Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auta minua selvittämään elämäni

Vierailija
22.09.2019 |

Minulla oli aiemmin riittävän hyvä elämä. Mieheni petti minua, ja nyt elämäni on kaikin tavoin pilalla. Olen hakenut apua useita kertoja, sitä kuitenkaan saamatta. Auttakaa.

1) ostimme vasta talon, josta pidin. Nyt vihaan tätä paikkakuntaa, koska pettäminen tapahtui täällä ja muistuttaa minua koko ajan. Lasten takia uusi muutto ei ole hyvä. Miten voisin jatkaa elämää täällä?

2) olen ruennut vihaamaan työtäni, josta aiemmin pidin. Olen korkeasti koulutettu, joten vaihto esim. Siivoojaksi ei kiinnosta. Koulutuksellani ei voi tehdä muuta. En jaksa opiskella.

3) en koe mistään iloa. Pettäminen tuhosi kaikki positiiviset tunteet. En nauti mistään. Asiat joista pidin aiemmin ovat muuttuneet merkityksettömiksi. Vaikka yritän löytää syytä elää, en löydä.

4) en pääse pettämisestä yli. Se satuttaa liikaa. Pariterapiassa ei tunnu olevan apua. En haluaisi menettää kuitenkaan parisuhdettamme. Miten pääsen pettämisestä yli?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy puhua miehesi kanssa.

Vierailija
2/10 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamisia ja haleja sulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautiskelija kirjoitti:

Tiedän. Se ei vaan nyt halua puhua. Ap

Vierailija
4/10 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkään olet käynyt terapiassa? Jos tuntuu, ettei siitä ole apua ja et ole samalla aaltopituudella terapeutin kanssa, niin kannattaa vaihtaa terapeuttia. Pettämisestä toipuminen vie aikaa, mutta jos elämänilo ihan täysin romahtaa ja se vain jatkuu pitkiä aikoja, niin taustalla on varmaan jotain aiempia hylätyksitulemisen kokemuksia, jotka nyt nousevat pintaan. 

Saman kokeneena sanoisin, että pettäminen tosiaan muuttaa koko elämän, sillä sen jälkeen oppii elämään itsensä kanssa paremmin. Sataprosenttisesti ei voi muihin luottaa kuin itseensä, elämän arvaamattomuus tulee käsiteltyä siinä samalla. Mutta koville se kyllä ottaa.  

Vierailija
5/10 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautiskelija kirjoitti:

Tiedän. Se ei vaan nyt halua puhua. Ap

Jos mies ei jaksa puhua aiheesta ja ei kadu, niin suhde ei voi toimia. 

Vierailija
6/10 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko yksilöterapiasta apua enemmän kuin parisuhdeterapiasta? Jos jysähdät samaan tunteeseen ja jäät siihen pitkäksi ajaksi  se usein katsotaan jo riskiksi sairastua masennukseen. Mieluummin nyt puhumista kuin pian vain lääkkeitä?

Se, mitä olet kokenut, on shokki/trauma/järkytys/just name it, mutta missä määrin sen koet selviäisi terapiassa. Ja millaista apua tarvitset.

Mies ei ole nyt se oikein keskustelukumppani. Älä edes yritä, jos voit niin huonosti. Päädytte vain umpikujaan ,ja vielä enemmän  toisianne  satuttaviin riitoihin.´, sillä sinä et nyt jaksa katsoa asioita muuta kuin oman pahan olosi kannalta. Olet umpikujassa ja sieltä ei pääse pois kuin palaamalla yhä uudelleen samaan alkupisteeseen ja ennen kuin keksit reitin, joka vie sinua parempaan suuntaan.

Se, ettet nyt tunne ja innostu mistään on vain välivaihe. Tunteesi muuttuvat ja pian saatat kokea raivoa, vihaa ja jolla saat voimaa myös ryhtyä miettimään tilannetta. 

Ennen kaikkea kuuntele nyt vain itseäsi, jos mahdollista matkusta edes viikonlopuksi jonnekin sinua helpottavaan paikkaan (ystävä, sukulainen, joku kiva paikkakunta jossa viihdyt) tai mitä nyt keksitkään, mutta ota etäisyyttä. Saat tilaa ajatella.

Voimia eteenpäin!

Vierailija
7/10 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moderointi hoi! Ihanko tosissaan täällä saa julkaista yksityishenkilöiden nimiä ja säpo-osoitteita?

Vierailija
8/10 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen hankkimaan hyvän Life Coachin, joka tekee puhdasta coachingia ICF-periaatteiden mukaan eli EI ANNA NEUVOJA (yhtään) mutta auttaa sinua kirkastamaan tavoitteesi, nykytilan, vaihtoehtoja + näkökulmia ja löytämään käytännön keinot päästä eteenpäin kohti onnellisempaa elämää ja tavoitteitasi.

Perinteinen psykiatria ja menneisyydessä piehtaroiminen on 100 % ajan hukkaa. Tarvitset nyt katalyytin, joka auttaa sinut eteenpäin nopeasti.

Vierailija
9/10 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus haiskahtaa jonkin sortin sissimarkkinoinnilta.

Vierailija
10/10 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä terapeutilta saatu tehokas keino, joka on ainakin minulle tehonnut . 1) mene sänkyyn selällesi ja rentoutua kehosi. 2) Ajattele kaikki asiat, jotka raivostuttavat ja hyväksy tosiasioina. 3) Listaa kaikki hyvät asiat esim. Koti, työ, talous, vanhemmat, sisarukset, lapset j.n.e. 4) kiitä kaikista hyvistä asioista. 5) Pyydä viisautta Jumalalta. 6) Pyydä terveyttä ja rakkautta. 7) Toimi näin kaksi viikkoa joka päivä. Minulle tämä oli tehokkaampi kuin terapia . Tunnistele joka kohtaa tarkoin ja ajattele, miltä tuntuvat. Vähitellen valo koittaa ja elämääsi avautuu uusia ihmeellisiä näköaloja. Älä yhtään laista, vaan hyväksy tosiasiat .