Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut miehet välttelee/pelkää naisia?

Vierailija
19.09.2019 |

Olen itse nainen ja olen huomannut, että kaikilla työpaikoilla joissa olen ollut, on aina ollut vähintään yksi mies joka välttää kontaktia naisiin etenkin kahden kesken. Tämä siis ei ole kohdistunut pelkästään minuun, vaan yhtä lailla muihinkin naisiin. Porukassa kyllä juttua saattaa tulla, mutta kahdestaan jutellessa mies menee lukkoon tai pakenee johonkin eri tilaan. Usein nämä miehet ovat n. 40-50v joilla ei ole puolisoa eikä lapsia. Viimeisimmän tällaisen henkilön tavatessani hän meni aina lukkoon kahdestaan ollessamme. Asiaan tuli kuitenkin muutos, kun yhden kerran olin surullinen yhdestä perheessäni tapahtuneesta asiasta ja se ilmeisesti näkyi minusta jotenkin ulospäin koska hän kysyi onko kaikki hyvin ja lohdutti ja muutenkin toimi todella ihanasti, vaikka aiemmin oli ollut minua kohtaan suorastaan välinpitämättömän oloinen.

Mistä tuollainen johtuu? Eivätkö jotkut miehet vain osaa keskustella naisten kanssa vai onkohan taustalla itsetunto-ongelmia tms? Tai sitten olen vaan itse ärsyttävä enkä tajua sitä. 😅

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat lopulta oppineet tosiasiat?

Vierailija
2/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse nainen, ja jotkut naiset ovat mun mielestä todella pelottavia. Tämän tyyppiset naiset myös usein pitävät mua ehkä harmaana hiirulaisena, mutta olenkin porukassa enemmänkin tarkkailija ja puhun yleensä vain, jos on oikeata asiaa. En siis ihmettele, jos joku mies versio minusta olisi saanut trauman koko naissukupuolesta, jos on usein kohdannut itsestään ääntä pitäviä naisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Ehkä siinä on taustalla juuri tottumattomuutta olla tekemisissä naisten kanssa, jos ei ole jonkinlaista porukkaa antamassa selustatukea. Itse olen törmännyt ennemmin miehiin, joilta kyllä kahden kesken tulee puhetta, syvällisiäkin asioita käsittelevää sellaista, mutta jotka eivät taas ole oikein kotonaan isommassa joukossa. Varsinkin naisporukoita tuntuvat välttelevän, mikä on sinällään ihan ymmärrettävää. Joissain naisporukoissa kun iskee heti hirveä hulabaloo ja kaakatus päälle, jos yksikin mies on joukossa.

Vierailija
4/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on suurella todennäköisyydellä sinussa.

Vierailija
5/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se metoo, mikä saa tämän aikaan. Miesten turvaksi olisi hyvä että naisille osoitetaan työpaikoilla kokonaan omat työtilat vain naisille. Kun sinne "teremiin" (vanhojen venäläisten talojen naisten kerros) ei kukaan mies astu eivätkä naiset sieltä poistu, on mahdotonta keksiä ahdisteluväitteitä. USA:sahan näin jo tehdään ja tavan soisi saapuvan suomeenkin.

Vierailija
6/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän naiset haluavat. #metoo

Vierailija
7/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän mahdat olla töissä, kun oikein useita tällaisia tapauksia on sattunut kohdallesi?

Vierailija
8/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päättelet että sukupuoli olisi se selittävä tekijä? Argumenttisi menee vikaan vetoamalla anekdoottiin. Lisäksi syyllistyt perusteettomaan yleistykseen. Määrään sinut takaisin koulunpenkille.

Vierailija
9/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noita syitä tule montakaan mieleeni:

Mies on ääliö.

AP on ääliö.

Mies on ujo.

Mies pelkää ahdistelusyytettä.

Miehellä ei ole juuri sinulle mitään asiaa.

Mies miettii jotain työasiaa.

Mies miettii jotain kotiasiaa.

Mies ihmettelee pikkareidesi reunan alle jäänyttä hameesi helmaa.

...

Eli syitä on miljoonia, mutta sinä päätit keskittyä sukupuoleen?

Vierailija
10/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on firman saunaillassa tehty päätös, ettei naisia palkata. Vítun miituut.

Vierailija
11/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tuo ahdistelusyytösten pelko ei ole mikään vitsi. Useimmat naiset ovat aivan liian kunniallisia keksiäkseen mitään täysin tekaistuja syytöksiä, mutta jos se pahantahtoinen sosiopaattivalehtelija (jota ei voi ulkonäöstä tunnistaa) sattuu kohdalle, helvetti on irti. Kun on sana sanaa vastaan, mies on heikoilla. Tämmöinen pelko on nykyään useamman miehen takaraivossa kuin voisi kuvitella.

Syitä täysin hihasta vedetyille jutuille voi olla monia. Vallan tunteen tavoittelu, pelkkä ilkeys, kilpailijan syrjäyttäminen työyhteisöstä, kostonhalu (vaikka täysin aiheeton), yritys kiristää korvauksia...

Vierailija
12/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon että kyseinen mies on sinuun ihastunut ja näki tilaisuutensa tulleen kun olit surullinen. Joskus aikuinenkin ihminen menee kipsiin ollessaan ihastuksen kohteen seurassa kahdestaan eikä yhtäkkiä uskalla/keksi mitään puhuttavaa

Vierailija
13/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot kokemukset naisista. Ei siihen muuta tarvita.

Vierailija
14/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitä miestä ei kiinnosta jutella Temppareista, meikeistä ja rakennekynsistä.

Vierailija
15/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on ihan kivoja töissä kunhan malttavat pysyä työasioissa.

Vierailija
16/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kun joka päivä saa kuulla millaisia naisia hyväksikäyttävä ja alistavia sikoja miehet ovat, niin herkemmät vetäytyy kuoreen ja välttää ottamasta kontaktia naisiin. 

Vierailija
17/42 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat käyneet av:lla ja järkyttyneet mitä naisten päässä liikkuu.

Vierailija
18/42 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

epävarmuutta se on, joku nainen varmaan joskus loukannut pahasti ja sen jälkeen on vältellyt naisia. Tai kiinnostunut ja pelkää että pelkkä katsekin paljastaa ihastuksen

Vierailija
19/42 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi sanoa, että pelkäisin naisia. Pystyn toimimaan naisten kanssa pinnallisella tasolla täysin normaalisti. Se mihin en oikein pysty on syvällisempi keskustelu tai henkilökohtaisista jutuista puhuminen. Minulla ei ole lapsuutta lukuunottamatta ollut koskaan naispuolisia kavereita, en ole koskaan seurustellut tai ollut intiimisti naisen kanssa. Ei minulla siis ole mitään käsitystä millaisia naiset ovat tai miten heidän kanssaan pitäisi toimia. Tähän kun lisää epävarmuuden omasta itsestäni ja miehisyyden tasostani niin mielestäni melko luonnollista tai ainakin jollain tasolla ymmärrettävää, että naiset pelottavat. En oikeastaan koskaan ole tavannut naista, josta olisin voinut aistia epävarmuutta ja tämä vain lisää omaa epävarmuuttani toimia naisten seurassa. Miten minä voisin olla itsevarma, jos siihen ei ole mitään syytä tai taustoja? Tästä syystä pyrin pitämään kaikki toimintani naisten kanssa hyvin pintapuolisina ja asiallisiana, koska noin toimiessa olen omalla mukavuusalueellani eikä sisältä kumpuava epävarmuus estä olemasta normaali ihminen.

Vierailija
20/42 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei pelkää.

"Mies" pelkää.