Mikä biisi tuo nuoruuden pakahduttavasti mieleenne?
Niin että jopa vaikea kuunnella? Itsellä Richard Marx - Angelia: 😍😭💔
Kommentit (217)
Ville Valon coveri Summer wine:sta
Ismo Alanko Taiteilijaelämää
Eppu Normaali Urheiluhullu
Esimerkiksi tämä Turisaksen "A portage to the unknown" 2008 vuoden Ilosaarirockista
Kivat festarimuistot sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Spandau ballet: Voyage, voyage
Kun joskus harvoin kuulen sen vielä, pysähdyn ja keskityn kuuntelemaan ja nostan mahdollisuuksien mukaan volyymia.
Olin parikymppinen...
Onko silläkin tuon niminen piisi vai tarkoitatko Desirelessin piisiä?
Cmx elokuunkruunu. Zen cafen älä tee. Yup amor. Tulee ihan ahistusmöykky mahaan kun miettii.
Olen ihan yllättynyt ettei täällä ole vielä tätä:
Guns n' Roses: Don't Cry
Ensimmäiset tahdit repii yhä uudestaan kolmetoistavuotiaan sydämeni vereslihalle.
Christie - Iron Horse
Sweet - Action
E-typen Angels Crying. Silloinen bestis, viimeinen vuosi alaikäisenä, opiskelut....aina kun kuulen tuon E-typen biisin tunnen välittömästi olevani 17vuotias.
Maggie May, Rod Stewart.
Juu, olen jo vanha, mieheni oli kuunnellut tuota kappaletta ”unelmoidessaan” minusta ennen seurustelumme alkamista, tämä siis hänen kertomansa mukaan. Mieheni on jo kuollut, joten herkäksi vetää kun kappaletta kuuntelen.
Olin yksinäinen ja kiusattu teini, kuuntelin kyllä normaalia poppia mutta myös synkempää/surullisempaa musiikkia. Suosikkini oli sellainen josta kukaan tuskin on kuullut: Reduced to ash- Bloody Mary.
Sitä paitsi sellainenkin biisi, josta ei edes pidä, voi tuoda mieleen jonkun ajan, paikan tai tilanteen, johon se liittyi, ja jota kaipaa niin kamalasti, että on vaikea hengittää.
Vois ohjata ketjun uudelle raiteelle ja nimetä biisejä, joista ei pitänyt mutta jotka silti tuo elävästi ajan mieleen.
Mulle tää hitti edustaa NIIN vuotta 1999 enkä tästä biisistä pitänyt vaikkei siinä mitään vikaakaan ole, paitsi ehkä tuo 90-luvun lopun ja 2000-luvun alun trendi laittaa rokkibiisiin hiphop-tausta. Laulaja myös sysiruma...
Moody Blues: Night in white satin
Kumma heppu & lopunajan voidellut: Minä ja hän
Toni Braxtonin un-break my heart ja Celine Dionin my heart will go on avaa kyllä hanat joka kerta, samoin Metallican nothing else matter. 90-luvun nuori olin
Bat&Ryyd: Ehtaa tavaraa. Ne diskot 15-vuotiaana :D
50 cent: In da club
The Game: Hate it or love it
Rihanna: Umbrella
Nämä kolme sen takia koska paras kaverini luukutti näitä stereoista aina kun oltiin hänen luona. Ja varsinkin silloin kun tämä sai kortin, niin ajeltiin vanhalla volkkarilla ympäri maalaiskylää ja subbareiden jytke sai varmaan aikaan maanjäristyksen :D Ja itse inhosin räppiä ja RnB:tä! Mutta ihania muistoja noista biiseistä tulee mieleen. Harmi että en ole ollut kaveriini yhteydessä yli vuoteen, on päihdekoukussa... :(
Itselle tärkeitä biisejä olivat Christina Aguileran Beautiful ja The Voice within. Olin seiskalla koulukiusattu...
Lisäksi Arvi Lind - Hyviä uutisia (!) Oli top-listojen kärjessä kuukausikaupalla
- Teini 2002/3-2009
Vierailija kirjoitti:
No itse olen vieläkin aika nuori. Oma nuoruuteni meni aika surkeissa merkeissä. Olin yksinäinen nuori. Muistan kuinka olin Negative- fani esim bändin Frozen to lose it all tai Still Alive oli tärkeä biisi. Leona Lewisin biisi Bleeding Love tuo aina mieleen nuorena kuolleen ihastukseni, hän lauloi sitä joskus. Kuuntelin toisaalta myös paljon metallimusiikkia. Oikeastaan muistan enemmän lapsuudesta biisejä, joita kuuntelin autossa radiosta.
Tuli aika surullinen ole kun, oikeasti muistan niin selvästi aina sen kun ihastukseni ( poika) lauloi tuota Leona Lewisin biisiä. Tosin ei minulle varsinaisesti vaan muuten vain. Rip. En unohda häntä koskaan. Oli ihana ihminen.
Indica - Ikuinen Virta