Onko kymppi per 10 vuodelle liian vähän lahjakortille summaa
Eli jos vaikka 30€ kolmeakymmentä ikävuotta jne kohden.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä, riippuu omista tuloista ja kuinka läheiselle lahja tulee
Ajatus että toinen saisi ostaa itse mitä tarvitsee tai käyttää hemmotteluun tai mitä ikinä itse haluaakin.Ei olisi sidottu mihinkään tiettyyn kauppaan. Mitään suuria summia ei nyt ole varaa laitella niin siksi tuo 10€/ikävuosi ajatuksena.
No on! On se nyt kohteliasta antaa lahjaksi vähintään 50e. Sekin on vähän nolon pieni summa, jos kyseessä on sukulainen tai kummilapsi.
Vierailija kirjoitti:
No on! On se nyt kohteliasta antaa lahjaksi vähintään 50e. Sekin on vähän nolon pieni summa, jos kyseessä on sukulainen tai kummilapsi.
Eipä ole kumpikaan.
Kymppi per ikävuosi tarkoittaisi 30v:lle 300e.
No se nyt riippuu antajan tulotasosta ja miksei saajankin. En ole 70 ikävuoteeni koskaan pitänyt mitään synttäreitä, eli kenenkään ei ole tarvinnut ajatella mitä minulle antaisi. Jos minut pyydetään synttäreille en anna rahaa vaan mieluimmin kukan.
Sehän on ihan täysin kiinni antajasta ja saajasta ja näiden elintasosta.
En itse odottanu saavani mitään lahjoja ja vielä vähemmän vaatimassa. Kaikesta huolimatta tuli noissa studenteissa ja konfirmationeissa jne isoja rahoja. Ja tuli kukkia ja tuli telegraaffeja pitkin päivää läheteiltä, koruja, kirjoja ja tauluja..
Mutta taidankin olla vähän eri yhteiskuntaluokkaa kuin joku joka ihmettelee onko 20e sopiva lahja. Sen mittainen varmaan oli lahja joka toi fänrik ståhls sägner. Mutta ihan yhtä rakas kuin 3000mk.
Tai nämä jotka toivat lämmintä halia.
Ei välttämättä, riippuu omista tuloista ja kuinka läheiselle lahja tulee