Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Sara Sieppi ihastui Kreikkailaisten huolettomaan elämään

Vierailija
23.09.2019 |

– Tänä viikonloppuna katsellaan turkoosia merta helmat heiluen, Sieppi iloitsi.
Kreikkalaisten "huoleton elämä" on monelle kyllä ihan jotain muuta. Kun kreikkalainen jää vaille työtä, hän ei saa juuri mitään korvausta, vaan joutuu elämään suvun, naapurien ja kirkon ruoka-avun varassa. Monesti koko perhe aikuisine lapsineen on elänyt äidin eläkkeen turvin ja kun äiti kuolee, he jäävät puille paljaille.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sara on ihana. Olkaa te kateelliset hölmöt hiljaa.

Sara ei olisi yhtään mitään, eikä kukaan edes muistaisi sitä, ellei kaunis ja viehättävä ex-Miss Suomi, Pia Lamberg (ent. Pakarinen), olisi vit*uuntunut Miss Suomi-organisaatioon ja luopunut kruunusta. Pia teki ihan oikein ja Sara on ikuinen kakkonen, vaikka nousikin varamiespaikalta Miss Suomeksi (vain muutamaksi kuukaudeksi, ennen uutta kilpailua).

Hopee on häpee ja itte oot hölmö.

Sara on Miss Suomi.

Puolestaan sinun meriittisi on nopeasti lueteltu:

-

-

-

ja

-

Vierailija
42/49 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikohan Jorgokselta alavilloihin kyytiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

°

Vierailija
44/49 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä just olin kreikassa ja vaikka ihana loma olikin niin kiva oli ns. palata sivistyksen pariin. Vaikka ihmiset oli ainankin päällepäin iloisia ja ystävällisiä niin varmasti pitkät päivät painaa. Kaupat ja ravintolat on auki päivästä toiseen aamusta iltaan ja se yksi ja sama ihminen sattaa siellä oikeasti tehdä sen vuoron aamusta iltamyöhälle.

Ja palkkataso ja sosiaaliturvat, asuminen yms. ei ole lähelläkään meidän tasoa.

Toki tietty rentous kreikkalaisissa on verrattuna usein kireisiin ja kiireisiin suomalaisiin.

Ei ne pystyisi tekemään töitä niin ahkerasti jos ne vetäisi samalla asenteella kuin suomalaiset. Kesäkaudella monen kreikkalaisen ravintolan keittiö on sellainen työpaikka, että yksikään suomalainen ei kestäisi siellä puolta tuntia.

Silti suomalaiset duunari maksavat korkeita veroja, ilmeisesti kreikkalaisille verojen maksaminen (tai maksamatta jättäminen) on vain monivalintatehtävä.

Ja vitun paskat. Itse aloitin pari vuotta sitten uuden yrityksen pikkukaupungin keskustassa, niin yksi vanha yritys neuvoi, että jos joku pääkadun yrittäjistä tulee ostoksille, niin kannattaa kysyä että tarvitseeko kuittia. Että sanaton sopimus on, että ei tarvitse, hinta on alempi ja rahat jää suoraan näppiin. Että näin meillä suomessa 😳

Aukeni hieman silmät, ja näen uudella tavalla kaiken. En lähtenyt siihen kieroiluun mukaan, ja nyt ei kukaan pääkadun yrittäjistä käy enää lounaalla meillä 😔

Olisit aloittanut uuden yrityksesi Kreikassa, niin se olisi tasan ollut ihana, jännä jutska?

Miksi ei Suomessa kelpaa kreikkalainen mentaliteetti?

Niin kuin painaa 12-tuntisia päiviä paskalla palkalla ilman lomarahoja tai muita kommunistien kujeita, ja varsinkin että kun on muuten aivan hemmetin kylmää Kreikassa talviaikaan, kun ei ole lämmitysjutskia.

Mutta se ihana huoletomuus = ne viisveisaa yhtään mistään.

Hakkasivat metsänsäkin maan tasalle jo antiikin aikoina. Homoja kaikki tyynni.

Vierailija
45/49 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudenpidossa jo kreikkalaista mentaliteettia ollut :)

Vierailija
46/49 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei hitto, mitä white trash -meininkiä. Ihan kuin joku Uuno Maalta olisi ensimmäistä kertaa Kreikassa ja ihastelisi tuota vallatonta etelän meinikiä, jota ei siellä oman kotiojan pohjalla ole saanut koskaan ennen kokea XD

Minusta on noloa kun joku ajattelee näin 😂

Itse olen matkustellut todella paljon ja eri maailman kolkissa, silti, aina, vaikka menisin samaan paikkaan vaikka euroopassa, olen niin iloa täynnä että mun matkapäivitykset saisi varmaan just tämmösen kommentin jonkun mieleen 🤣 matkustaminen on vaan niin ihanaa aina 🥰🙌🏻

Just noin. Nämä kitisijät ovat päässeet itse kerran Tallinnaan. Tuosta teinipissisten xD-hymiöstä päätellen kaukana ei ole sekään aika, kun loman huippuhetki oli Puuhamaa.

Vierailija
47/49 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa lähinnä Sabinan puku. Nyt tarkkana av:n sherlockit ja heti tänne linkkiä kun kuva löytyy, ok?

Eilen Sabinan instaan tuli kuva. Ihana tyyli kaikkiaan.

Vierailija
48/49 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saralla ei ollut varaa palkata muuttofirmaa, oli pakko vonkua yhteistyö ilmaiseksi. Saran muutto olisi maksavan asiakkaan rahassa kustantanut 350-450€, ei pitäisi olla suuri summa ihmiselle joka juo dom perignonia ja reissaa ulkomailla tuon tuosta. Noloa. Muublelta en pyydä tarjousta, sillä boikotoin yrityksiä jotka lähtevät mukaan näihin somebimbojen ruikutuksiin. Kuinkahan montaa Saran instaseuraajaa kiinnostaa muuttaminen, suurin osa kuolaavia miehiä jotka eivät lue edes tekstejä vaan tuijottavat navan ja päänahan väliä kielipitkällä.

Vierailija
49/49 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saralla ei ollut varaa palkata muuttofirmaa, oli pakko vonkua yhteistyö ilmaiseksi. Saran muutto olisi maksavan asiakkaan rahassa kustantanut 350-450€, ei pitäisi olla suuri summa ihmiselle joka juo dom perignonia ja reissaa ulkomailla tuon tuosta. Noloa. Muublelta en pyydä tarjousta, sillä boikotoin yrityksiä jotka lähtevät mukaan näihin somebimbojen ruikutuksiin. Kuinkahan montaa Saran instaseuraajaa kiinnostaa muuttaminen, suurin osa kuolaavia miehiä jotka eivät lue edes tekstejä vaan tuijottavat navan ja päänahan väliä kielipitkällä.

Sara on ehkä viimeinen ihminenjonka suosituksia uskon. Mahtoiko jaksaa olla edes paikalla muutossa selvittääkseen millaisia arvoja yrityksellä on ja miten muuttomiehet aidosti toimivat paikalla ja kiperissä tilanteissa. Kohdellaanko muuttajan omaisuutta helläkätisesti vai heitellen ja niin edespäin. On joo tosi kiva yhteistyö mutta ei tarjoa potentiaaliselle asiakkaalle yhtään mitään. Sisältöarvo pyöreä nolla.