Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopistossa joistakin tulee proffien, opettajien yms suosikkioppilaita, miksi?

Vierailija
21.09.2019 |

Musta tuntuu, että jotkut oppilaat viettää aikaa näiden luennoitsijoiden kanssa. En vaan ymmärrä miten se heiltä luonnistuu. Mitä siihen vaaditaan, että ystävystyy esim proffan kanssa?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko se, että ne oppilaat ovat oikeasti kiinostuneet alasta.

Vierailija
2/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä taitaa olla pieni opportunisti :) Valitettavasti proffat tykkää niistä, joiden työssä näkyy ahkeruus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kiinnostuneet alasta, ja opettajien tehtävänä on scoutata mahdolliset tulevat tohtorit.

Vierailija
4/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla logiikalla varmaan, kun ihmiset muutenkin hakeutuvat tiettyjen lähelle.

Hyvät sosiaaliset taidot, älykkyys (ilmenee usein myös huumorintajuna), lahjakkuus omalla alalla ja hyvä ulkonäkö vetävät puoleensa niin koulussa, työpaikalla, harrastuksissa kuin baarissakin.

Vierailija
5/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä mielenkiintoisempaa on, miksi joistakin tulee proffan inhokkeja. Olen itse ollut kerran sellainen ja se oli yksi elämän traumaattisimpia ja oudoimpia kokemuksia.

Vierailija
6/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä mielenkiintoisempaa on, miksi joistakin tulee proffan inhokkeja. Olen itse ollut kerran sellainen ja se oli yksi elämän traumaattisimpia ja oudoimpia kokemuksia.

Kerro jotain?

Vierailija
7/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nuori, hyvännäköinen, hyväkroppainen, isotissinen blondi pääsee suosioon jos... no, tiedätte varmaan. :D

Omana opiskeluaikana kiersi juttua joskus meitä paljon aikaisemmin samassa opinahjossa opiskelleesta blondista, joka olisi "käynyt läpi" henkilökuntaa melkein koko tiedekunnan osalta.

Vierailija
8/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nuori, hyvännäköinen, hyväkroppainen, isotissinen blondi pääsee suosioon jos... no, tiedätte varmaan. :D

Omana opiskeluaikana kiersi juttua joskus meitä paljon aikaisemmin samassa opinahjossa opiskelleesta blondista, joka olisi "käynyt läpi" henkilökuntaa melkein koko tiedekunnan osalta.

Joopa joo...

Tämä kyseinen blondi taitaa olla nykyään sun pomo ja sua v***ttaa

Vierailija
9/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo...

Tämä kyseinen blondi taitaa olla nykyään sun pomo ja sua v***ttaa

Kyllähän se ketä tahansa vtuttaa, että isotissit pääsevät kaikessa helpommalla.

Vierailija
10/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on blondit hiukset ja pienet tissit. Silti olen proffien suosiossa. ;) 

Vierailija
11/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sen havaitsi?

Itse koin proffat niin kaukaisia, ettei tullut mitään suhdetta. Ei kumpaankaan suuntaan.

Vierailija
12/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

puppua puhutte

Vierailija
13/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko yhtään arvella miksi?

Vierailija
14/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten inhokkuus ilmeni?

Vierailija
15/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siihen suosioon pääsyyn muuta tarvita kuin aito kiinnostus ja osallistuminen. Istuin yleensä aika edessä, etteivät somepäivittäjät, kikattelijat ja jutustelijat häiritse kuuntelua. Kai nyt luennoitsijat, ovatpa proffia tai ei, huomaavat, kuka oikeasti arvostaa heidän tietämystään ja janoaa kuulla lisää. Ihan inhimillistä pitää tällaisista ihmisistä. Itsekin pidän niistä opiskelijoistani, jotka keskittyvät asiaan, eivätkä pulise omiaan tai katsele selvästi läppäriltä Instaa tai muuta vastaavaa.

Vierailija
16/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näille naisille hyötyä siitä, että saavat läheisen suhteen proffaan? 

Itse vosiin kuvitella että. on, mutta onko sitten kuitenkaan?

Vierailija
17/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

😏

Vierailija
18/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat voivat tuntea opettajan tai proffan jonkun verkoston kautta.

Vierailija
19/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan suosikkeja tulee niistä jotka

- ovat kiinnostuneita oppimisesta ja uteliaita tiedon suhteen

-tajuavat mistä on kyse

-Ovat valmiita myöntämään, etteivät tajua ja tiedä silloin kun niin on

-yrittävät tehdä asialle jotain

-ovat valmiita hyväksymään siihen proffan/opettajan/ryhmän apua ja auttamaan muita

-he tekevät annetut tehtävät kunnolla (muttei neuroottisen perfektionistisesti) tai jos he joskus sairastuvat tms heillä on joku kunnon syy tekemättömyyteensä eikä mikään ”koira varmaan syö huomenna kotitehtäväni” -tyyppinen kvasiselitys.

Inhokiksi päätyvät ne, jotka kerta toisensa jälkeen kääntävät keskustelun johonkin asiattomaan, jotka käyttävät retoriikkaa argumentin sijasta (eli eivät viitsi ajatella, mutta yrittävät näyttää älykkäältä), jotka kieltäyvät näkemästä mitään vaivaa oppiakseen ja viimeisenä ne, jotka jostain syystä kuvittelevat ekan vuoden opiskelijoina pystyvänsä mututuntuman perusteella kumoamaan jonkun auktoriteetin (opettajan itsensä tai jonkun muun) vuosikymmenten tutkimuksen tulokset.

Sosiaalisesti heikkoja opettajat eivät inhoa, vaan yrittävät kaikin voimin auttaa - joskus se vaan on kovin vaikeaa.

Vierailija
20/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selviö, että klikkejä syntyy joka paikassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi