Ketä ärsyttää YLE Areenassa?
Kun pistää ohjelman paussille esim. katsoakseen jotain yksityiskohtaa tai muuten, niin kuva peittyy välittömästi yläreunasta muiden ohjelmien ehdotuksiin.
Kun katson ohjelmaa, en todellakaan kaipaa muita ohjelmia siihen mainostettavaksi samaan aikaan.
Toooodella typerä uudistus!
Kommentit (29)
Sellaista en ole huomannut vielä, mutta minua ärsyttää se, miten jotkut sarjat ovat valikoissa ekasta jaksosta vikaan ja toiset vikasta ekaan. ja miten jotkut tulee nähtäville tv-esityspäivän aamuna klo 6 ja toiset vasta kun se tv-esitys on. Ja miten jotkut tulee kokonaan jo ennakkoon ja toiset eivät ja miten jaksot häviävät erilaiseen tahtiin. Ymmärrän kyllä, että kaikki tämä johtuu siitä, millaisin oikeuksin ohjelmat on hankittu, mutta kevyesti ärsyttää silti. :) Ei niin, että "pääleviää" tai "järkilähtee".
Myös se, että ohjelmasta on mainos, mutta kun sitä klikkaa niin ohjelma ei ole saatavissa. Miksi tussa sitä mainosta ei poisteta, jos sitä ei voi katsoa. En tiedä onko vielä sama käytäntö, kun en enää ole yleä katsonut aikoihin vtutuksen takia kun on niin kummallaisia käytäntöjä
No ei mun tuo ap:n mainitsema asia häiritse. Jos laitan pauselle vaikka vessassa käyntiä varten. En sitä ruutua silloin tuijota. Nehän häviää heti kun jatkaa katsomista.
Vierailija kirjoitti:
No ei mun tuo ap:n mainitsema asia häiritse. Jos laitan pauselle vaikka vessassa käyntiä varten. En sitä ruutua silloin tuijota. Nehän häviää heti kun jatkaa katsomista.
Ai juu, jos siis laittaa pauselle katsoakseen yksityiskohtia, toki se silloin häiritsee. Luin huonosti aloituksen. Laittakaa palautetta Ylelle?
Joo, on erittäin ärsyttävä uusi ominaisuus kyllä. Kökkö toteutus. Ajattelin laittaa Ylelle palautetta tästä. Laittakaa muutkin.
Suosituksia voisi olla mutta ei tuolla tavalla.
Mua ärsyttää kun ei heti saa selville minkä maalaisesta ohjelmasta on kyse, pitää siirtyä ja odottaa mitä kieltä sieltä alkaa tulemaan. Olisi kiva jos ohjelman nimi olisi myös alkuperäisellä kielellä.
Kyllä tuo tosiaan on vähän ärsyttävä juttu, olen ap:n kanssa samaa mieltä.
2
Yksi asia mikä jaksaa ihmetyttää myöskin Yle Areenassa on se, ettei tv-sarjoja ole selkeästi jaoteltu tuotantokausittain. Nyt joutuu etsimään kohdan josta alkaa esim. tuotantokausi 2. Kaikissa kaupallisissa palveluissahan tämä on yleensä tosi selkeästi tehty.
Onko muilla tällainen ongelma. Kun katsoo jotain sarjaa Areenasta ja jakso vaihtuu, niin se volume on poissa. Aina saa klikkaa unmute.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää kun ei heti saa selville minkä maalaisesta ohjelmasta on kyse, pitää siirtyä ja odottaa mitä kieltä sieltä alkaa tulemaan. Olisi kiva jos ohjelman nimi olisi myös alkuperäisellä kielellä.
Onhan siellä ohjelman luonnehdinnassa usein joko just alkuperäisnimi ja/tai tuotantomaa ja -vuosi. Esim tässä https://areena.yle.fi/1-4587245
Koko ruudun tilassa ei osaa näyttää sitä nuolta josta voi siirtyä suoraan seuraavaan jaksoon. Ainoastaan pienen ruudun tilassa tulee se linkkin näkyviin. Tuonkin voisivat korjata.
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla tällainen ongelma. Kun katsoo jotain sarjaa Areenasta ja jakso vaihtuu, niin se volume on poissa. Aina saa klikkaa unmute.
En ole sellaista huomannut. Olisiko se joku oletusvalinta, jonka olet tehnyt tai selaimesta riippuva?
Johtuneeko siitä, että nuori netflix yms väki alkaa tulla remmiin jo valmiiksi aivopestynä maksullisiin kanaviin. Lisäksi siellä taitaa olla johtajana nykyään se akka maikkarilta joten kohta varmaan maksetaan pakkoveroa ja vielä jotain lisämaksuakin jostain haistapaskan palveluista.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista en ole huomannut vielä, mutta minua ärsyttää se, miten jotkut sarjat ovat valikoissa ekasta jaksosta vikaan ja toiset vikasta ekaan.
Tämä on kyllä rasittavaa
Vierailija kirjoitti:
Juu, sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siellä ohjelman luonnehdinnassa usein joko just alkuperäisnimi ja/tai tuotantomaa ja -vuosi. Esim tässä https://areena.yle.fi/1-4587245
Huomasin että joissakin on, mutta monissa dokkareissa ei ole. Ei tuo mikään järjetön ongelma ole mutta ei olisi vaikea laittaa kaikkiin tuotantomaa.
No onhan yle kuitenkin hyvä suojatyöpaikka kauniille sinkkunaisille kun he odottelevat sitä rikasta ja komeaa miestään rillutellessan hesassa pipari kosteana.
Vierailija kirjoitti:
Syy on selaimesi asetuksissa, saat sen pois firefoxissa kun osoiterivin i kohdasta painat permissio kohdassa autoplay voice on.
Jos et käytä firefoxia, niin samanlainen permission kohta varmaan löytyy muistakin selaimista.
Tämä on jokin uusi ominaisuus - ja ihan p**keleen ärsyttävä sellainen.