Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on valokuvamuisti?

Vierailija
20.09.2019 |

?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisellä ei olisi järkeä, niin hänen olisi selviydyttävä valokuvamuistilla. Koska muisti tallentaa kaiken tiedon järkeiltyinä kokonaisuuksina.

Vierailija
2/16 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan amikksessa kun oli koe joka koski kankaan valmistusprosessia muistin sen alusta loppuun asti ja sain täydet.Ne kyllä olivat sitä hyvää aikaa.Nykyään täytyy  olla jo professori  syntyessään.Ihmeellistä touhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse muistan amikksessa kun oli koe joka koski kankaan valmistusprosessia muistin sen alusta loppuun asti ja sain täydet.Ne kyllä olivat sitä hyvää aikaa.Nykyään täytyy  olla jo professori  syntyessään.Ihmeellistä touhua.

Se on muistijälki joka taltioituu konkretiana.

4/16 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ajatellut sen tarkoittavan, että muistiin tallentuu visuaalinen "kopio" tilanteesta tai vaikka esineestä, jonka on nähnyt. Myöhemmin tarvittaessa kopion eli muistikuvan voi palauttaa tietoisuutensa, tarkastella sitä ja kertoa siitä yksityiskohtia, samoin kuin esineestä otettua fyysistä valokuvaa voi tarkastella myöhemmin.

Wikipediassa sanotaan vain: "Valokuvamuistilla tarkoitetaan kykyä muistaa hyvin tarkasti nähty asia. Monilla ihmisillä on väitetty olevan valokuvamuisti, mutta tähän mennessä juuri yhtään luotettavaa koetta aiheesta ei ole tehty [4]. Väitetään, että sitä esiintyy erityisesti eri tasoisilla autismin kirjoon kuuluvilla, kuten Asperger-syndroomaisilla."

Vierailija
5/16 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaa näkemänsä asian tarkasti

Vierailija
6/16 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä "otan valokuvan" muistettavasta asiasta silmilläni myöhemmin voin kaivaa sen esiin muististani ja katsella sitä.

Vierailija
7/16 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen että muistaa ottaa kuvia esim. häissä tai matkoilla.

Vierailija
8/16 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi varmaan näkee rikospaikalla sen kaiken oleellisen ja taltioi ne järjen valossa mieleensä ja vertailee sitä siihen pohjaan mitä sekä miksi jotakin on tapahtunut ja tukeeko näkemä sitä evidenssien valossa.

Vierailija
9/16 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvamuisti on sitä, että voi katosa kohetta ja muistaa sen yksityiskohtaisesti juuri niin kuin se onkin.

Kuvamuisti on sitä, että kääntää oppimansa asiat kuviksi aivoissa ja muistikuvat eivät ole sanoja, vaan kuvia ja joskus värejä. Olipa opittava asia esim. luennoitu tai luettu. Itse muistan kaiken kuvina ja väreinä, esim. numerot ovat väriskaalalla, jolta ne hahmotan. Luennoilla teen piirroksia ja jos myöhemmin katson piirrustusta, muistan tarkasti mitä luennon aikana on puhuttu. Kun olen muutaman kerran piirrustuksen katsonut, asia tallentuu muistiin piirrustuksen muodossa ja kuvaa ajattelemalla voin tuoda mieleen luennolla opitut faktat.

Vierailija
10/16 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
11/16 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eideettinen muisti on kovempi juttu. Sheldon Cooperilla on eideettinen muisti.

Vierailija
12/16 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, että muistikuvat näkyvät neliskanttisina ja niissä on kehykset?

Vierailija
13/16 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi koulussa kun oli kokeessa joku kysymys niin muistin ihan tarkkaan mistä kohtaa oppikirjasta vastaus löytyi, esim. vasemmalla sivun alareunassa kuvan alapuolella. En mä silti sitä vastausta aina muistanut :D

Vierailija
14/16 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi varmaan näkee rikospaikalla sen kaiken oleellisen ja taltioi ne järjen valossa mieleensä ja vertailee sitä siihen pohjaan mitä sekä miksi jotakin on tapahtunut ja tukeeko näkemä sitä evidenssien valossa.

Olihan typerää lätinää. Poliisi kyllä ihan valokuvaa rikospaikat.

Vierailija
15/16 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä tutullani on valokuvamuisti. Hän muistaa kaiken mitä on ikinä kokenut, ei unohda koskaan mitään.

Vierailija
16/16 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näen esim. silmissäni kuvan siitä, mihin olen jonkun tavaran laskenut.

Mun lapsi ottaa silmillään valokuvia muistoksi.