Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun CV on liian nolo

Vierailija
23.09.2019 |

Kun siinä on lähinnä asioita joita ei enää kehtaisi kenellekään näyttää. Mutta ilman niitä CV olisi aika tyhjä. Naama punaisena pistelen aina niitä sähköposteja kun jonkinlainen liuska pitää laittaa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei niin kovin nolo CV sisänsä ole, katkeamaton pitkä työura ja koulutustakin löytyy, mutta kun se katkeamaton pitkä työura on yhden työpaikan sisällä, niin taitaa kaikki työnhaut tyssätä tasan siihen.

Olen hionut CV:tä ja hakemuksia ja luetuttanut niitä muilla ja saanut tosi hyviä vinkkejä, mutta lopputulos on "kiitos, mutta ei kiitos" jep, kannusti opiskelemaan maisterin tutkinnon, millä en tee mitään. Turhaa ajanhukkaa koko CV:n ja  hakemuksen hiominen, kun mappi ö:hön ne lentää joka tapauksessa.

Vierailija
22/22 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta jos valehtelee työnhaussa, niin asian takia voi saada myöhemmin potkut, ja voi myös joutua korvausvastuuseen, jos on toiminnallaan aiheuttanut haittaa, esim. valehdellut koulutuksensa tm. osaamisensa.

Eli vaikka pääsee "läpi" työnhaussa, niin se ei,ole mikään takuu siitä että ttön saa pitää jos on sen huijaamalla saanut.

Toinen juttu on sitten kaunistelu/sanoilla taiteilu: asiat voi esittää monella tapaa ja olla rehellinen. -Kärjistäen: jos on pitänyt yhden ihmisen siivousfirmaa pari vuotta, sanooko olleensa nuo vuodet kotisiivoja vai yrittäjä, vai peräti "toimitusjohtaja" tmv.

Ainakin ennen työkkärin töistä piti antaa työtodistus missä ei erotella "ollut työharjoittelussa" jne. vaan todistuksen piti olla vastaava mitä "oikealla" työntekijällä. Lukion jälkeen en saanut opiskelupaikkaa, ja pitkään harmitti kun en (työkkärin vinkistä huolimatta) pyytänyt kaupasta jossa olin (useamman kuukauden) uutta työtodistusta jossa ei tuota "työharjoittelussa" mainintaa ole. Asia jäi, koska sain muita ns. "oikeita" töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi