Paljonko teillä on kirjoja?
Tuttavani kävi meillä kylässä. Hän kertoi, ettei ole koskaan ennen käynyt kodissa, jossa on niin paljon kirjoja kuin minulla.
Siispä mittasin kirjamäärät äsken metreinä ja sain tulokseksi 8 metriä 15 cm.
Kommentit (548)
Muutamia kymmeniä kirjoja, lähinnä lahjaksi saatuja. Luen paljon, mutta en halua ostaa kirjoja vaan käytän kirjastoa.
N25
Liikaa niitä on näihin pieniin tiloihin. Mä en vain osaa tuijottaa mitään laitetta, e-kirja tms. Kierrätän kyllä tehokkaasti. Kirjastoissa on kirjojen kierrätyspiste. Kävin just tsekkaamassa: kaikki kirjat, jotka sinne pari viikkoa sitten vein, olivat löytäneet uudet lukijat.
Tosin vähän enää, n 350 kpl. Eli hyllymetreinä ehkä 10-12.
Entisessä talossa oli hyllykköä 5x2,5m, hyllymetrejä n 30 ja kirjoja lähemmäs tuhat. Kirpaisi kun niistä joutui luopumaan muuton yhteydessä. Mutta itse käytän nykyisin vain äänikirjoja ja miehellä on pokkareita mukana työreissuilla, ne menee samantien kiertoon.
En ole laskenut mutta kymmeniä kirjoja. Tykkään kirjoista mutta mies inhoaa niitä ja haluaisi heittää ne pois. Tosin mies haluaisi heittää pois kaikki minun tavarani ylipäätään ja omiaan tietysti ei.
Minulla on omana muutama suosikkikirja sekä paljon käsityökirjoja, joista osa niin vanhoja ettei niitä löydy enää edes antikvariaateista. Kaiken muun lainaan kirjastosta.
Vierailija kirjoitti:
En ole laskenut mutta kymmeniä kirjoja. Tykkään kirjoista mutta mies inhoaa niitä ja haluaisi heittää ne pois. Tosin mies haluaisi heittää pois kaikki minun tavarani ylipäätään ja omiaan tietysti ei.
No onpa sinulla mukava ja sinua kunnioittava mies! -Meillä on kirjoja olohuoneen neljä lasiovellista korkeaa kirja hyllyä täynnä, makkarissa iso kirjakaruselli myös täynnä ja kakkosasunnossa
lisää. Muutossa luovuimme suuresta määrästä, kierrätyskeskukseen ja Konttiin meni laatikkotolkulla. Muutamia on tullut jo ostettua lisää. Lahden pääkirjastossa ei ole kierrätyshyllyä!? Ei ole kuulemma tilaa
eikä resursseja hoitaa sitä. Kirjoista on vaikea luopua ja joihinkin palaan aina uudelleen. Kirjastoa käytän
myös aktiivisesti.
Kymmenisen hyllymetriä, noin 250 kirjaa. Ihmetyttää kyllä miten jollain tuolla oli 150 kirjaa kahdella hyllymetrillä. Ilmeisesti ne on järjestetty hyllyyn jotenkin todella, todella tiiviisti.
Noin sata kappaletta, harraste- ja tietokirjoja lähinnä. Muut luettavat haen kirjastosta.
Varmaan joku 60-80 kpl. Lähinnä klassikoita ja tietokirjallisuutta. Yritän välttää uusien ostamista, kun on vielä useita lukemattomia kirjoja hyllyssä. Vähän harmittaa tää lukemisinnon puute, kun ennen tuli luettua useita kymmeniä kirjoja per vuosi :(
Enpä ole kyllä koskaan laskenut, oliskohan tuhatkunta. Jotain välillä myyn kirpparilla, sellaisia "hömppä"kirjoja, niistähän saakin jotain euron kappaleelta, mutta pääasia, että itse pääsee eroon. Lastenkirjoja (joita ei meillä enää kukaan lue) on varmaan parisataa ja samoin nuortenkirjoja. Kirjastossa käydään muutaman viikon välein, olemme miehen kanssa himolukijoita ja lapsetkin onneksi lukevat jonkin verran.
Himoitsin appiukon kirjastoa (satoja kirjoja, 1920-luvulta lähtien), mutta hänen kuoltuaan miehen veli peri kaiken, joten siinäpä jäin nuolemaan näppejäni.
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka lukee enää kirjoja kun on Netflix lol! XD
Minulla on kirjoja, mutta minulla ei ole Netflixiä, en ole edes käynyt tuolla sivulla. Jostain syystä kotona en osaa keskittyä elokuviin tai sarjoihin, lähes aina ne jää kesken.
Noin 25 hyllymetriä, siis omia kirjoja. Olen karsinut reippaasti, aikaisemmin oli ainakin tuplasti. Viime vuonna laitoin pois kaiken hömpän ja dekkarit ja muun jota ei varmaankaan tule luettua uudestaan, ja olen vaihtanut melkein kokonaan e-kirjoihin, niin kirjamäärä ei enää kasva entiseen malliin. Nyt jäljellä on faktakirjoja (enimmäkseen historiaa, kulttuurihistoriaa, sosiologiaa sekä harrastekirjoja), sekä sellaisia fantasiakirjoja, scifikirjoja ja historiallisia romaaneja, joita mielelläni luen yhä uudestaan, ja joita ei välttämättä saa ollenkana e-kirjana). Miehellä on kirjoja ehkä reilun metrin verran, ja lastenkirjoja on ehkä sellaiset 5-6 hyllymetriä. Niistäkin voisi kyllä jo alkaa karsia pikkulasten kirjoja kohtapuolin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka lukee enää kirjoja kun on Netflix lol! XD
Minulla on kirjoja, mutta minulla ei ole Netflixiä, en ole edes käynyt tuolla sivulla. Jostain syystä kotona en osaa keskittyä elokuviin tai sarjoihin, lähes aina ne jää kesken.
Minulla on kirjojen lisäksi Netflix, HBO ja Amazon Prime. Ei yksi sulje pois toista.
Konmarituksessa 185. N. 10 lainassa tuttavapiiriltä, eli ei omia. Karsin 25. Lopputulos 150. Kirjasto on paras, mutta jotkut kirjat tykkään lukea tiettynä painoksena + rakkaimmat kirjat saavat tilaa hyllystä.
Noin 510 kirjaa.
Oli hauskaa ajanvietettä laskea niitä!
Parisenkymmentä kirjaa jos lasketaan kaikki romaaneista keittokirjoihin.. lisäksi lastenkirjoja myös n.20-30kpl..
Olohuoneessa näyttäisi olevan n. 10 hyllymetriä kirjoja.
Työhuoneessa on isompi kirjahylly ja enemmän kirjoja.
Lisäksi kirjoja on makuuhuoneessa pari hyllymetriä ja ladtenhuoneissa jokaisessa saman verran kuin makuuhuoneessa. eittiössäkin on pari aika korkeaa kirjapinoa.
Tuosta taitaa tulla n. 30 metrin verran kirjoja.
Silloin kun viimeksi laskin, niitä oli muistaakseni noin 250. Sen jälkeen on tullut hankittua joitain kymmeniä. Olisi kyllä paljon karsittavaa.