IL: " Uskoisitko? Nämä naiset käyttävät L-kokoa.."
https://www.iltalehti.fi/keho/a/93c7db8b-2fa8-4163-a979-fdd874f3d8ee
No en uskoisi. Olen valmis väittämään, että yhden koko on XL ja kahdella muulla XXL.
Miksi taas tällainen lööppi, jossa yritetään luoda mielikuvaa, että ihmiset kuvittelisivat lihavia naisia pienemmäksi kuin ovatkaan. Tässäkin jutussa väitetään, että käyttävät L-kokoa, mutta joku luulisi, että M.
Hohhoijaa... Taas ylipainoa yritetään normalisoida.
Kommentit (15)
Toisen vaatteen L voi olla toisen vaatteen M tai XL. Vaatteiden kokomerkinnöistä ei nykyisin pysty päättelemään yhtään mitään.
Mallisto on muuttunut kolmessa vuosikymmenessä. Siis kokotaulukot. Minulla on nuoruudesta muutama vaate kokoa 36-38 ja olen toki niistä ajoista pyöristynyt, mutta nuo sopivat vielä hyvin. Osa on jopa väljiä. Esim 38 housut istuvat hyvin. Mutta kun nykyään menen etsimään jotain pitää katsella L, Xl ja jopa XXL ?
Helposti uskon. Mun 15-vuotias tytär käyttää M-kokoisia vaatteita, ja on todella hoikka. On vaan sen verran pitkä, ettei pienemmässä koossa riitä hihan tai lahkeen pituus. Tuo ensimmäinenkin oli 182 cm pitkä eikä mikään langanlaiha, joten pakkokin varmaan ottaa se L-koko, että riittää edes hihoissa mittaa. Ja jos olet vähänkin rintavampi ja muutenkin isokokoinen (pitkä ja roteva, ei tarvitse olla edes ylipainonen), niin ei M varmasti riitä.
Itse ihmettelenkin lähinnä siis päinvastoin, että ihan oikeastiko VAIN L-koko?
Ovat mielestäni isokokoisemman näköisiä.
ap
Uskon ja on todella läpinäkyvää mitä tuossa haetaan takaa. Ei tarvitse kuin katsoa käden kokoa ranteesta alaspäin ja verrata sitä muuhun ruhoon niin huomaa ettei kyseessä ole kovin siro ihminen. Siitä toki leideille plussaa että ovat sopusuhtaisen näköisiä koostaan huolimatta.
En uskoisi että L. Näytti XL kokoisilta.
Paljon mahdollista, että ostavat jopa kokoa xl.
Mä olen siirtynyt L koon käyttäjäksi koska en tykkää kun M koko on nykyisin kovin piukka. Ei aina mutta usein. Niin ja en ole lihonut. Painan 56 kg ja olen 167cm
Ei heistä yksikään kovin pieni ja hentoinen ole, joten helposti uskon, että vähintään L-koko pitää olla.
Kooksi arvaisin L-XL eli kyllä tuo L joissakin vaatteissa heille varmaankin menee.
Näyttävät enemmän XL- tai XXL-koon naisilta.
Kuka ne on stailannut? Ihan hirveitä vaatteita, saatu kaikki naiset näyttämään ylipainoisilta ja vanhoilta tantoilta.
Joten kyllä, uskon että menee kokoa L, osalle varmasti XL.
Vierailija kirjoitti:
Paljon mahdollista, että ostavat jopa kokoa xl.
Mä olen siirtynyt L koon käyttäjäksi koska en tykkää kun M koko on nykyisin kovin piukka. Ei aina mutta usein. Niin ja en ole lihonut. Painan 56 kg ja olen 167cm
Ai, mulla taas eri kokemus. Tuntuu, että koot vaan suurenee ja suurenee. Ennen käytin kokoa M, nyt joudun ostamaan jopa XS-kokoa, koska vaatteet ovat niin isoja. Olen 166/60. Samassa painossa pysynyt jo 20 vuotta.
Viimeinen nainen ei koe olevansa isompi, vaan välimuoto hoikkien ja lihavien keskellä... Mitähän me normaalipainoiset sitten olemme? Hoikkia? Ei, vaan normaalipainoisia.
Uskoisin. Olen itsekin suunnilleen noiden eukkojen kokoinen ja useimmissa vaatteessa sopiva koko on L.
On mulla muutama M-kokoinenkin, mutta myös XL ja XXL kokoja löytyy kaapista. Riippuu niin valmistajasta ja vaatteen mallista mikä sopii.