Selviytyjät Suomi Ruutu+ OFFICIAL
Tätä toivottiin toisessa ketjussa, joten perustin nyt ketjun meille, jotka seuraamme Selviytyjiä Ruudusta jakson edellä.
Mitä mieltä olette Kimmon pudotuksesta? Itse en yllättynyt yhtää, heikoimmat lähtee ensin ja olihan Kimmon esitys pudotuskilpailussa tosi huono. Hyvä ettei henki loppunut. Kai joutui raahaamaan häntä perässään.
Kommentit (385)
Ja mitä kettua se sukkien jako oli olevinaan. Kaille ja Viiville vaan kaikki saman tien eikä mitään lapsellista "Mä en tykkää tosta, annan säkit sille" touhuja.
Mulla meni nyt todella tunteisiin tää jakso 😂😂😂😂😂
Mutta ärsyttää tyhmyys ja mielistely ja pelaamattomuus kisassa, jonka kuka tahansa voi voittaa. Sitten joku Kai voittaa kun se on niin komea ja osaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Että voi ottaa päästä toi Nora. Miten ihminen voi olla noin lammas?
Mä en koskaan tule äänestämään Kaita tai Viiviä. No pakko se on jos meinaa itse voittaa mut tuo ei haluakaan voittaa. Kunhan on vaan kaveria.Kai ja Viivi on muutenkin ku jotain riparinuoria, puuttuu vaan kitara nuotiolta ja kumbayah, sekä pussailut pusikossa.
Mä oon ihan samaa mieltä Anun ja Saran kanssa, vahvimmat pitää äänestää pois ja ne on Kai ja Viivi. Koiranpentuja ja myötätuntoa. Ja ihminen äänestetään ulos sillä perusteella että tuli paha mieli. Voi vit*u sentään.
Lähtökohtaisesti oon kans sitä mieltä et vahvimmat ulos viimestään tässä vaiheessa! Viivin ja Kain kohdalla siinä ei kyllä pitäisi olla mitään epäselvää, kun ovat monessakin suhteessa vahvimpia. Kun vielä ovat pelillisesti keskenäänki niin vahva kaksikko, että katsojan näkökulmasta tuon pitäis olla ihan selvä peli et ketä äänestetään.
Mut sit ku katotaan asian kääntöpuolta, selviytyjät on alati muuttuva peli ja siinä pitää mukautua sen hetkisiin tapahtumiin ja ihmisiin. Se joka pääsee pitemmälle, on vaan yksinkertaisesti pelannut paremmin peliä.
En tarkoita tällä et Nora olisi pelannut erityisen nerokkaasti, ei todellakaan. Mutta tässä kohtaa toimivin keino näyttää olevan lyöttäytyä yhteen vahvojen kanssa.
Todellisuudessa tämä Kain ja Viivin liitto olisi pitänyt pystyä rikkomaan jo ennen yhdistymistä. Mut nyt näyttää toimivan tää riparimeininki, ja jos riparimeiningillä pääsee pitkälle, se on ollut oikea tapa pelata tässä kohtaa.
Kyllähän tää näytti tässä kohtaa lähinnä Viivin ja Saran väliseltä valtataistelulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että voi ottaa päästä toi Nora. Miten ihminen voi olla noin lammas?
Mä en koskaan tule äänestämään Kaita tai Viiviä. No pakko se on jos meinaa itse voittaa mut tuo ei haluakaan voittaa. Kunhan on vaan kaveria.Kai ja Viivi on muutenkin ku jotain riparinuoria, puuttuu vaan kitara nuotiolta ja kumbayah, sekä pussailut pusikossa.
Mä oon ihan samaa mieltä Anun ja Saran kanssa, vahvimmat pitää äänestää pois ja ne on Kai ja Viivi. Koiranpentuja ja myötätuntoa. Ja ihminen äänestetään ulos sillä perusteella että tuli paha mieli. Voi vit*u sentään.
Lähtökohtaisesti oon kans sitä mieltä et vahvimmat ulos viimestään tässä vaiheessa! Viivin ja Kain kohdalla siinä ei kyllä pitäisi olla mitään epäselvää, kun ovat monessakin suhteessa vahvimpia. Kun vielä ovat pelillisesti keskenäänki niin vahva kaksikko, että katsojan näkökulmasta tuon pitäis olla ihan selvä peli et ketä äänestetään.
Mut sit ku katotaan asian kääntöpuolta, selviytyjät on alati muuttuva peli ja siinä pitää mukautua sen hetkisiin tapahtumiin ja ihmisiin. Se joka pääsee pitemmälle, on vaan yksinkertaisesti pelannut paremmin peliä.
