Ihmiset ei tajua mitä konkurssi tarkoittaa!
Matkanjärjestäjä menee konkurssiin ja heti on Facebookissa, vauvapalstalla ja Iltalehdessä suomalaiset huutamassa: Miten käy MINUN 8.11. alkavalle lomamatkalleni?!?! Miksi Tjäreborg ei tiedota mitään MINULLE?! Olen jonottanut tunnin asiakaspalveluun eikä kukaan vastaa!! Huono palvelu!
Siellä on niin monta miljoonaa rahaa kiinni ja TÄLLÄ HETKELLÄ matkalla olevia, että jonkun satunnaisen suomalaisen kahden kuukauden päähän sijoittuva 2500 euron lomamatka ei varmaan ole prioriteettilistalla ensimmäisenä. Se puhelimeen vastaava asiakaspalvelija saattaa olla ihan yhtä epätietoinen kuin hänelle räyhäävä asiakaskin. Siltä työntekijältä vaan meni just kaiken lisäksi työpaikka alta. Se yhtiö on konkurssissa, ei ne voi eikä niiden tarvitse enää palvella ketään silkkihansikoin. Meni jo, firma kaatui.
Sama ilmiö oli silloin, kun lelukauppa teki konkurssin. Samalla minuutilla tuli satoja viestejä heidän Facebook-sivuilleen, jossa vihaiset äidit huutavat kuinka HEIDÄN lapsellaan on käyttämätön 30 euron lahjakortti!!! Kuka korvaa?! Lapselle tuli paha mieli ja on niin käsittämättömän huonoa palvelua, jos korttia ei lunasteta takaisin. Se oli kuitenkin synttärilahja!
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Definition of concourse
1 : an act or process of coming together and merging
2 : a meeting produced by voluntary or spontaneous coming together
3a : an open space where roads or paths meet
b : an open space or hall (as in a railroad or airport terminal) where crowds gather"
merriam-webster.comV***ttu mikä idi***ootti!!! 😂
*Huutista!*
Yleensä noissa on joku lisämaksu jos maksaa luottokortilla. Sen takia ei kannata maksaa.
Itse huomasin juuri vähän aikaa sitten kun olin lentolippua ostamassa jenkkeihin että joku ihme tuomas cook airlines tarjosi sen n. 300 egellä. Nyt sitten selvisi miksi se oli niin ihmeen halpa. Onneksi en ostanut vaan menen iceland airilla. Oli toki kalliimpi, 900e, mutta oli 8h lyhyempi lento eikä mulla ole rahasta puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä noissa on joku lisämaksu jos maksaa luottokortilla. Sen takia ei kannata maksaa.
Itse huomasin juuri vähän aikaa sitten kun olin lentolippua ostamassa jenkkeihin että joku ihme tuomas cook airlines tarjosi sen n. 300 egellä. Nyt sitten selvisi miksi se oli niin ihmeen halpa. Onneksi en ostanut vaan menen iceland airilla. Oli toki kalliimpi, 900e, mutta oli 8h lyhyempi lento eikä mulla ole rahasta puutetta.
Täs tapaukses olis kannattanu, muuten jää tahat kokonaa saamatta.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, ei konkurssiin mennä, vaan sinne asetetaan esim vakuutusyhtiö tai verovirasto
Maksamattomien verojen ja vakuutusten takia ( lakisääteiset)
Hyvä tulla itse pätemään täysin väärillä tiedoilla :D :D vakuutusyhtiö tai verovista ei todellakaan aseta ainoatakaan yritystä konkurssiin, vaan KÄRÄJÄOIKEUS. Ja konkurssi voi tulla ihan mistä tahansa veloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tuossa nyt on ongelma, kun luottokortilla maksaa? Rahat saa takaisin luottokorttiyhtiöltä. Turha marista joutavista.
Itsekin maksan luottokortilla. Mutta mulla on yllättävän paljon tuttuja, joilla on jotenkin yleisen kielteinen asenne luottokorttimaksuun. Ei voi niitä numeroita antaa minne vaan. Tai sitten on joku vanhanajan näkemys, että luotolla eläminen on melkeinpä syntiä, joten kortin Credit-puolta ei voi käyttää kuin hätätapauksessa jos muuten uhkaa häätö tai nälkäkuolema.
Ihmisten oikeustajua koettelee se, että miksi eri maksutavat ovat juridisesti eri viivalla vaikka samasta palvelusta maksetaan. En ole oikeusoppinut, joten en tarkalleen osaa sanoa mihin luottokortin suoja perustuu, mutta luottoyrityksen toimiminen välikätenä on se juju. Kattaako luottokorttiyhtiö tappiot omista voitoistaan vai tilitetäänkö maksut niin myöhässä, että ne voidaan jättää maksamatta yritysjuridiikan perusteella vai ovatko luottokorttiyhtiöt suurimpien velkojien joukossa ja käyttävät ääntään siellä.
Joka tapauksessa nykyään suurimmat hankinnat kannattaa maksaa aina luottokortilla jos tuotetta ei saa heti.
Öö, kiitos tiedosta, mutta miten tämä liittyy konkurssiin tai ylipäätään keskustelun aiheeseen?
V***ttu mikä idi***ootti!!! 😂