Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LEVYLIHAPIIRAKKA. Miksi oletetaan, että tämä on kaikille herkkujen herkku?

Vierailija
18.09.2019 |

Toisessa ketjussa ihmeteltiin pullan tuputtamista, levylihis on se suolainen vaihtoehto josta vain luullaan kaikkien tykkäävän!

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on herkkua ja piste. Älä provoile enään piiis.

Vierailija
2/43 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vtun levylihapiirakka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvvää! Taiat olla vagina ;-)

Vierailija
4/43 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinyylipiirakkako? kirjoitti:

No se pellille tehty  jättikokoinen homemade lihis. 80-luvun klassikko.

Vierailija
5/43 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka olettaa ja missä olettaa? Ja miksi tämä sua haittaa?

En nyt tiedä onko herkkujen herkku, mutta hyvää se on.

Vierailija
6/43 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kammotus on lämpimät voileivät, en tahdo paahtoleipää jonka päällä kilo sulaa juustoa ja kuumaa ketsuppia...

Monilla, siis ainakin 70/80-luvulla syntyneillä näihin varmaan liittyy jokin lapsuusnostalgia, pakko saada vaikkei olisi kummoista. Kun tulee mieleen lauantai, sauna, keltainen  jaffa ja äiti.

Vierailija
7/43 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsa.  Pasteijat. Levylihis. Pulla. Mokkapalat.

Nämä ovat  niitä josta kieltäytyminen aiheuttaa utelun oletko laihiksella vaiko kenties raskaana?  Sillä kaikkihan tykkää pitsasta ja mokkapaloista ! New flash: eivät tykkää.

8/43 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena ja nuorena tykkäsin, kun kotitaloustunnilla sitä tehtiin. Aikuisena tein sitä kerran itse pellillisen ihan innoissani, mutta parin palan jälkeen enää tehnyt mieli. Se on liian raskasta ja rasvaista.

Tuoreesta pullasta kyllä tykkään, varsinkin kahvin kanssa. Tosin harvoin syön pullaakaan.

Vierailija
9/43 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin lohilihapiirakka on ihan arvostettu ruoka, jopa tuolla huippukokkien kärjessä. Se taitaa olla tosin alunperin venäläinen ruoka. Sisällä siis lohta, keitettyä kananmunaa ja olikohan riisiäkin

Vierailija
10/43 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ennen kuullut levylihapiirakasta. Oon syntynyt 80-luvun alkupuolella.

Vierailija
11/43 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 41 v ja ilmeisesti jossain tynnyrissä kasvanut, koska en ole koskaan syönyt levylihapiirakkaa ja kuulenkin siitä nyt ensimmäinen kerran! Kasari klassikkoko oikeasti? Taidettiin olla liian maalaisia että tuollaisia olisi syöty.

Toinen on nachopelti. Tältä en sentään ole välttynyt, koska se on esiintynyt muutaman viime vuoden joka pe ja la jonkun somekuvissa, mutta ei ole silti tullut itse tehtyä. Se näyttää... No ei ainakaan herätä ruokahalua.

Vierailija
12/43 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/43 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan sukupolvijuttu. Olen syntynyt 1967 ja lapsuudessani ja nuoruudessani tämä oli parasta herkkua jota äiti teki usein esim. lauantai-illan iltapalaksi. Siis kaksi isoa ohueksi kaulittua levyä voitaikinaa, niiden väliin jauheliha-riisiseosta, ja uuniin. Myönnän että teen tätä vieläkin silloin tällöin mutta taitaa olla nuoremmalle väestölle aika tuntematon asia.

Vierailija
14/43 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varmaan sukupolvijuttu. Olen syntynyt 1967 ja lapsuudessani ja nuoruudessani tämä oli parasta herkkua jota äiti teki usein esim. lauantai-illan iltapalaksi. Siis kaksi isoa ohueksi kaulittua levyä voitaikinaa, niiden väliin jauheliha-riisiseosta, ja uuniin. Myönnän että teen tätä vieläkin silloin tällöin mutta taitaa olla nuoremmalle väestölle aika tuntematon asia.

Ihana, että teet teidän perheen perinneherkkuja. Ei siinä ole mitään häpeeä. Ja tuon voitaikinan tekeminen on kuitenkin homma, mikä vie aikaakin, kun pitää kuitenkin tekeytyä aikansa. Toki valmistaikinoita on, mutta ei ne ole niin hyviä-

Vierailija
15/43 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei harrastettu tällaista piirakkaa ja olen syntynyt 60-luvun alkupuolella. Eikä edes vastaan ole tullut kylässä yms. Joten ei tuo mitenkään yleinen ole.

Mutta itse tein lasten ollessa pieniä pellille lihapiirakkaa ns. hiivaleipätaikina-tyyppisestä taikinasta. Rasvaton taikina ja lihapiirakan sisään raastin porkkanaa, joten oli edes jotain terveellistä siinä. Tuollainen voitakinapiirakka kuulostaa kyllä pahalta minustakin.

Mutta lauantaimakkarakupit oli kova sana lapsuudessa :D. Nyt jäisi syömättä

Vierailija
16/43 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi poloista. Ap on selvästi aspergeri, muttei mikään mensatyyppi vaan niitä ''toisia''..ewwww..

Vierailija
17/43 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei harrastettu tällaista piirakkaa ja olen syntynyt 60-luvun alkupuolella. Eikä edes vastaan ole tullut kylässä yms. Joten ei tuo mitenkään yleinen ole.

Mutta itse tein lasten ollessa pieniä pellille lihapiirakkaa ns. hiivaleipätaikina-tyyppisestä taikinasta. Rasvaton taikina ja lihapiirakan sisään raastin porkkanaa, joten oli edes jotain terveellistä siinä. Tuollainen voitakinapiirakka kuulostaa kyllä pahalta minustakin.

Mutta lauantaimakkarakupit oli kova sana lapsuudessa :D. Nyt jäisi syömättä

EI tuosta nyt kuitenkaan vielä kannata johtopäätöstä vetää. 

Vierailija
18/43 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 1980 ja muistan että äiti teki tätä saunanjälkeiseksi iltapalaksi ennenkuin keksi pitsan.

Vierailija
19/43 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin lohilihapiirakka on ihan arvostettu ruoka, jopa tuolla huippukokkien kärjessä. Se taitaa olla tosin alunperin venäläinen ruoka. Sisällä siis lohta, keitettyä kananmunaa ja olikohan riisiäkin

Taitaa lihapiirakkakin olla siltä suunnalta lähtösin. Mies tekee lihapiirakan mummonsa ohjeilla ja mummo oli karjalan evakoita.

Vierailija
20/43 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että tarkoitettiin sitä "pullataikinaan" tehtyä piirakkaa 😋. Mummo Karjalasta kotoisin ja äiti teki kolmea eri versiota, kaalitäytteellä, muna-riisitäytteellä ja jauhelihariisitäytteellä. Ne kaikki olivat herkkuja, paljon paljon parempia kuin voitaikinaan tehdyt. Olen syntynyt - 60 luvun puolivälissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan