Mihin liittoon kannattaa kuulua kun on kunnalla töissä?
Kommentit (19)
Riippuu ammattikoulutuksesta. Oletko akateeminen, niin Akava tietty. Muutoin etsit oman alasi ammattiliiton. Ei muuta kuin googlaaman niitä. Voit toki liittyä myös työttömyyskassan jäseneksi. Ei kyllä ole edunvalvontaa silloin. Voit myös kysellä ammattikavereilta mihin he kuuluvat.
JHL on perusduunarille paras liitto, olit sitten hoitoalalla tahi talonmiehenä
Mutta saako YTK:sta, eli Loimaan kassasta tukea ongelmatilanteissa? Tai neuvontaa palkka-asioissa?
Mä mietin olisiko parempi kuulua kunnan sisällä oman alansa ammattiliittoon vai JHL:ään? Vai tosiaan tohon Loimaan kassaan?
Ap
Riipuu ihan siitä, mitä kunnalla teet. Sairaanhoitajat kuuluvat kaikki TEHYyn.
Ei mihinkään. Jhl tai jyty eivät ole tehneet mitään pienipalkkaisten naisten eteen.
Loimaalta et saa mitään apuja tahi muutakaan. Sehän on työnantajien/ek perustama kassa.
Vierailija kirjoitti:
Riipuu ihan siitä, mitä kunnalla teet. Sairaanhoitajat kuuluvat kaikki TEHYyn.
No ei todellakaan kaikki kuulu
Onko kellään kokemusta tai muuten vaan tietoa tai huhukuulemisia Akavan HSO:sta?
Googlailen tässä käskystä ;) ja mietin saako Akava HSO:lta siis myös ilmaista lakineuvontaa, muissakin kuin työasioissa?
Ap
Itse kuulun JHL:ään, vaikka mulla on akateeminen koulutus
Jos et ihan täysi käsi ole, niin et tee niillä liiton palveluilla yhtään mitään. Liity YTK:hon ja hoidat asiasi itse.
Avioliittoon. Puolisolla on velvollisuus elättää.
Tehy on liitto, joka kunnallisella puolella on oikeasti ajanut jäseniensä etuja, mm. palkat. Mikään muu liitto ei ole tehnyt mitään, vaikka kunnissa on paljon päivätyötä (ei lisiä) tekeviä sairaanhoitajia huonommin tienaavia työntekijöitä.
AKAVA vai Jyty? Kumpi olis parempi kun tekee asiantuntijatyötä kunnalla.
Loimaan kassaan.