Tiedätkö yhtään akateemista perhettä
Kommentit (10)
En tiedä yhtään, sen sijaan tiedän lukuisia duunariperheitä joissa näitä lapsia on.
Vierailija kirjoitti:
Montakin. Tämä voi tietysti johtua siitä, että tunnen pääsiassa akateemisia perheitä.
Tilastojen mukaan akateemisissa perheissä on enemmän diagnosoituja erityislapsia sekä oppimisvaikeuksilla että ilman kuin muissa perheissä. Tämä johtuu kuulemma siitä, että akateemisissa perheissä osataan hakea aktiivisesti apua tämmöisiin haasteisiin, kun taas muissa perheissä asioihin tyydytään semmoisenaan.
Linkki tähänkin tutkimukseen/tilastoon olisi varsin kiinnostava.
Oman kokemuksen mukaan (joka tietysti ei kerro yhtään mitään) "tyhmyys" sikiää nimenomaan kouluttamattomien perheissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montakin. Tämä voi tietysti johtua siitä, että tunnen pääsiassa akateemisia perheitä.
Tilastojen mukaan akateemisissa perheissä on enemmän diagnosoituja erityislapsia sekä oppimisvaikeuksilla että ilman kuin muissa perheissä. Tämä johtuu kuulemma siitä, että akateemisissa perheissä osataan hakea aktiivisesti apua tämmöisiin haasteisiin, kun taas muissa perheissä asioihin tyydytään semmoisenaan.
Linkki tähänkin tutkimukseen/tilastoon olisi varsin kiinnostava.
Oman kokemuksen mukaan (joka tietysti ei kerro yhtään mitään) "tyhmyys" sikiää nimenomaan kouluttamattomien perheissä.
Lainaamasi kirjoittaja puhui jostain ihan muusta kuin tyhmyydestä.
Älykkäitä on myös niissä duunareissa samoin kuin on tyhmiä akateemisissa. Eli ”tyhmyys” voi periytyä myös akateemisissa perheissä.
Tunnen useita. Yksi on kertonut itse, että ilmeisesti syynä hapenpuute synnytyksessä. Tiedän myös toisen perheen jonka lapsi on kehitysvammainen hapenpuutteen takia. Kahdella muulla perheellä on useammalla lapsella jokin asperger-kirjon oireilu joka aiheuttaa tätä. Sinänsähän ei ole kyse mistään tyhmyydestä versus älykkyydestä.
Oppimisvaikeudethan voivat johtua monesta syystä, joihin toisiin voi vaikuttaa, toisiin ei. Ihme vertailutouhua. Sillehän ei mitään voi jos vaikeudet johtuvat geneettisistä ominaisuuksista. Vanhempien asenne-ja arvomaailma myös ratkaisee tosi paljon, sen millaisesta vinkkelistä lapsi ylipäätään katselee maailmaa ja mikä on hänelle tavoittelemisen arvoista. Akateemisten lapset usein oppivat jo kotona oppimisen ja vaivannäön tärkeyden suhteessa hyvään elämään ja omiin valinnanmahdollisuuksiin. Mut ihan kaikissa "ryhmissä" on traumoja, tunne-elämän ongelmia, elämänhallinnan ongelmia ja köyhyyttä. Minä ajattelet et nimenomaan vanhempien omat voimavarat korreloivat lasten oppimiseen ja myös avun hakemiseen, jos oppimisvaikeuksia on. Ja se ei onnistu, jos elämä on päivittäistä eloonjäämistaistelua köyhyyden, mielenterveyshaasteiden yms kanssa. Ja siihen kuoppaan voi tänä päivänä pudota ihan kuka tahansa.
Montakin. Tämä voi tietysti johtua siitä, että tunnen pääsiassa akateemisia perheitä.
Tilastojen mukaan akateemisissa perheissä on enemmän diagnosoituja erityislapsia sekä oppimisvaikeuksilla että ilman kuin muissa perheissä. Tämä johtuu kuulemma siitä, että akateemisissa perheissä osataan hakea aktiivisesti apua tämmöisiin haasteisiin, kun taas muissa perheissä asioihin tyydytään semmoisenaan.