Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ootteko koskaan tehneet töitä humalassa?

Vierailija
19.09.2019 |

Ja jos, niin mitä teette työksenne?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta "pilvessä" olin kerran varastotyössä, kun kaveri tarjosi. Sitten ajeltiin pöllyssä trukeilla niin kovaa kuin lähti ja slaidattiin käytävillä ja oli lähellä ettei kaatunut. Hauskaa oli. Taisi olla joku joulun ja uudenvuoden välinen päivä kun ei ollu kuin pari työntekijää koko puljussa eikä pomoja mailla halmeilla.

Vierailija
22/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilijana pikku tuiskeessa muutaman kerran työkaverin kanssa. Asiakaspalautteet noilta illoilta oli vain positiivisia ja niissä kehuttiin mm. henkilökunnan hyvätuulisuutta. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Koodaan työkseni. Itse asiassa jos on joku tosi vaikea ongelma ratkaistavaksi mihin ei oikein tahdo keksiä ratkaisua, otan työkoneen kotiin, ostan kaljoja ja ratkaisen ongelman juovuksissa. JOstain syystä mulla jossain 4-5 oluen jläkeen tulee ihan uskomaton luovuus- ja älykkyyspiikki, jossa pystyn monenlaiseen mihin en selvinpäin pysty.

Oletko nainen ja kirjoitatko blogia?

Vierailija
24/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myönnä mitään, jos kysytään ;)

Sinccis

Vierailija
25/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, mutta "pilvessä" olin kerran varastotyössä, kun kaveri tarjosi. Sitten ajeltiin pöllyssä trukeilla niin kovaa kuin lähti ja slaidattiin käytävillä ja oli lähellä ettei kaatunut. Hauskaa oli. Taisi olla joku joulun ja uudenvuoden välinen päivä kun ei ollu kuin pari työntekijää koko puljussa eikä pomoja mailla halmeilla.

No kyllähän sitä pilvessä usemmin kui kännissä.

Vierailija
26/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englannissa Primarkissa ei selvinpäin kestänyt. Monesti olin humalassa. En tajua, miten sitä ei huomattu.

Näinhän se on.

https://careers.primark.com/

Sinccis

Vierailija
27/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon. Olen TE-toimiston asiantuntija. Mun asiakkaat on parhaita ja meillä synkkaa tosi hyvin :)

Sä oot se cool työkkärin täti ;)

Vierailija
28/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan.

Aiemmin olen ollut tehtävissä joihin liittyy paljon kansainvälistä ja kotimaista verkostoitumista. Oli enemmänkin sääntö kuin poikkeus, että pitkä kokouspainotteinen työpäivä huipentui illalliseen jatkoineen kosteissa merkeissä. Tavallaan se oli nimellistä vapaa-aikaa, mutta käytännössä oleellinen osa työtehtävän hoitoa. Juopottelu hitsasi porukkaa ja salli vapaamuotoisen ideoinnin ohi muodollisemman ja tavoiteorientoituneen virallistyöskentelyn. Ehkä tuottavinta mahdollista puuhaa ja loi keskinäistä luottamusta ja yhteisymmärrystä.

Eri vaiheissa työuraa olen ollut koodailuhommissa, ja siinäkin olen huomannut pienen kännin auttavan. Tiettyyn rajaan asti keskittyminen yhteen asiaan paranee ja häiriöt sulkeutuvat ulos mielestä sekä epäröinti vähenee. Pieni känni on flow.

Yrittäjänä teknisellä alalla on tullut usein eteen tilanteita joissa on pakko korjata jotain rikki mennyttä konetta tai tehdä vastenmielistä mutta välttämätöntä huoltotyötä, ehkäpä iltaisin tai yöaikaan. Sopiva nousuhumala ja taustamusiikki saavat viihtymään ja tekemään työt joutuisasti, vaikka muutoin ne nostattaisivat v-käyrän tasolle jossa nakataan tunkki metsään.

Kirjanpitokin on parasta kännissä.

Vierailija
29/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En töissä, mutta oon antanut kaikki haastatteluni kännissä tai hiprakassa, ei olis muuten keksinyt mitään sanottavaa.

Vierailija
30/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noup, mutta kankkusessa olen, eikä ollut kivaa. Jäi onneksi tuohon yhteen kertaan kauan sitten 🙂 Hoitoalalla työskentelen.

Vierailija
31/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Koodaan työkseni. Itse asiassa jos on joku tosi vaikea ongelma ratkaistavaksi mihin ei oikein tahdo keksiä ratkaisua, otan työkoneen kotiin, ostan kaljoja ja ratkaisen ongelman juovuksissa. JOstain syystä mulla jossain 4-5 oluen jläkeen tulee ihan uskomaton luovuus- ja älykkyyspiikki, jossa pystyn monenlaiseen mihin en selvinpäin pysty.