En tarkoita tällä et Nora olisi pelannut erityisen nerokkaasti, ei todellakaan. Mutta tässä kohtaa toimivin keino näyttää olevan lyöttäytyä yhteen vahvojen kanssa.Todellisuudessa tämä Kain ja Viivin liitto olisi pitänyt pystyä rikkomaan jo ennen yhdistymistä. Mut nyt näyttää toimivan tää riparimeininki, ja jos riparimeiningillä pääsee pitkälle, se on ollut oikea tapa pelata tässä kohtaa.
Onhan se toiminut nyt. Lähinnä tarkoitin sitä, että Noralla on täysi luottamus noihin kahteen eikä hän pysty näkemään kauemmas, eteenpäin tai mihinkään kuin vaan sen että hän luottaa Viiviin ja Kaihin. Sanoi etteivät he, V&K, äänestä ikinä häntä. Väärä luulo.
Ensi viikon jakso on taas jännittävämpi. Juuso antoi kyllä Noran ymmärtää, että on pelimerkki tässä pelissä. Mitenhän käy?
Mulla kans meinas mennä tunteisiin tämä lammastelu...
Mutta kyllä mä silti sen ymmärrän et hengailee ja liittoudutaan sitte mieluummin näitten "kesäleiriläisten" kanssa, jotka tuo positiivista energiaa itselle.
Jotakin nämä vahvat siis ovat tehneet paremmin, kun heidän kanssa halutaan liittoutua ja pelata. Siitähän tässä on kysymys.
Mä en ymmärtäny alkuunkaan että miksi Kain ja Viivin liittoa katseltiin näinkin pitkään.
Hetihän se huomattiin jo ekassa Carabaossa et näillä on vahva liitto. Kaikki oli vaa sillee, "joo se pitää rikkoa jossain kohtaa".
Kohta alkaa olla jo myöhäistä.
Vaikka Kai ja Viivi kuuluukin itselläni suosikkeihini, vähän ihmetyttää että mitä nää muut oikein tässä suunnittelee ku näiden pussiin pelaavat.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärtäny alkuunkaan että miksi Kain ja Viivin liittoa katseltiin näinkin pitkään.
Hetihän se huomattiin jo ekassa Carabaossa et näillä on vahva liitto. Kaikki oli vaa sillee, "joo se pitää rikkoa jossain kohtaa".
Vaikka Kai ja Viivi kuuluukin itselläni suosikkeihini, vähän ihmetyttää että mitä nää muut oikein tässä suunnittelee ku näiden pussiin pelaavat.
Tuolla on onneksi vielä 9 pelaajaa, jotka voivat muuttaa suuntaa milloin vaan. Viivikin näytti melko äksyn puolen itsestään kun kovisteli ja kiroili. Tekee mieli lyödä Saraa naamaan 👍
Tuollainen hermojenmenetys saattaa kääntyä itseään vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän nuo Saran kommentit että ärsyttää kun porukka ei pelaa, on ehkä totta parin kohdalla mutta kyllähän siellä porukka pelaa ihan yhtälailla kun hän itsekin. Mutta turhaa porukka ns ylivoimaliitossa tekee tuossa vaiheessa vielä mitään hätiköityjä liikkeitä? Kuitenkin sen verran porukkaa vielä tulla että ehkä mieluummin pysyy omassa liitossa mukana ja myöhemmin tekee peliliikkeitä kun on siihen tarve
Yleensä vain käy niin, että siinä vaiheessa kun ryhmäharmonia oltaisiin valmiita rikkomaanja äänestämään pelissä vahvoja pois, onkin jo liian myöhäistä. Kaita ja Viiviä on siksi niin hankala äänestää pois, kun heidän ympärilleen on muodostunut ns. mukavien ihmisten liittoutuma. Siinä olevat saattavat sortua ajattelemaan jopa oman pelin kannalta tuhoisasti, kuten Nora, että nuo hyvät tyypit ansaitsevat olla pelissä pitkään ja ehkä jopa finaalissa - vaikka oman edun mukaista ei tietenkään ole joutua heidän kanssaan finaaliin.
Sara yllätti fiksuudellaan. On selväpuheinen ja älykäs nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän nuo Saran kommentit että ärsyttää kun porukka ei pelaa, on ehkä totta parin kohdalla mutta kyllähän siellä porukka pelaa ihan yhtälailla kun hän itsekin. Mutta turhaa porukka ns ylivoimaliitossa tekee tuossa vaiheessa vielä mitään hätiköityjä liikkeitä? Kuitenkin sen verran porukkaa vielä tulla että ehkä mieluummin pysyy omassa liitossa mukana ja myöhemmin tekee peliliikkeitä kun on siihen tarve
Yleensä vain käy niin, että siinä vaiheessa kun ryhmäharmonia oltaisiin valmiita rikkomaanja äänestämään pelissä vahvoja pois, onkin jo liian myöhäistä. Kaita ja Viiviä on siksi niin hankala äänestää pois, kun heidän ympärilleen on muodostunut ns. mukavien ihmisten liittoutuma. Siinä olevat saattavat sortua ajattelemaan jopa oman pelin kannalta tuhoisasti, kuten Nora, että nuo hyvät tyypit ansaitsevat olla pelissä pitkään ja ehkä jopa finaalissa - vaikka oman edun mukaista ei tietenkään ole joutua heidän kanssaan finaaliin.
