Jos olisit joutunut nimeämään lapsesi lapsuutesi nukkejen mukaan, minkänimisiä he olisivat?
Meillä olisi Susanna ja Veera (poikalasta ei ole, mutta ei ollut kyllä poikanukkeakaan).
Kommentit (103)
Riikka ja Bella.
80-luvulla ja ysärin alussa on nukeilla leikitty.
Poikanukkekin oli mutta sen nimi oli vain Poikanukke.
Vierailija kirjoitti:
Hmm, minulla oli vain yksi miesnukke, ja sen nimi oli Miekko. Tytöistä tulisi Natalie, Sue, Lewina, Laura tai Sanni. Täytyy myöntää, että sisarukset nimeltä Sanni ja Lewina olisivat aika uniikki kaksikko.
Omilla nukeillani sentään oli nimet, siskoni "Marjan" nuket oli nimetty tyylillä "Marjan äiti, Marjan isä, Marjan tyttö", koska raukka ei muistanut nimiä, vaikka ne hänelle ylös kirjoitimme. Hänen nukkejaan olivat ainakin Timo, Esa ja Mirva.
Ai niin, meinasi unohtua, että olihan minulla legoukkoja, joiden nimet taas välttämättä eivät olisi menneet läpi viranomaisissa. Esimerkiksi Sir Verhopää, jolla oli hauskan muotoinen polkkatukka, Herra Rouva, jolla oli naisen keho ja parrakas naama, sekä tumma pyöreäsilmälasinen Solarium Harry. Ja timanttina anime-elokuva Nausicaästa repäisty Prinsessa Kushana, joka ei lapsen mielessä assosioitunut niin kuin se nyt näin aikuisen mielessä tekee.
Mirketta, Iso-Liisa ja Asseri (nalle). Harmi, että en muistanut näitä lapsia nimetessä.
Annika ja Atte. Tosin Atte oli apina, joten en tiedä, lasketaanko sitä. Sen lisäksi minulla oli Oranssinukke. Joka siis oli oranssi nukke, jonka ainoa nimi oli Oranssinukke. Että kolmannesta lapsiparasta olisi sitten ehkä tullut Oranssi.
Polly, Stella, Cindy, Lucy, Barbi.
Joo, ehkä ei 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, minulla oli vain yksi miesnukke, ja sen nimi oli Miekko. Tytöistä tulisi Natalie, Sue, Lewina, Laura tai Sanni. Täytyy myöntää, että sisarukset nimeltä Sanni ja Lewina olisivat aika uniikki kaksikko.
Omilla nukeillani sentään oli nimet, siskoni "Marjan" nuket oli nimetty tyylillä "Marjan äiti, Marjan isä, Marjan tyttö", koska raukka ei muistanut nimiä, vaikka ne hänelle ylös kirjoitimme. Hänen nukkejaan olivat ainakin Timo, Esa ja Mirva.
Ai niin, meinasi unohtua, että olihan minulla legoukkoja, joiden nimet taas välttämättä eivät olisi menneet läpi viranomaisissa. Esimerkiksi Sir Verhopää, jolla oli hauskan muotoinen polkkatukka, Herra Rouva, jolla oli naisen keho ja parrakas naama, sekä tumma pyöreäsilmälasinen Solarium Harry. Ja timanttina anime-elokuva Nausicaästa repäisty Prinsessa Kushana, joka ei lapsen mielessä assosioitunut niin kuin se nyt näin aikuisen mielessä tekee.
Kushana :D :D
Unimatti, Supirakki, Tulitikku-Lieru
Itselläni oli kaksi sellaista vauvanukkea. Toinen vaaleaihoinen ja toinen tumma. Kutsuin niitä vain vauvoiksi. Barbeilla oli sitten monesti se nimi mitä laatikossa luki eli "kauppanimi", kuten Teresa, Skipper, Esmeralda, ja Stella.
Mulla oli yks vauvanukke, jonka nimi oli Kuminauha. En muista miksi.
Minulla oli posliininukkeja, joiden nimiä oli mm. Charlotta, Elizabeth ja Penelope. Aikamoisia prinsessanimiä, mutta niin oli kyllä nuketkin aika prinsessoja kauniissa mekoissaan ja hatuissaan. En taida omille mahdollisille lapsille näitä nimiä antaa.