Tämä on ihan tutkittu ja todeksi havaittu ilmiö, että koodarit on tehokkaimpia vähän yli promillen kännissä. 

https://observer.com/2012/04/bottoms-up-the-ballmer-peak-is-real-study-…

Jännä homma koska olen todella huono kirjoittamaan mitään ja englanniksi kirjoittaminen on ihan toivotonta, lähinnä google kääntäjä paskaa mistä kukaan ei ymmärrä mitään ja mun piti sähköpostilla englanniksi hoitaa erästä vit*iksi mennyttä kauppaa.

Koko homma VITU*TI aivan suunnattomasti ja kyseessä oli kuitenkin minun mittakaavassa aika isot rahat, join autotallissa kaljaa ja mietin asiaa ja pienessä pierussa sitten aloin kirjoittelemaan ja aamullakin viestejä lukiessa ne olikin ihan ymmärrettäviä ja sain asian hoidettua.

Mutta siis pienessä pierussa osaankin yhtäkkiä englantiakin????

Vierailija
32/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, enkä saa känniä tehtyä yhtään mitään.

Vierailija
33/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen korjannut aineita huppelissa. Ei se ainakaan haittaa.

T. Äikänope

Vierailija
34/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan tutkittu ja todeksi havaittu ilmiö, että koodarit on tehokkaimpia vähän yli promillen kännissä. 

Jännä homma koska olen todella huono kirjoittamaan mitään ja englanniksi kirjoittaminen on ihan toivotonta, lähinnä google kääntäjä paskaa mistä kukaan ei ymmärrä mitään ja mun piti sähköpostilla englanniksi hoitaa erästä vit*iksi mennyttä kauppaa.

Koko homma VITU*TI aivan suunnattomasti ja kyseessä oli kuitenkin minun mittakaavassa aika isot rahat, join autotallissa kaljaa ja mietin asiaa ja pienessä pierussa sitten aloin kirjoittelemaan ja aamullakin viestejä lukiessa ne olikin ihan ymmärrettäviä ja sain asian hoidettua.

Luultavasti liittyy siihen, kun alkoholi hiljentää ja lamauttaa tiettyjä aivoalueita ennen kuin toisia. Ihmiset saavat paremmin yhteyden alitajuntaan ja sen prosessointikapasiteettiin ja jossain siellä syvällä oleviin tietoihin sen takia juoneena kuin selvinpäin. Sinullakin oli ilmeisesti jossain siellä syvällä vanhaa oppia englannin kielestä, mutta se on niin syvälllä että normaali selvässä tietoisuuden tilassa ei tahdo tulla oikein ulos tietoiseen mieleen asti. Alkoholi sumentaa tietoisen ja ei-tietoisen mielen rajoja (95% mielestä on ei-tietoista) ja siksi onnistuu.

Vierailija
35/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena joskus venähti aamuun ja aamulla töihin..aamut meni leppoisasti, mutta darra alkoi päivällä niin ei paljon naurattanut.

Mää ratkaisin nuo tapaukset, että otin taskumatin työtakin taskuun ja nappailin siivuja päivän mittaan että pysyi olo siedettävänä.

Vierailija
36/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun olin kioskilla töissä, niin aloitin illan viimeisen tunnin aikana valmistautumisen baari-iltaan tissuttelemalla kahvikupista alkoholia.

Vierailija
37/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalla ei voi olla humalassa.

Tanskassa voi.

Vierailija
38/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoilijana pikku tuiskeessa muutaman kerran työkaverin kanssa. Asiakaspalautteet noilta illoilta oli vain positiivisia ja niissä kehuttiin mm. henkilökunnan hyvätuulisuutta. :D

Tultiin juuri Kreikasta reissusta ja pistettiin mielenkiinnolla merkille, että useammassakin ravintolassa tarjoilijat kävivät ottamassa rakihuikat tuon tuosta ja palvelu todellakin oli hyväntuulista, tehokasta ja kaikilla oli kivaa.

Vierailija
39/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä puhun kännissä sujuvasti ruotsia, vaikka selvin päin en saa edes taksikuskille osoitetta lausuttua ruotsiksi. Oon keskustellut laivalla riikinruotsalaisen kanssa sujuvasti koko illan, kouluruotsipohjalta, joskin välillä englannista vauhtia hakien, mutta siis pääasiassa ruotsiksi.

Vierailija
40/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisesti. Jos on oikein turruttavan tylsä työ, kääntäminen sujuu pienessä känässä paljon nopeammin kuin selvin päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä