Keskenmeno ja ristiriitaiset tunteet
Olin jo pitkään ollut sillä kannalla, että en halua lapsia. Pohtinut asiaa paljon ja kokenut pelkoja äitiydestä.
Kuitenkin tulin raskaaksi vahingossa. Olin miettinyt vaihtoehtoja ja lopulta aloin kääntymään enemmän lapsen pitämisen kannalle. Kuitenkin koin tosi vahvaa pelkoa ja toivoa siitä, että en olisikaan raskaana. Sain sitten keskenmenon ja aloin kokemaan syyllisyyttä tunteistani. Kumppani oli surullinen, mutta sanoi myös olevansa helpottunut minun tuntemuksieni takia.
Jotenkin koen, että en olisi riittävän hyvä vanhempi. Sellainen olo, että rakkauteni ei riittäisi. Jos musta tulisikin tunnekylmä äiti.
Kommentit (5)
On ehkä hyvä vielä pohtia äitiyttä lisää noiden tunteiden kanssa. Keskenmeno voi olla vaikea paikka kenelle tahansa. Jos ei biologinen kello vielä tikitä, älä turhaan tee hätiköityjä päätöksiä.
Keskenmeno johtuu useinkin siitä, että alkio on elinkelvoton. Älä ainakaan siitä tunne syyllisyyttä.
Ikäsi? Millaisena näät elämäsi viiden vuoden kuluttua?
Asiaa ei helpota sekään et kaverit tekee lapsia ja moni nytkin raskaana. Itse jotenkin vaan jumitan tässä.
Ap