Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä yhtä ystävääni

Vierailija
20.09.2019 |

Jestas, alkaa mitta täyttyä. Minulla on itseäni n. 10 vuotta vanhempi ystävä, joka on pähkinänkuoressa tällainen:
- puhuu usein päälle
- väittää olevansa herkkä ja hyvä kuuntelija, tosiasiassa häntä kiinnostaa vain itsensä ja oman äänensä esiintuominen
- puhuu jatkuvasti rahaongelmistaan, uhkailee muuttavansa toiselle puolelle suomea ym
- "minä olen minä enkä muuksi muutu"-jankuttaja
- ikuinen laihduttaja milloin milläkin dieetillä johon hurahtaa täysin ja omat mielipiteeni asioista ovat aina vääriä (itselläni ravintoalan koulutus)
- rasisti vaikka väittää muuta (puhuu mamuista, n-kereistä, maahantunkeutujista, luulee kaikkien tummempien olevan uhka suomalaisille)
- tilannetaju on oikeasti nolla, luulee olevansa fiksu mutta tosiasiassa on kouluttautumaton kaupan kassamyyjä. Yleissivistyksen taso on kehno, maailmalla tapahtuvista asioista ei voi keskustella sillä hän perustaa mielipiteensä mitä vittua lehden kaltaisiin julksisuihin. Yle, hesari jne ovat hänen mukaansa täysin johdateltavissa olevaa valemediaa.
- esim. Keskustellessamme kiivaammin asiasta josta olemme eri mieltä, alkaa yhtäkkiä vaan ynähdellä vastaukseksi "en viitsi enää keskustella" kun hän huomaa että pääsen niin sanotusti niskan päälle
- luulee, että hänen poistaessaan ihmisiä fb-kavereistaan se on isokin menetys heille ja ihmisiä harmittaa kun eivät pääse seuraamaan hänen "jännittävää elämäänsä".

Ja ei, älkää kysykö miksi tällaista ihmistä kutsun ystäväkseni. Olemme pitkään tulleet hyvin toimeen minun kiltteyteni ja sovittelevan luonteeni takia, mutta nyt alkaa riittää. Hän ei päästä ääntäni kuuluviin lainkaan vaan jyrää minut alleen toistuvasti. Mitä ihmettä tässä voi tehdä? Hänen kanssaan asiasta tuskin pystyy keskustelemaan, tiedän jo hän kommentoisi tyylillä "jos en kelpaa tällaisena niin et ansaitse minua".. Tms. Olen auttanut häntä elämän vastoinkäymisissä poikkeuksetta, harvemmin saan vastapalveluksia takaisin. Pidän kuitenkin jollain tavalla hänen seurastaan ja meillä on hauskaa yhdessä suurimman osan ajasta. Pitääkö tällaisesta ihmissuhteesta vaan riuhtoa itsensä irti?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisuushan on rikkaus. Ihmisillähän kun on tapana kerätä ympärilleen kaltaisiaan ja elää ”kuplassaan”.

Mutta jos tyyppi on ärsyttävä niin vetäydy toki, et sinä siihen keneltäkään lupaa tarvitse.

Vierailija
2/6 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistu vaivihkaa takavasemmalle tai tapaa pari kertaa vuodessa. Mä en ainakaan jaksa yhtään tuollaisia "ystäviä", työn puolesta saa kestää aivan riittävästi röyhkeitä hapannaamoja :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, et sinäkään miltään erinomaiselta "ystävältä" vaikuta. Sen sijaan, että mollaat toista ja pönkität omaa ylemmyydentuntoasi, niin poistuisit takavasemmalle ja lopettaisit ns. ystävyyden. Ansaitsette molemmat parempaa. 

Vierailija
4/6 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa välimatkaa ennen kuin huomaat että on vuosia kulunut hänen seurassaan.

Itsellä oli vähän samanlainen "ystävä" niin vuosien saatossa paloin loppuun.

Vierailija
5/6 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pälliltä vaikutat itsekin. Ehkä sovitte yhteen loppupeleissä.

Vierailija
6/6 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää paikka ei petä! Aloittaja kertoo ystävänsä ilmeisen ikävistä piirteistä mutta hei, kyllä se nyt on kuitenkin apssa vika. Uskomatonta :Dddd

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän