Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotko lukea Sofi Oksasen uusimman teoksen Koirapuisto?

Vierailija
20.09.2019 |

En varmaankaan. En pidä hänen tapaa tehdä kirjallisuutta kohuasioilla

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Puhdistuskin jäi kesken lukuisista yrityksistä huolimatta. Hän kirjoittaa aivan liian raskaista aiheista.

Vierailija
2/75 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkään Oksasen oksennusta en ole lukenut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, luen. Oon lukenut kaikki muutkin Oksasen kirjat, enkä ole havainnut, että niissä "tehtäisiin kirjallisuutta kohuasioilla". Aloittajakin varmasti tietäis tämän, jos olisi niitä kirjoja lukenut.

Vierailija
4/75 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtäkään Oksasen oksennusta en ole lukenut.

Ja siksi tiedätkin, että ne ovat oksennusta! Voi teitä :D Ok, trolli on nyt parempitasoinen kuin eilen, muttei tää nyt vielä päätä huimaa.

Vierailija
5/75 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Olen lukenut kaikki Oksaset, mutta Normassa oli jo tuosta samasta aiheesta, eikä se kovin paljon kiinnostanut. 

Vierailija
6/75 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, luen. Oon lukenut kaikki muutkin Oksasen kirjat, enkä ole havainnut, että niissä "tehtäisiin kirjallisuutta kohuasioilla". Aloittajakin varmasti tietäis tämän, jos olisi niitä kirjoja lukenut.

No kyllähän tuo aika voimakkaasti ottanut asiaan kantaa. Tälläkin hetkellä iso juttu Ilta-sanomissa.

Vierailija
7/75 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo Sofin aihe ole edes uusi. Olihan Ukrainan kohdunvuokrauksesta uutisia jo oari vuotta sitten.

Tylsä aihe

Vierailija
8/75 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En tykkää Oksasen kirjoista.

Vierailija
9/75 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän tuo aika voimakkaasti ottanut asiaan kantaa. Tälläkin hetkellä iso juttu Ilta-sanomissa.

Joo, mutta eivät ne kirjojen aiheet nyt kautta linjan mitään erityistä kohua ole, minkä tietäisit, jos olisit lukenut niitä. Eikä ole pakko lukea, mutta jos aikoo puhua kovalla paatoksella jonkin kirjailijan tuotannosta, olisi etua siitä, että on oikeasti lukenut niitä kirjoja.

Sofi Oksanen on mielipiteissään jyrkkä, mutta kaunokirjallisuus on kaunokirjallisuutta, ja sellaisena sitä pitää lukea. Vaikea ymmärtää, miksi tämä asia menee ihon alle (tai ei siis oikeastaan ole, mutta olisi, jos se menisi jollain ihan tavallisella suomalaiselle tunteisiin).

Vierailija
10/75 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. Olen lukenut kaikki Oksaset, mutta Normassa oli jo tuosta samasta aiheesta, eikä se kovin paljon kiinnostanut. 

Norma oli erilainen ja pyrkimys myyttiseen oli siinä hyvää, muutoin oli hiukan kesyä.

Koirapuisto kiinnostaa aiheensa vuosi ja uskon Oksasen tehneen läksynsä hyvin, eli faktat ovat hanskassa.

Kishwar Desain Postimyyntilapset on kiinnostava kuvaus intialaisesta vauvatehtailusta. Sen voi lukea "johdantona" Oksasen teokseen.

Vierailija
11/75 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin aion. Hyvä, että Oksanen pitää kirjoissaan esillä näitä raskaitakin aiheita.

Vierailija
12/75 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En saanut Puhdistustakaan luettua alkua pidemmälle. Kaikki tuttavani, jotka oli sen lukeneet haukkuivat, niin ei oikein motivoinut.

Vierailija
13/75 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. En saanut Puhdistustakaan luettua alkua pidemmälle. Kaikki tuttavani, jotka oli sen lukeneet haukkuivat, niin ei oikein motivoinut.

Miten sinne trollitehtaalle pääsee töihin?

Vierailija
14/75 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä Puhdistuksessa harmitti? Oletteko taistolaismummojen kasvattamia vai trollitehtaalta?

Vierailija
15/75 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norma oli erilainen ja pyrkimys myyttiseen oli siinä hyvää, muutoin oli hiukan kesyä.

Koirapuisto kiinnostaa aiheensa vuosi ja uskon Oksasen tehneen läksynsä hyvin, eli faktat ovat hanskassa.

Kishwar Desain Postimyyntilapset on kiinnostava kuvaus intialaisesta vauvatehtailusta. Sen voi lukea "johdantona" Oksasen teokseen.

Vai niin. Minua aihe ei kiinnosta.

Vierailija
16/75 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo Sofin aihe ole edes uusi. Olihan Ukrainan kohdunvuokrauksesta uutisia jo oari vuotta sitten.

Tylsä aihe

Mikähän olisi sellainen realistisen proosan aihe, josta ei löytyisi yhtään uutista ikinä...

Vierailija
17/75 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai niin. Minua aihe ei kiinnosta.

Tosi kiva, että kerroit sen! Erittäin hedelmällistä keskustelua!

Vierailija
18/75 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä Puhdistuksessa harmitti? Oletteko taistolaismummojen kasvattamia vai trollitehtaalta?

En ole tuo äskeinen, mutta huomautan että kaikkien ei ole pakko lukea Puhdistusta tai pitää siitä. Silti voi olla ihan sivistynyt suomalainen.

Olen lukenut Stalinin lehmät ja Kun kyyhkyset katosivat. Puhdistuksen aloitin, muttei se napannut. (vaikka moni tuttava kehui)

Vierailija
19/75 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti luen. Sofi Oksanen on yksi parhaita kirjailijoita Suomessa, ja jopa koko maailmassa parhaiden joukossa.

Vierailija
20/75 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä lue. Puhdistuksesta en tykännyt. Liian laskelmoitu ja symmetrinen. Kirjassa kaikki sellaiset huolellisesti rakennetetut viihdekirjallisuuden koukut. Oksanen ei ole sanataiteilija. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi