Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvitä koliikkivauvasta?

Vierailija
23.09.2019 |

Olin ensin tosi onnellinen raskaudesta (3+1) mutta oon alkanut pelätä sairaasti että vauvalla on koliikki enkä kestä itkua kellon ympäri. Miten ootte selvinneet omienne kanssa? Voiko koliikkia ehkäistä. Alan seota vaikka tiedän ettei koliikkia aina tule. Odotan ensimmäistä eli pahoittelen jos kuulostan hullulta!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin joutuisin käyttämään kuulosuojaimia. Muuten sekoaisin.

Vierailija
2/7 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meijän esikoinen oli koliikkivauva ja oon kiitollinen että ei ollu muita hoidettavia samalla.

Ja joo, selviää siitä. Kantoreppu/liina on hyvä koska pystyasento auttaa. Voi käyttää kuulosuojaimia ja nykyään on vaikka mimmosia koliikkikeinuja saatavana.

Yritä nyt olla miettimättä noin kauas tulevaan kun ei siihen voi murehtimalla vaikuttaa yhtään :) onnea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kestät, kun hankit vaikka peltorit. Siinäs itkee, se on ihan sama kuuletko sinä sen täysillä vai oletko vain tietoinen siitä, että vauvalla on asiat huonosti. Ei mikään pakota kuuntelemaan sitä huutoa, mutta äitiys pakottaa hoitamaan vauvaa. Äänet on helppo ehkäistä, luulisi olevan enemmän huolissaan siitä että lapsesi voisi huonosti.

Mutta turha sitä on etukäteen pelätä.

Vierailija
4/7 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän toinen lapsi oli koliikkivauva, ensimmäinen oli toisen syntyessä hieman yli 1,5v. En osaa auttaa. Itse sairastuin masennukseen, niin raskasta se oli. Mieheni oli myös arkipäivät toisella paikkakunnalla töissä, ja hoisin yksin kotia ja lapsia. Se oli elämäni H**vetillisintä aikaa. En toivoisi samaa edes vihamiehelleni. Mutta ei kannata moisesta etukäteen stressata, ikinä ei tiedä mitä sieltä tulee. Ja se mitä tulee täytyy ottaa vastaan ja elää sen mukaan. Tsemppiä.

Vierailija
5/7 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tippa Cuplatonia niin vatsa alkaa taas toimia. Vähentää itkuisuutta, jos ruoansulatusvaivoja.

Vierailija
6/7 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

koliikin tunnusmerkkejä ovat, että itkuisuus kestää vähintään kolme tuntia päivässä, kolmena päivänä viikossa ja kolmen viikon ajan. Vauvoista noin 10 prosentilla lasketaan olevan koliikki. Koliikin taustalla voi olla mm. vauvan herkkä temperamentti ja hänen vasta kehittymässä oleva itsesäätelykykynsä.

Vierailija
7/7 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cuplatonia apteekista, se helpottaa, vauvahieronta rauhoittaa vauvaa ja aika parantaa koliikin. Vuorotellen kumpikin vanhempi kantaa vauvaa ja toinen nukkuu eri paikassa tai jopa eri talossa, niin saa varmasti levon. Eniten käy sääliksi vauvaparkaa ja sitä tuskaa, kun sillä on niin paha olo. Myös äidin ruokavalio voi itkettää rintaruokittua vauvaa, se kannattaa tarkistaa. Autoajelu rauhoittaa joitakin vauvoja. Myös se toinen vanhempi voi nukkua autossa, jos kotona ei saa nukuttua. Mutta aika kuluu ja se auttaa aina.

Voit saada ihan rauhallisen ja kivuttoman vauvan. Minunkin lähipiirissäni on syntynyt nyt vain sellaisia! (Toisin kuin minulle silloin aikaa sitten.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä