vei.
Tänä aamuna hermostuin kun keittiö sekaisin, puhtaat astiat koneessa ja tiskipöydällä tiskit.
Valitin miehelle kun ei voinut eilen oma aloitteisesti niitä siivota. Mies sanoi että turha motkottaa, sillä minun olisi pitänyt pyytää häntä siivoamaan keittiö, hän ei välttämämättä itse muuten hoksaa.
Itse en ymmärrä miten voi olla hoksaamatta tällaista, että keittiö on ihan sekaisin.
En viitsisi kokoajan käskeä toista

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ole olettanut, että miehen pitää siivota minun sotkujani! Jos en osaa tyhjentää tiskikonetta ja tiskata ruuanlaittoastioita, niin miksi miehen pitäisi ymmärtää, että olen ihan toistaitoinen. Meillä on se periaate, että sotkija siivoaa omat jälkensä - en pese miehen pyykkejä, en kanna astioitaan tiskikoneeseen, en kerää sukkiaan lattioilta. Mies tietää sen eikä oleta, että tämä on täysihoitola.

Vierailija
22/27 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä ole olettanut, että miehen pitää siivota minun sotkujani! Jos en osaa tyhjentää tiskikonetta ja tiskata ruuanlaittoastioita, niin miksi miehen pitäisi ymmärtää, että olen ihan toistaitoinen. Meillä on se periaate, että sotkija siivoaa omat jälkensä - en pese miehen pyykkejä, en kanna astioitaan tiskikoneeseen, en kerää sukkiaan lattioilta. Mies tietää sen eikä oleta, että tämä on täysihoitola.

Teillä on varmaan sitten esim. 2 tiskikonetta, joista kumpikin täyttää ja tyhjentää omansa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jss. Ota miut

Vierailija
24/27 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on jo melkein 70 vuotta ja vieläkin pitää käskeä siivoomaan mukaan. Määrää TV:n mitä katsellaan ja jos katson TV:tä hän vaihtaa kesken kaiken omalle kanavalle.

Vierailija
25/27 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on jo melkein 70 vuotta ja vieläkin pitää käskeä siivoomaan mukaan. Määrää TV:n mitä katsellaan ja jos katson TV:tä hän vaihtaa kesken kaiken omalle kanavalle.

Osta oma telkkari eri huoneeseen. Tai kato leffoja läppärillä.

Vierailija
26/27 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta oma telkkari eri huoneeseen. Tai kato leffoja läppärillä.

Vierailija
27/27 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Asukaa omissa asunnoissa. 2. Älä tee yhtäkkiä kaikkea kauhealla energialla ja ala valittamaan toiselle. Se on epäreilua. 3. Tehkää asiat viikolla suureksi osaksi, ei viikonloppuna jos toinen haluaa rentoutua, ehkä on uupunut. 4. Älä suutu toiselle tai nalkuta. 5. Mies ei voi alkaa yhtäkkiä tekemään vihaisesta käskystäsi asioita. Hän haluaa luultavasti itse valita päivät milloin tekee ja ajat. Hänkin on ihminen, ei kestä ilkeää käytöstä loputtomasti. 6. Laittakaa astiat suoraan koneeseen pääasiassa. Se tosin vaatii tyhjän koneen ja että siirtää -välillä- sinne omat astiat. 7. Keskustelu parempi kuin riita. Ja paperilla joku tieto että kuka tekee mitä ja milloin (joustavasti, jos ei heti), esim. toinen imuroi ja toinen moppaa toisella kerralla tyyliin. Miten ruoka-asiat järjestetään viikolla tai entä lomalla. 8. Kysy miten mies tekisi asiat.