Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5. lapsi tulossa. Ainoastaan vanhempani onnittelivat

Vierailija
19.09.2019 |

Muut kommentit ovat olleet tyyliin:
"OK"
"heheh, en usko"
"Eikö mikään riitä"
"Oliko vahinko"
"Miten te jaksatte"
"Miksi"
"Joko olis viimenen"

Ettekö häpeä?

Kommentit (518)

Vierailija
481/518 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina ajatellut, että juurikin perheissä joissa on useampi lapsi, opitaan ottamaan toinen huomioon.  

En tiedä sinun perheestä sen kummemmin, mutta tuo lainaamani kohta on myytti.

Tuota on tutkittu ja juurikin isossa perheissä kasvaneet ei ota toisia huomioon, ne joutuu taistelemaan huomiosta, ruoasta yms. ja niistä kasvaa ääri-itsekkäitä, ne on erittäin huonoja toimimaan ryhmissä myös aikuisena.

Vierailija
482/518 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina ajatellut, että juurikin perheissä joissa on useampi lapsi, opitaan ottamaan toinen huomioon.  

Tuota on tutkittu ja juurikin isossa perheissä kasvaneet ei ota toisia huomioon, ne joutuu taistelemaan huomiosta, ruoasta yms. ja niistä kasvaa ääri-itsekkäitä, ne on erittäin huonoja toimimaan ryhmissä myös aikuisena.

Onko tää se sama tutkimus, jossa todettiin että suurperheissä on enemmän kaltoinkohtelua, mt-ongelmia ja insestiä? Meinaan sitäkään tutkimusta ei täällä kukaan jakanut. Taitavat olla näitä tutkimuksia ”omasta päästä”.

Mun lapsia on ihme kyllä kehuttu aina sosiaalisiksi ja empaattisiksi lapsiksi, jotka auttavat muita eivätkä jätä ketään yksin. En silti usko, että se johtuu suuresta perheestä vaan ihan geeneistä ja kasvatuksesta. Olin itse kiusattu, joten olen lapsilleni kertonut hyvin usein miten pahalta se tuntuu.

Samanlaisia kiusaajia tämä ketju täynnä, mutta tällä kertaa aikuisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/518 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvan johdosta! <3 Älkää välittäkö ilkeistä kommenteista. Se ei kuulu muille, montako lasta te haluatte hankkia. Perhe on tärkein, paljon rakkautta teille toisianne kohtaan ja kaikkia lapsianne kohtaan! Voimia yövalvomisiin!

Vierailija
484/518 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko tuon asian johtuvan siitä onko perheessä yksi vai useampi lapsi. Eiköhän ne hyvät käytöstavat opita vanhemilta ja jos vanhemmat on tökerökäytöksisiä, mulle kaikki nyt ja heti, lapset oppii saman. Olipa niitä lapsia nyt sitten yksi tai kymmenen.  

Ainakin meillä olisi kasvatus ollut sama, olisi lapsiluku sitten jäänyt yhteen tai nyt sitten tähän neljään. Silti olisi lapset/lapsi opetettu ottamaan muut huomioon.  Joten ei itsekkyys/ huonot tavat/toisten huomiotta jättäminen johdu perheen lasten määrästä vaan kasvatuksesta. Miten lapsi opetetaan ottamaan muut huomioon.

Vierailija
485/518 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko tuon asian johtuvan siitä onko perheessä yksi vai useampi lapsi. Eiköhän ne hyvät käytöstavat opita vanhemilta ja jos vanhemmat on tökerökäytöksisiä, mulle kaikki nyt ja heti, lapset oppii saman. Olipa niitä lapsia nyt sitten yksi tai kymmenen.  

Ainakin meillä olisi kasvatus ollut sama, olisi lapsiluku sitten jäänyt yhteen tai nyt sitten tähän neljään. Silti olisi lapset/lapsi opetettu ottamaan muut huomioon.  Joten ei itsekkyys/ huonot tavat/toisten huomiotta jättäminen johdu perheen lasten määrästä vaan kasvatuksesta. Miten lapsi opetetaan ottamaan muut huomioon.

Ei, vaan se johtuu hyvin paljon kasvuympäristöstä.

Suurperheen lapsi saa vähemmän kaikkea, myös vanhempien huomiota, ja siinä ei auta vaikka kuinka "opettaisit" sitä, se kasvaa vähyydessä ja sitä kautta havainnoi ympäristöään ja oppii itsekkääksi, koska sen on pakko.

Vierailija
486/518 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan se johtuu hyvin paljon kasvuympäristöstä.

