Yliopistossa joistakin tulee proffien, opettajien yms suosikkioppilaita, miksi?
Musta tuntuu, että jotkut oppilaat viettää aikaa näiden luennoitsijoiden kanssa. En vaan ymmärrä miten se heiltä luonnistuu. Mitä siihen vaaditaan, että ystävystyy esim proffan kanssa?
Kommentit (69)
Siellä taitaa olla pieni opportunisti :) Valitettavasti proffat tykkää niistä, joiden työssä näkyy ahkeruus.
Ovat kiinnostuneet alasta, ja opettajien tehtävänä on scoutata mahdolliset tulevat tohtorit.
Samalla logiikalla varmaan, kun ihmiset muutenkin hakeutuvat tiettyjen lähelle.
Hyvät sosiaaliset taidot, älykkyys (ilmenee usein myös huumorintajuna), lahjakkuus omalla alalla ja hyvä ulkonäkö vetävät puoleensa niin koulussa, työpaikalla, harrastuksissa kuin baarissakin.
Vielä mielenkiintoisempaa on, miksi joistakin tulee proffan inhokkeja. Olen itse ollut kerran sellainen ja se oli yksi elämän traumaattisimpia ja oudoimpia kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vielä mielenkiintoisempaa on, miksi joistakin tulee proffan inhokkeja. Olen itse ollut kerran sellainen ja se oli yksi elämän traumaattisimpia ja oudoimpia kokemuksia.
Kerro jotain?
No nuori, hyvännäköinen, hyväkroppainen, isotissinen blondi pääsee suosioon jos... no, tiedätte varmaan. :D
Omana opiskeluaikana kiersi juttua joskus meitä paljon aikaisemmin samassa opinahjossa opiskelleesta blondista, joka olisi "käynyt läpi" henkilökuntaa melkein koko tiedekunnan osalta.
Vierailija kirjoitti:
No nuori, hyvännäköinen, hyväkroppainen, isotissinen blondi pääsee suosioon jos... no, tiedätte varmaan. :D
Omana opiskeluaikana kiersi juttua joskus meitä paljon aikaisemmin samassa opinahjossa opiskelleesta blondista, joka olisi "käynyt läpi" henkilökuntaa melkein koko tiedekunnan osalta.
Joopa joo...
Tämä kyseinen blondi taitaa olla nykyään sun pomo ja sua v***ttaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo...
Tämä kyseinen blondi taitaa olla nykyään sun pomo ja sua v***ttaa
Kyllähän se ketä tahansa vtuttaa, että isotissit pääsevät kaikessa helpommalla.
Mulla on blondit hiukset ja pienet tissit. Silti olen proffien suosiossa. ;)
Vierailija kirjoitti:
Miten sen havaitsi?
Itse koin proffat niin kaukaisia, ettei tullut mitään suhdetta. Ei kumpaankaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Osaatko yhtään arvella miksi?
Vierailija kirjoitti:
Miten inhokkuus ilmeni?
Eipä siihen suosioon pääsyyn muuta tarvita kuin aito kiinnostus ja osallistuminen. Istuin yleensä aika edessä, etteivät somepäivittäjät, kikattelijat ja jutustelijat häiritse kuuntelua. Kai nyt luennoitsijat, ovatpa proffia tai ei, huomaavat, kuka oikeasti arvostaa heidän tietämystään ja janoaa kuulla lisää. Ihan inhimillistä pitää tällaisista ihmisistä. Itsekin pidän niistä opiskelijoistani, jotka keskittyvät asiaan, eivätkä pulise omiaan tai katsele selvästi läppäriltä Instaa tai muuta vastaavaa.
Onko näille naisille hyötyä siitä, että saavat läheisen suhteen proffaan?
Itse vosiin kuvitella että. on, mutta onko sitten kuitenkaan?
Vanhemmat voivat tuntea opettajan tai proffan jonkun verkoston kautta.
Oman kokemukseni mukaan suosikkeja tulee niistä jotka
- ovat kiinnostuneita oppimisesta ja uteliaita tiedon suhteen
-tajuavat mistä on kyse
-Ovat valmiita myöntämään, etteivät tajua ja tiedä silloin kun niin on
-yrittävät tehdä asialle jotain
-ovat valmiita hyväksymään siihen proffan/opettajan/ryhmän apua ja auttamaan muita
-he tekevät annetut tehtävät kunnolla (muttei neuroottisen perfektionistisesti) tai jos he joskus sairastuvat tms heillä on joku kunnon syy tekemättömyyteensä eikä mikään ”koira varmaan syö huomenna kotitehtäväni” -tyyppinen kvasiselitys.
Inhokiksi päätyvät ne, jotka kerta toisensa jälkeen kääntävät keskustelun johonkin asiattomaan, jotka käyttävät retoriikkaa argumentin sijasta (eli eivät viitsi ajatella, mutta yrittävät näyttää älykkäältä), jotka kieltäyvät näkemästä mitään vaivaa oppiakseen ja viimeisenä ne, jotka jostain syystä kuvittelevat ekan vuoden opiskelijoina pystyvänsä mututuntuman perusteella kumoamaan jonkun auktoriteetin (opettajan itsensä tai jonkun muun) vuosikymmenten tutkimuksen tulokset.
Sosiaalisesti heikkoja opettajat eivät inhoa, vaan yrittävät kaikin voimin auttaa - joskus se vaan on kovin vaikeaa.
Ihan selviö, että klikkejä syntyy joka paikassa.
Oisko se, että ne oppilaat ovat oikeasti kiinostuneet alasta.