Sara yllätti fiksuudellaan. On selväpuheinen ja älykäs nainen.
Juuri näin. Nyt pitäisi äkkiä saada parivaljakko hajoamaan. Esim. uskotella, että äänestetään henkilöä X ja sitten äänestetään Kai/Viivi ulos.
Mut eipä nähnyt Sarakaan Kasperin pelaamista, Sara sanoi et Kasperi ja Nora on näitä peesaajia. Mun mielestä tuo on ollut Kasperilta selkeä peliliike olla läheinen vahvojen kanssa, hän on ihan varmasti valmis lyömään puukkoa selkään. Sanoikin jotenki et tietää et VK pyrkii jossain kohtaa häntä äänestämään, mut et pitää varmistaa että niillä ei ole instrumenttejä siihen.
Joku pohti sitä et miten VK on päässyt näinkin pitkälle, niin mun mielestä tähän yksi suuri syy on Kain pelisilmä. Kai oli mm. äänestämässä Jannea ulos, joka oli siis todella fiksu veto Kain oman pelin kannalta. Jannehan oli Kimmon kanssa etunenässä katkasemassa Tarzanin&Janen liittoa alkuperäisessä Carabaossa. Strategiset uhkat ulos, samasta syystä Kai oli äänestämässä Anua. Ajatellaan hypoteettinen tilanne, et mukana olis vielä Janne ja Kimmo, ja Siihen mukaan Anu niin todennäköisesti heillä olisi intressit ja vaikutusvaltaa äänestää Kai kumppaneineen ulos.
No menipä nyt spekuloinniksi, mut sitä vartenhan nämä keskustelut on :D
Vierailija kirjoitti:
Eikö syy ollut se että heistä on paljon hyötyä niin leirissä kuin kilpailussakin. Samaahan ne vanhat Kuwagolaiset sano Kaista kun heimot sekottu. Ja kyllähän sen näki kilpailuissa et heidän heimonsa pärjäsi järkiään aina paremmin. Eiköhän noista ehdi vielä hankkiutua eroon, jos osaa toimia riittävän ovelasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Kai ja Viivi kuuluukin itselläni suosikkeihini, vähän ihmetyttää että mitä nää muut oikein tässä suunnittelee ku näiden pussiin pelaavat.Eikö syy ollut se että heistä on paljon hyötyä niin leirissä kuin kilpailussakin. Samaahan ne vanhat Kuwagolaiset sano Kaista kun heimot sekottu. Ja kyllähän sen näki kilpailuissa et heidän heimonsa pärjäsi järkiään aina paremmin. Eiköhän noista ehdi vielä hankkiutua eroon, jos osaa toimia riittävän ovelasti.
Kaikki on mahdollista mutta koko ajan epätodennäköisempää. Nuo olisi pitänyt äänestää ulos ennen heimojen yhdistymistä mutta kukaan ei äänestä hyviä tyyppejä pihalle.
Mä jotenkin olen alkanut tykätä Anusta ja Viivin tunteilu ja yhyy, kun tuli paha mieli on alkanut ärsyttää. Jotenkin on niin, että pitkässä juoksussa äly on ulkonäköä kiinnostavampaa ja muutenkin Anun sarkasmi on huvittavampaa kuin Viivin vinkuminen.
Siis nyt en ymmärrä mitä peliä taina pelaa. Voiko joku selittää miksi se äänesti anua tässä jaksossa missä sara putosi..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Kai ja Viivi kuuluukin itselläni suosikkeihini, vähän ihmetyttää että mitä nää muut oikein tässä suunnittelee ku näiden pussiin pelaavat.Eikö syy ollut se että heistä on paljon hyötyä niin leirissä kuin kilpailussakin. Samaahan ne vanhat Kuwagolaiset sano Kaista kun heimot sekottu. Ja kyllähän sen näki kilpailuissa et heidän heimonsa pärjäsi järkiään aina paremmin. Eiköhän noista ehdi vielä hankkiutua eroon, jos osaa toimia riittävän ovelasti.
Kaikki on mahdollista mutta koko ajan epätodennäköisempää. Nuo olisi pitänyt äänestää ulos ennen heimojen yhdistymistä mutta kukaan ei äänestä hyviä tyyppejä pihalle.