Suurperheen lapsi saa vähemmän kaikkea, myös vanhempien huomiota, ja siinä ei auta vaikka kuinka "opettaisit" sitä, se kasvaa vähyydessä ja sitä kautta havainnoi ympäristöään ja oppii itsekkääksi, koska sen on pakko.

No missä se tutkimus on, joka tukee näitä sinun väitteitäsi?

Vierailija
487/518 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://jultika.oulu.fi/files/nbnfioulu-201308241631.pdf

Tässä pro gradu-tutkimus, jossa on päädytty toisenlaisiin tuloksiin, kuin täällä on mainittu.

"Tutkimuksessa havaitaan sisarusten positiivinen vaikutus yksilön sosiaaliseen toimintaan koululuokassa. Ainoilla lapsilla näyttää olevan sisaruksia omaaviin lapsiin verrattuna suurempi taipumus joutua luokassaan syrjään. Sisarukset ovat lapselle vertaisia ja sisarusten kanssa toimiminen opettaa lapsia toimimaan vertaisten kanssa. Sisarusten lukumäärällä on samansuuntaisia vaikutuksia. Kolme tai useampia sisaruksia omaavilla lapsilla näyttää olevan selkeästi pienempi taipumus ajautua luokassa syrjään. He ovat kasvaneet yhdessä vertaisten kanssa, jolloin koulussa vertaisten kanssaryhmän jäsenenä toimiminen on heille tuttua."

Vierailija
488/518 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyihminen on kasvatettu, niin itsekeskeiseksi että enemmän kuin kaksi lasta saavia pariskuntia katsotaan kieroon.

Ja sekö ei ole itsekästä, että sikiää holtittomasti planeetalla, joka EI KANNA ENÄÄ YHTÄÄN YLIMÄÄRÄISTÄ IHMISTÄ. Ja kyllä, ke hitysmaalaisetkin saisivat vähentää ja sinne lisää ehkäisyvalistusta ja sterilisaatiota pikku palkkiota vastaan ehdottomasti. Koskee ihan meitä kaikkia, vaikka rasi stit eivät tykkääkään kun eivät saa harjoittaa eugeniikkaansa "kun ne ma tutkin lisääntyy byhyy yhyy". Aika heikosti menee, jos pitää itseään jotenkin ylempänä ja parempana ja sitten tekee itse täsmälleen samaa, pukkaa lasta lapsen perään. :D

Vierailija
489/518 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
490/518 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://jultika.oulu.fi/files/nbnfioulu-201308241631.pdf

Tässä pro gradu-tutkimus, jossa on päädytty toisenlaisiin tuloksiin, kuin täällä on mainittu.

"Tutkimuksessa havaitaan sisarusten positiivinen vaikutus yksilön sosiaaliseen toimintaan koululuokassa. Ainoilla lapsilla näyttää olevan sisaruksia omaaviin lapsiin verrattuna suurempi taipumus joutua luokassaan syrjään. Sisarukset ovat lapselle vertaisia ja sisarusten kanssa toimiminen opettaa lapsia toimimaan vertaisten kanssa. Sisarusten lukumäärällä on samansuuntaisia vaikutuksia. Kolme tai useampia sisaruksia omaavilla lapsilla näyttää olevan selkeästi pienempi taipumus ajautua luokassa syrjään. He ovat kasvaneet yhdessä vertaisten kanssa, jolloin koulussa vertaisten kanssaryhmän jäsenenä toimiminen on heille tuttua."

Olipa ylläri, että lestojen pääkaupunki Oulussa tultiin tällaiseen lopputulokseen. Totta kai lestalapset eivät syrjäydy koulussa, kun ovat liki enemmistö ja yleensä luokkansa pahimpia kiusaajia, näin kokemuksesta. Pitävät yhtä vain keskenään, kun pitävät meitä muita jumalattomina tulimereen joutuvina ali-ihmisinä. Ainutta lasta tykkäävät etenkin kiusata, kateudesta, omalla äidillä kun ei ole aikaa pikku lestalle kun lapsia on yksinkertaisesti liikaa. Siinä ei lestaisän menestyksekäskään yritys paljoa paina, kun ei noissa piireissä isät lapsiaan kasvata. Se on naisten hommaa. Seuroissa oppivat mitä oppivat.

