Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VALMISMATKOJEN MUISTOLLE: Kerätään tähän kokemuksia possujuhlista, ostosretkistä jne.

Vierailija
23.09.2019 |

Tänne muisteloita!

Itse en koskaan unohda, kun ekalla oikealla ulkomaanmatkalla opas pälätti taukoamatta matkalla lentokentällä ja kuuntelin haltioissani.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka ulkomaanmatkani oli Tjäreborgilla Sisiliaan, kun olin 7-vuotias. Mielestäni se oppaiden harjoittama paapominen oli lapsena ihan jees; vanhempiani se ärsytti jo silloin (80-luvulla). Oppaat olivat kauniita, hyvin ruskettuneita ja pirteitä naisia ja heillä oli jotenkin finglishiä niissä sanavalinnoissaan. Matka oli kiva ja antoisa. Joskus 27-vuotiaana Tjäreborgin matkalla ihastuin söpöön miespuoliseen oppaaseen vähän salaa yhdellä Kreikan saarella. Enää en juurkkaan valmismatkoja harrasta, mutta monelle ne ovat varmaankin se kätevin vaihtoehto.

Vierailija
22/30 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjäreborgin lennot jatkuvat normaalisti huomenna.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/25b67f6e-3455-4b77-af0a-d832a45b3d33

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä muistoketju tää on? Huomenna jatkuu normaalisti 😂

Vierailija
24/30 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fritidsresorilla oli yksi todella ärsyttävä miespuolinen opas, joka väritti omilla mielipiteillään kaikki selostukset retkillä. Hän taisi olla miehiin päin ja jotenkin dissasi mua, joka olin yksin naisena matkalla (piti miehenkipeänä bilettäjänä, vaikken ollut lainkaan sellainen).

Vierailija
25/30 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon todella ettei valmismatkoja "lopeteta", koska en ole koskaan ollut ulkomailla ja minulla ei ole ketään seuraksi sinne lähtemään, joten olen välillä miettinyt valmismatkaa ainakin aluksi. Olen vasta nuori ja moni varmaan sanoisi, että mene yksin, mutta en taida kuitenkaan uskaltaa lähteä yksin. Joku valmismatka voisi rohkeasti ja oppisi käytännöt miten ulkomailla toimitaan.

Lähe miun mukkaan, niin ei mee aikas hukkaan:)

Vierailija
26/30 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut ainoallakaan retkellä. possujuhlista nyt puhumattakaan, enkä edes tunne ainoatakaan ihmistä, joka niissä olisi ollut. Olen aina ihmetellyt, että kuka niitä oikein käyttää ja miksi. .

Minä olen ollut Lanzarotella retkellä, jossa käytiin Timanyafan kansallispuistossa katsomassa tulivuorenpurkauksen jälkeensä jättämää maisemaa. Minusta se oli upea kokemus. Ja olihan se kätevää, kun bussi haki suoraan hotellin vierestä ja samassa bussissa saattoi tehdä kansallispuistokierroksen. Jos olisin tullut paikalle omin avuin, olisi pitänyt joka tapauksessa siirtyä kansallispuiston tarjoamaan kyytiin.

Olen kyllä retkeillyt ihan omin avuin niin Japanissa kuin USAssa, mutta joissakin kohteissa tällaiset järjestetyt retket ovat kätevin tapa tutustua johonkin paikkaan.

Kuitenkaan et itse voinut päättää retken aikataulusta ja hintakin moiselle retkelle suolainen. Olisi tullut monin verroin helpommaksi ja halvemmaksi, jos olisit tehnyt retken ominpäin, ilman valmisretken aikatauluja ja ennen kaikkea kustannuksia.

Jos olisin tehnyt saman retken ominpäin, olisin joutunut joko vuokraamaan auton tai sitten ottamaan taksin. Matkaa oli yhteen suuntaan ainakin 30 km. En usko, että se olisi ollut edes halvempaa ja helpompaa se ei ainakaan olisi ollut.

Vierailija
27/30 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

89 Teneriffa, 15-vuotiaana. Tervetuloa-tilaisuudessa sai heti alkoholia. Olin reissussa vanhempieni ja heidän ystäväpariskunnan kanssa sekä heidän 18-vuotiaan tyttären kanssa. Kaikki ensimmäistä kertaa ulkomailla ja vanhemmat pikkuhiprakassa aamusta iltaan ja luottivat että kyllä me lapset keskenään pärjätään. No, me kierrettiin kaikki paikalliset discot, jokaisessa tytöt sai ekat ilmaiset drinkit. Enkä kovin tarkkaan miettinyt kun joku tarjosi lisää juomaa. Edelleen ihmettelen ettei meille sattunut mitään, naiiveja tyttöjä, luotettiin kun joku jotain lupasi jne. Possujuhlissakin käytiin, joku suomalainen missi oli avioitunut paikallisen miehen kanssa ja järjestivät jotain esityksiä isohkossa areenassa. Ja tietysti ruokaa ja ennen kaikkea juomaa.

Vierailija
28/30 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitusten jälkeen 2000 kesällä. Ihan tyttöjen kesken oltiin. Ainut joka meistä oli lähtiessä neitsyt rais kattiin- Tunisiassa siis oltiin että tietty normaalia mut tämä tyttö teki sit juhannuksena itsemurhan, veljensä kertoi että oli raskaaksi tullut siitä rais kauksesta. Mut muuten ihan kiva reissu, aika paljon oli alkoholia tietysti ja semmoinen pieni merenrantakylä missä hotla niin tietenkin sit neljä suomalaistyttöä kännissä sen viikon niin huomiota herätti. Vieläkin nahkatakki siltä reissulta tosin nyt koiranpedissä vaan pehmusteena

Vierailija
29/30 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitusten jälkeen 2000 kesällä. Ihan tyttöjen kesken oltiin. Ainut joka meistä oli lähtiessä neitsyt rais kattiin- Tunisiassa siis oltiin että tietty normaalia mut tämä tyttö teki sit juhannuksena itsemurhan, veljensä kertoi että oli raskaaksi tullut siitä rais kauksesta. Mut muuten ihan kiva reissu, aika paljon oli alkoholia tietysti ja semmoinen pieni merenrantakylä missä hotla niin tietenkin sit neljä suomalaistyttöä kännissä sen viikon niin huomiota herätti. Vieläkin nahkatakki siltä reissulta tosin nyt koiranpedissä vaan pehmusteena

Mene nyt oikeesti satuilemaan jonnekin muualle.

Vierailija
30/30 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmennyt mummoni kävi 70-luvun alussa Mallorcalla. Ei tykännyt reissusta, ainoa muisto oli, kuinka tarjoili raapi muniaan ja sitten tuli tuomaan annosta. Mustalta (likaiselta) näytti käsi. Lapsena pohdin, että matkailu ei voi olla kivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan