Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheitten lomailuista kyselisin

Vierailija
31.05.2006 |

Meillä on mieheni kanssa kaksi yhteistä lasta ja sen lisäksi perheessä asuu joka 2. viikko mieheni teini-ikää hipova tytär ekasta liitosta. Minulla ei ole aiempia lapsia eikä miehellä muita aiempia lapsia ko. tyttären lisäksi.

Ongelmana nyt lähestyvät kesälomat. Itse olen vaihtanut hiljattain työpaikkaa, jonka takia multa meni siinä rytäkässä myös lomat tältä vuodelta. Sain kuitenkin otettua palkatonta lomaa kahdeksi viikoksi, mutta se pitää työasioiden kannalta pitää pakosti tiettynä ajankohtana heinäkuun loppupuolella eikä vaihtoehtoja sen suhteen ole.

Olimme ajatelleet mennä matkoilla 1-2 viikoksi, jonnekin lapsillekin soveltuvaan peruskohteeseen Välimerelle tuona ajankohtana. Mutta mutta ja vielä kerran mutta. Lapsen äiti pitää tytärtä tuona ajankohtana ja heillä on kuulemma jotkut häät yms juhlia, joissa haluaa tytön olevan mukana. Äiti ei suostu muuttamaan loma-ajankohtaa. Tein kaikkeni, että olisin saanut elokuuksi tuon palkattoman loman, mutta se ei onnistu. Mulla ei ole myöskään talvilomaa ja mies ei kuuna päivänä lähde ulkomaanmatkalle kolmen lapsensa kanssa ilman minua.

Nyt ollaan sitten taas ikävässä tilanteessa, kun oltiin jo puhuttu ääneen yhteisillekin lapsille tästä matkasta. He eivät ole päässeet ulkomaille aiemmin ( siis Ruotsia kauemmaksi), mutta miehen tytär on ollut lähivuosienkin aikana ainakin 3 kertaa ulkomailla äitinsä ja tämän miesystävän kanssa. Tytön äidillä ei ole muita, nuorempia, lapsia ja äitinsä varakas ja vähän vanhempi miesystävä kustantaa ilmeisesti varsin avokätisesti heidän elämäänsä muutenkin autoista yms päätellen ( ei sinänsä kuulu tähän mitenkään....). Nyt sitten tytär on nostanut kauhean metelin siitä, kun näyttää siltä, että joko jäämme kaikki kotiin vain sen takia, ettei hän pahoita mieltänsä tai sitten emme voi ottaa tyttöä mukaan. Mieheni tietenkin " hellämielisenä" haluaisi tyttönsäkin mukaan, vaikka tietää sen olevan nyt mahdotonta. Äiti vain jankuttaa, että miksette järjestä niin että tyttö pääsisi mukaan, muttei ole itse valmis muuttamaan tytön hoitojärjestelyjä, vaikka äidillä on lomaa noin kaksi kuukautta eli käyt. katsoen koko kesä. Kaikista huvittavinta tässä on se, että alunperin kun keväällä asiosita puhuttiin, niin tytön äiti sanoi, että " kyllä ne varmaan saadaan järjesttetyä ne asiat sitten kaikkia tyydyttävällä tavalla" .

Itse olen tosiaan lomamatkan tarpeessa ja olen säästänytkin sitä ja virkavapaata varten koko talven. Alkaa tämä olla nyt jo sitten meidän yhteisiä lapsiammekin kohtaan vähän väärin, että he eivät koskaan saisi päästä minnekään, jos miehen tytär ei pääse mukaan. EI meidänkään lapsiamme kukaan vie ulkomaille silloin kun miehen tytär reissaa Alpeilla ja Thaimaassa äitinsä suvun kanssa.... Mutta se nyt on tytölle ihan sama, hän haluaa saada täydet edut kummastakin kodista. Vanhempi yhteinen lapsemme on nyt alkanut ymmärtää jo näitä asioita ja kyseli minulta, että miksi me muut emme sitten voi lähteä, eiväthän hekään pääse koskaan laskettelemaan yms.....

Mies ei ole ihan ehdoton, mutta pelottaa nyt vaan se, että hän tosiaan sanoo, ettemme sitten lähde ollenkaan, jos koko perhe ei pääse mukaan. Kurjalta tuntuisi kyllä sekin, että meidän neljän lomamatkat ois sitten kiinni aina miehen tytön aikatauluista. Rajansa jo tasapuolisuudellakin. Mä vaan olen sitä mieltä, että jos on kaksi kotia, niin sitten siinä voi näin käydä. Mutta emme me muut voi tanssia teini-ikäisen tytön pillin ja halujen mukaan. Onko se sitten oikein, että jäädään kaikki neljä kotiin eikä uskalleta käydä edes risteilyllä tai Lintsillä tytön poissaollessa. Miehen mielestä siinä ei varmasti oo mitään outoa.

EI hemmetti ottaa taas kaaliin.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten itse totesit niin ei teidän muutkaan lapset pääse samoille reissuille tytön kanssa. Mikäli tyttö ei saa pyörrettyä äitinsä päätöstä niin hän valitettavasti jää kotiin. Syy ei ole teissä!

Vierailija
2/2 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti ei laske tyttöä mukaan niin sitten ehkä ensi kerralla. Näin se vaan menee kun on kaksi perhettä. Minusta tämä olisi väärin lapsiasi ja perhettäsi kohtaan että koska ajankohta ei käy exälle eikä tyttärelle niin koko perhe olisi vain kotona. Tyttö on jo murrosikäinen ja ymmärtää puhetta. Elämässä voi käydä näin että työ kuviot menee uusiksi, sille ei voi mitään. Jos miehesi käy hankalaksi niin sano että jäät sitten pois töistä kokonaan että pääsette kaikki lomalle! Kuulostaa kamalan hankalalta jos alatte murrosikäisen pillin mukaan juoksemaan. Ja kuten sanoit eihän omatkaan lapsesi pääse aina lomalle kun tämä tytär matkustaa äitinsä ja suvun kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla