Onko teillä oksennusämpäri vai -vati?
Onko se merkitty jollain erityisellä tavalla juuri oksennusastiaksi? Meillä on oksennusvati, ja siihen on kirjoitettu useammalla kielellä sen käyttötarkoitus, ja siinä on myös kuvia havainnollistamassa oikeaa käyttöä.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin erikoinen keskustelu ja ap asialle omistautunut, että vastataan lauantai-illan kunniaksi.
Käytän oksennusämpärinä lattianpesuämpäriä, jonka sitten desinfioin. Oksennan lähinnä migreenissä, jos pahoinvointilääke ei ehdi tehota. Yleensä sekä ripuloin että oksennan. Samaan aikaan. Oksennan silloin ämpäriin tai vieressä olevaan lavuaariin. Oksennan mieluummin ämpäriin tai lavuaariin, koska pönttöön yrjöäminen jotenkin ahdistaa.
Mun mielestä erikoiset keskustelut on usein niitä parhaita.
Mäkään en tykkää erityisesti pönttöön oksentamisesta, mutta kyllä mä yleensä sinne oksennan, kun paha arpa osuu kohdalle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
eikö teillä ole yhtään vessanpönttöä?
Itselläni on niin, että ennen kuin oksennan, olo on niin paha etten pysty kuin makaamaan. En muista olenko ikinä oksentanut vessanpönttöön, tai muuallekaan joka vaatisi seisaaltaan olemista.
Laskisankko löytyy sängyn alta. Mälliämpärinä sitä käytän. Mutta myös pissikakkapottana kun yöaikaan en puuceehen tohdi lähteä.
Sinccis
Oksusaavi, yrjöämpäri ja purjovati. Kolme erilaista astiaa käytössä. Yksi käytössä ja toista tyhjennetään, yksi varalla, jos joku muu alkaa oksentamaan myös.
Kerran iski raju noro ja istuin pöntöllä ripaskalla kun alko yrjöttää samaan aikaan. Tempaisin siitä sit lapsen potan kouraan ja eiku sinne. Toivottavasti ei enää koskaan tarvi kokea moista!
Ei pienet lapset ehdi sinne vessaan oksentamaan. Joten kyllä, meillä on oksennus sanko. Eräänä kauniina jouluyönä 3-vuotias oksensi koko yön puolen tunnin välein sängystään käsin, ehti nukahtaa aina välillä joten ei siinä mihinkään vessaan juostu välillä.
Ja rajuimmissa taudeissa tulee yhtä aikaa molemmista päistä joten siinäkin se on tarpeen.
Mä kävin ruokkimassa ja pissattamassa koiran, suihkussa ja hain lasin viiniä. Nyt voitais jatkaa juttua, mutta olisko tää oksennusvatiaihe nyt vähän niin kuin kaluttu?
Ap
Jaa. Kyllä mä olen jopa migreenipäissäni ehtinyt aina vessaan oksentamaan. Tosin asunkin yksiössä. Yksin. Ihan tavallinen ämpäri mulla on yleensä varmuuden vuoksi sängyn vieressä, mutta toistaiseksi en ole sitä ikinä tarvinnut.