Mä jotenkin olen alkanut tykätä Anusta ja Viivin tunteilu ja yhyy, kun tuli paha mieli on alkanut ärsyttää. Jotenkin on niin, että pitkässä juoksussa äly on ulkonäköä kiinnostavampaa ja muutenkin Anun sarkasmi on huvittavampaa kuin Viivin vinkuminen.
Mä oon kyllä jotenki tykänny Anusta alusta alkaen, vaikka kyllä toisaalta ymmärrän et tuolla saarella se saattaa ärsyttää. Jotenki huvittava ja hauska seurata sen kommentteja mitä kameralle kertoo :D
Ja toisaalta vahvat persoonat on aina mielenkiintoisia selviytyjissä.
Yllättävän moni on kyllä kritisoinut Anun käytöstä, joten ehkä siinä joku ärsyttää. Kimmokin siitä ärsyyntyi ja Petra jossain välissä kommentoi myös.
No onhan se nyt selvää että liitot heijastuvat myös yksilöpeleihinkin, tässähän oikein haluttiin saada liitot esiin kun näitä säkkejä jaettiin. Tottakai sä haluat et mieluummin oman liiton jäsen(Jos ei itse ole enää mahdollisuutta) saa koskemattomuuden kuin vastustaja, ja näin vaarantaisit oman pelin seuraavassa heimoneuvostossa.
Eiköhän muutenki ole ihan Kain omaa ansiota (ja pelaamista) että muut jäljellä olevat pelaajat ei hänelle niitä säkkejä halunnut antaa.
Sitä mä vähän ihmettelin, et miksi Anu ei antanut säkkejä Kaille, kun heimoneuvostossa sanoi että varmasti olisi antanut jos olisi tiennyt että muut eivät anna. Öö, miksi ei sit ite antanut kuitenkaa?
Vierailija kirjoitti:
Siis nyt en ymmärrä mitä peliä taina pelaa. Voiko joku selittää miksi se äänesti anua tässä jaksossa missä sara putosi..?
Musta vähä tuntuu et pelaako oikein mitään? :D
Sehän halusi mieluiten mukaan tähän valtaliittoumaan, joka siis äänesti Saraa. Mut eikö jotku suunnitellu et puhuvat yleisesti äänestävänsä Anua, vaikka oikeasti äänestävät Saraa. Ehkä tää Tainan äänestyspäätös tuli sitä kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta vähä tuntuu et pelaako oikein mitään? :D
Sehän halusi mieluiten mukaan tähän valtaliittoumaan, joka siis äänesti Saraa. Mut eikö jotku suunnitellu et puhuvat yleisesti äänestävänsä Anua, vaikka oikeasti äänestävät Saraa. Ehkä tää Tainan äänestyspäätös tuli sitä kautta.
Jos noi saa tahtonsa läpi, niin seuraavaksi lähtee Anu. Tai sitten Taina. Ei noi lampaat ala ikinä pelaamaan ja äänestävät ulos Anun, joka näkee miten asia on. Että Kai ja Viivinpitävät muita nappulalla. Sanoihan Kaikin, että ei pysty yhtään hallitsemaan Anua ja Saraa. Mitä helv? Toivottovasti tajuavat tiputtaa tuon Lieron pois.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä kettua se sukkien jako oli olevinaan. Kaille ja Viiville vaan kaikki saman tien eikä mitään lapsellista "Mä en tykkää tosta, annan säkit sille" touhuja.
Mulla meni nyt todella tunteisiin tää jakso 😂😂😂😂😂
Mutta ärsyttää tyhmyys ja mielistely ja pelaamattomuus kisassa, jonka kuka tahansa voi voittaa. Sitten joku Kai voittaa kun se on niin komea ja osaa kaiken.
Jos joku Kai nyt sattuiski voittamaan koko homman, nii ei se kyllä sitä tasan tuu voittamaan sillä että on niin kiva ja komea ja osaa kaiken.
Juuri tuollahan se on pärjännyt, että kukaan ei tajua että miten hän hallitsee ovelasti takavasemmalta peliä, ilman että näkyvästi juonii koko ajan.
En niin ehkä Sarasta välittänyt mutta... Sarakin olisi voinut voittaa koskemattomuuden. Säkkien mielivaltainen jako teki kisasta kuitenkin joukkuepelin... Ja minusta olis kiva jos niin ei olisi, vaan että ihan ahtaallakin oleva pelaaja voisi pärjätä suorituksensa turvin.
Yhtälailla ärsytti esimerkiksi 1. kauden Juhanan blokkaus.
Kisa saisi olla reilua 😀 mutta yllätykset olisivat viihteellisiä ja liittojen hyödyntäminen yksilöpelissä on noi nou minusta