Vierailija
492/518 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.independent.co.uk/life-style/small-families-are-better-for-…

Kyllä mä tähän tutkimukseen enemmän luotan ku johonki oululaiseen graduun. Ei voi edes samana päivänä puhua näistä tutkimuksista. Toinen on ö luokan opinahjon opinnäytetyö ja toinen kansainvälisesti vertaisarvioitu väitelleiden tutkijoiden työ.

Vierailija
493/518 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikoimmassa asemassa monilapsiset perheet: https://yhteishyva.fi/artikkeli/koyhan-perheen-lapselle-pahinta-on-jaad…

Mites kun tuolla mainittiin myös yksinhuoltajat? Kummallista etteivät he kuitenkaan joudu samanlaisen ajojahdin kohteeksi kuin suurperheet.

Vierailija
494/518 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summa summarum. Tilastokeskuksen mukaan monilapsisten perheiden tulot ovat selvästi alhaisemmat kuin keskivertoperheen. Näin ollen useimmiten monilapsisten perheiden lapset elävät jos eivät nyt köyhyydessä niin ainakin niukkuudessa. Se taas aiheuttaa näille lapsille ongelmia tarhassa, koulussa ja kavereiden kanssa. Kv tutkimusten mukaan pienemmät perheet ovat parempia lapsille kuin suurperheet. Äiti joutuu laiminlyömään lapsiaan yksinkertaisesti ajanpuutteen vuoksi. Pohjoismaissa, joissa on hyvä sosiaaliturva, monilapsisten perheiden lapset eivät kuitenkaan joudu näkemään nälkää ja olemaan ryysyissä. Mutta tämä siis maksetaan veronmaksajien kukkarosta.

Näiden lisäksi on ne superrikkaat monilapsiset perheet, joiden äidit hengaavat aamusta iltaan vauvapalstalla riehumassa. Rahaa on mutta aika ei varmaan heilläkään riitä lapsille, kun pyörivät netissä.

Vierailija
495/518 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä tähän tutkimukseen enemmän luotan ku johonki oululaiseen graduun. Ei voi edes samana päivänä puhua näistä tutkimuksista. Toinen on ö luokan opinahjon opinnäytetyö ja toinen kansainvälisesti vertaisarvioitu väitelleiden tutkijoiden työ.

Eipä tietenkään, sun mielestä kun suurperheissä ei ole mitään hyvää niin jos löytyy tutkimus jossa suurperheestä ei keksitäkään pahaa sanottavaa niin se on vaan huono työ ja surkeassa koulussa tehty. Sen sijaan uskot tutkimukseen, jossa ei ole edes tutkittu suomalaisia lapsiperheitä.

Vierailija
496/518 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tietenkään, sun mielestä kun suurperheissä ei ole mitään hyvää niin jos löytyy tutkimus jossa suurperheestä ei keksitäkään pahaa sanottavaa niin se on vaan huono työ ja surkeassa koulussa tehty. Sen sijaan uskot tutkimukseen, jossa ei ole edes tutkittu suomalaisia lapsiperheitä.

Ei ole uskon asia tämä 😂. Ja tutkimuksessa oli huomioitu myös Norja, joka lienee samantapainen maa kuin Suomi.

Vierailija
497/518 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole uskon asia tämä 😂. Ja tutkimuksessa oli huomioitu myös Norja, joka lienee samantapainen maa kuin Suomi.

Tuon tutkimuksen perusteella sitten kannattaisi vaan hankkia yksi lapsi :)

Vierailija
498/518 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai lestalapset eivät syrjäydy koulussa, kun ovat liki enemmistö ja yleensä luokkansa pahimpia kiusaajia,

Mistä tuo muuten johtuu, että l.estat on niin kovia k.oulukiusaajia, kaikki niiden kanssa koulua käyneet sanoo samaa, osalla todella h.äiriintynyttä käytöstä.

En ole kuullut esim. jehovantodistajista samaa, ja nehän myös opettaa lapsilleen, että muut k.uolee m.aailmanlopussa yms. eli ylentävät itseään.

Vierailija
499/518 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon tutkimuksen mukaan lapsia saisi olla vain yksi.

Vierailija
500/518 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

small-families-are-better-for-children-research-finds

Aika järkyttävää, ja tuon huomaa kyllä suurperheiden lapsista, tuossa on myös valtava määrä tilastotietoa mukana, eli aika luotettava tulos-

A recently published paper from three economists that looks at 26 years of data on parents and children suggests that with every additional kid born, the other siblings are more likely to suffer from lower cognitive abilities and more behavioral issues, and have worse outcomes later in life.

Kyllä teitä suurperheitä saakin arvostella, ihan tietoisesti pilaatte lastenne elämän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi