Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopistossa joistakin tulee proffien, opettajien yms suosikkioppilaita, miksi?

Vierailija
21.09.2019 |

Musta tuntuu, että jotkut oppilaat viettää aikaa näiden luennoitsijoiden kanssa. En vaan ymmärrä miten se heiltä luonnistuu. Mitä siihen vaaditaan, että ystävystyy esim proffan kanssa?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispuolinen yliopisto-opettaja tässä.

Isot tissit ei minun suosikikseni pääsemistä juurikaan edistä. Sen sijaan on helppo pitää oppilaista, jotka selvästi ovat kiinnostuneita ja innostuneita ja haluavat oppia.

Jos luentojen aihe kiinnostaa, jää ihmeessä jälkeenpäin juttelemaan.

Vierailija
22/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on blondit hiukset ja pienet tissit. Silti olen proffien suosiossa. ;) 

Olet ilmeisesti helppo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

( * ) ( * )

Vierailija
24/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat hyviä suustaan.

Vierailija
25/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

( * ) ( * )

👅

Vierailija
26/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

👉👌

Vierailija
27/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston eettiset säännöt (ja yleinen oikeudentaju) varmaan kieltävät opiskelijoiden eriarvoisen kohtelun, ja arvioinnin pitää perustua faktoihin, ei mielikuviin. Silti toki henkilökemiat joidenkin ihmisten kanssa ovat paremmat kuin toisten. Luonnontieteiden, kauppatieteiden, oikeustieteiden, teknisten alojen tms. alojen arviointiin ei varmaan vaikuta luennoilla esitetyt kysymykset ja kommentit. Ehkä humanististen, yhteiskuntatieteiden tms "epäeksaktimpien" alojen puolella voi esiintyä arvioinnissakin mutu-menetelmiä, jotka eivät perustu mihinkään faktaan. Liika tuttavallisuus opiskelijoita kohtaan on vähintäänkin epäilyttävää.

Vierailija
28/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnontieteiden, kauppatieteiden, oikeustieteiden, teknisten alojen tms. alojen arviointiin ei varmaan vaikuta luennoilla esitetyt kysymykset ja kommentit. Ehkä humanististen, yhteiskuntatieteiden tms "epäeksaktimpien" alojen puolella voi esiintyä arvioinnissakin mutu-menetelmiä, jotka eivät perustu mihinkään faktaan.

Voisitko kertoa hieman lisää tästä?

Vierailija
29/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopiston eettiset säännöt (ja yleinen oikeudentaju) varmaan kieltävät opiskelijoiden eriarvoisen kohtelun, ja arvioinnin pitää perustua faktoihin, ei mielikuviin. Silti toki henkilökemiat joidenkin ihmisten kanssa ovat paremmat kuin toisten. Luonnontieteiden, kauppatieteiden, oikeustieteiden, teknisten alojen tms. alojen arviointiin ei varmaan vaikuta luennoilla esitetyt kysymykset ja kommentit. Ehkä humanististen, yhteiskuntatieteiden tms "epäeksaktimpien" alojen puolella voi esiintyä arvioinnissakin mutu-menetelmiä, jotka eivät perustu mihinkään faktaan. Liika tuttavallisuus opiskelijoita kohtaan on vähintäänkin epäilyttävää.

Luennoilla esitetyt kommentit ja kysymykset vaikuttavat arvosanat aika kun arviointikriteereissä mainitaan jotain ”osallistumisesta”. Eikä se ole mikään mutukriteeri, vaan täysin mitattavissa.

Vierailija
30/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

👉👌

🍆

Vierailija
31/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isot tissit ei minun suosikikseni pääsemistä juurikaan edistä. Sen sijaan on helppo pitää oppilaista, jotka selvästi ovat kiinnostuneita ja innostuneita ja haluavat oppia.

No varmaan ei isot tissit auta, kun olet nainen, mutta entäs sitten iso kikkeli?

Vierailija
32/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen luonnontieteitä ja en saanut kavereita saman alan opiskelijoiden joukosta. Nykyään istun luennot eturivissä ja jään usein jutustelemaan opettajan kanssa alan asioista sekä omista ideoistani koska minulla ei ole ketään muuta jonka kanssa keskustella luonnontieteistä tällä tasolla. Ja opettajat usein keskustelevat kanssani mielellään, kiinnostuneet opiskelijat ja hyvät kysymykset ovat jotain mitä jokainen opettaja toivoo.

Vierailija
33/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmaan ei isot tissit auta, kun olet nainen, mutta entäs sitten iso kikkeli?

Jos ope on lepakko

Vierailija
34/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

👉👌

🍆

💋🍆💧

Vierailija
35/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaiks näin suomen kirjallisuuden kursseilla parin vuoden ajan. Molempien äidinkieli suomi. Tämä siis tapahtui ruotsalaisessa yliopistossa.

Vertailin kerran huvikseni kurssitoverini kanssa arvosanojamme, hän sai helposti Väl Godkänt, vaikka vastaukset olivat sinnepäin, kun taas multa vaadittiin täysin oikeat vastaukset joka kysymykseen yltääkseni samaan arvosanaan. Lisäksi kaveri kertoi, ettei hän koskaan lue mitään kurssiin kuuluvia romaaneja eikä hanki edes kurssikirjallisuutta. Minä olin tunneilla erittäin aktiivinen, kun taas kaveri mökötteli sanaa sanomatta eikä osallistunut mihinkään keskusteluihin tai pohdintoihin. Eipä tietenkään, kun ei koskaan ollut valmistautunut tunnin sisältöön.

Kyllä vähän mietin että miten näin epäoikeudenmukaista voi jollain kurssilla olla.

Sitten huomasin, että lehtori kävi tämän kyseisen kaverin kanssa nurkan takana tupakilla.

Että ei siihen sitten vissiin muuta tarvittukaan.

Vierailija
36/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vaiks näin suomen kirjallisuuden kursseilla parin vuoden ajan. Molempien äidinkieli suomi. Tämä siis tapahtui ruotsalaisessa yliopistossa.

Vertailin kerran huvikseni kurssitoverini kanssa arvosanojamme, hän sai helposti Väl Godkänt, vaikka vastaukset olivat sinnepäin, kun taas multa vaadittiin täysin oikeat vastaukset joka kysymykseen yltääkseni samaan arvosanaan. Lisäksi kaveri kertoi, ettei hän koskaan lue mitään kurssiin kuuluvia romaaneja eikä hanki edes kurssikirjallisuutta. Minä olin tunneilla erittäin aktiivinen, kun taas kaveri mökötteli sanaa sanomatta eikä osallistunut mihinkään keskusteluihin tai pohdintoihin. Eipä tietenkään, kun ei koskaan ollut valmistautunut tunnin sisältöön.

Kyllä vähän mietin että miten näin epäoikeudenmukaista voi jollain kurssilla olla.

Sitten huomasin, että lehtori kävi tämän kyseisen kaverin kanssa nurkan takana tupakilla.

Että ei siihen sitten vissiin muuta tarvittukaan.

What?

Vierailija
37/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up.

Vierailija
38/69 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla taas jotain humanistisen, kauppiksen ja oikiksen juttuja. En ole eläissäni moista kaveerausta nähnyt.

Vierailija
39/69 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko se, että ne oppilaat ovat oikeasti kiinostuneet alasta.

Voi olla osaselitys, mutta ei selitä kaikkea.

Itse olin oikeasti kiinnostunut, mutta en siltikään tiennyt, miten sitä proffan seuraan oikein hakeudutaan. Sosiaaliset taidon puuttuvat.

Vierailija
40/69 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi