Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan muu alkanut käymään nyt enemmän Stockalla?

Vierailija
18.09.2019 |

Mua surettaa jos Stocka lopetetaan, ja olenkin nyt keskittänyt enempi ostoksia sinne käyden aina ensisijaisesti siellä.
Ja nyt kun olen siellä enemmän käynyt (aikaisemmin kävin vain tarviessani jotain mitä ei muualta saa), olen huomannut sen olevan oikein hyvä tavaratalo - ja huomannut myös tykkääväni paljon enemmän tavaratalossa asioinnista kuin kauppakeskuksessa eri liikkeissä ravaamisesta.
Netistä en osta mitään, en halua tukea nettishoppailua enkä edes pidä siitä, ei pääse asioimaan asiakaspalvelijan kanssa, ei sovittamaan, ei hypistelemään ym. mikä on hyvin tärkeä vaihe ostoprosessissa.

Stockalta löytyy myös paljon esim. sellaista lastenvaatetta, jota ei muissa kaupoissa ole (paitsi siellä nettikaupoissa) ja sisustusosasto on myös kiva, oikeastaan kaikilla osastoilla on kivasti valinnanvaraa eikä hintakaan ole sen korkeampi kuin muuallakaan - paitsi ehkä siellä nettikaupoissa, mutta niissä en tosiaan käy eikä halvin hinta ole minulle kriteeri.

Muita, jotka ovat lisänneet Stockalla käymistä?
Muita, joita todella ärsyttää nettikaupoista shoppailevat ihmiset?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä idea laittaa vaatteet merkeittäin. Ei kiinnosta kiertää koko paikkaa etsien yhtä takkia. Ostan tarvittaessa uuden laadukkaan vaatteen, merkit ei niinkään kiinnosta. En käy enää.

Vierailija
42/58 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockalle on tullut paljon uusia merkkejä. Minua kuitenkin turhauttaa, että merkkejä haalitaan paljon, mutta niiltä otetaan minimaalisen pieni valikoima tuotteita myyntiin. Jossain sitten olet nähnyt vaikka kivan paidan merkiltä x ja menet toiveikkaana Stockalle sitä katsomaan. Joo, ei ole tätä mallia lainkaan valikoimassa tai sitten niitä tilattiin 1 kpl per koko ja menivät jo.

Tuntuu, että koittavat haalia kauheasti nyt merkkivalikoimaa, mutta tuloksena on sillisalaatti. Esim Tapiolan naisten merkkivaatteiden osasto on surkea esitys. Merkkejä on, mutta niiden valikoima onneton.

Ja se musiikki vielä. Tuossa keväällä kävin usein Stockalla, toistuvasti siellä jollotti suomenkielinen kipale jossa oli jotain puhetta perseestä. En jaksanut kuunnella ja oli joistain vanhemmista asiakkaista ehkä vaivaannuttavaakin . Jotain pelisilmää pitäisi tällaisessa olla.

Ja vielä yksi angstin aihe kun asiaan päästiin. Verkkokaupassa myydään aika paljon tyhjää. Tuotteissa lukee, että toimitetaan tavaratalosta. Erittäin usein nämä tuotteet ovat loppu ja tieto siitä tulee spostiin sitten kun ehtii. Näitä tapauksia takana monta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan olen vähentänyt. Yksi syy on siellä soitettava kaamea musiikki. En vaan pysty pitkään pyörimään kaupassa jossa soitetaan geekkiä yms suomalaisista jollotusta.

Hirveä musiikki on se mikä saa mut kävelemään suoraan ulos liikkeestä. Myös liian lujalla oleva musiikki. Suurin osa musiikista on todella ärsyttävää.

Vierailija
44/58 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan olen vähentänyt. Yksi syy on siellä soitettava kaamea musiikki. En vaan pysty pitkään pyörimään kaupassa jossa soitetaan geekkiä yms suomalaisista jollotusta.

Hirveä musiikki on se mikä saa mut kävelemään suoraan ulos liikkeestä. Myös liian lujalla oleva musiikki. Suurin osa musiikista on todella ärsyttävää.

Stockan musiikista ei ole mielikuvaa, vaikka Tapiolassa siellä toisinaan käynkin. Mutta jotkut rättikaupat, ai hitsi että niiden musiikki karkottaa tehokkaasti! Etunenässä H&M, jossa tokikin soi kohderyhmälle eli teineille ja max parikymppisille tarkoitettu musiikki, joka repii tällaisen täti-ihmisen hermot riekaleiksi ja nostattaa verenpaineen vaarallisiin lukemiin!

Vierailija
45/58 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossakin vaiheessa se Stockan oma merkki Global oli ihan ok. Nyt se on ihan kuraa suoraan sanottuna. On ollut jo useamman vuoden. 

Totta. Global oli todella hyvä. Melko paljon edelleen Globalin vaatteita. Tämä uusi jotenkin ei ole sama. Noomista ei kokemusta.

Vierailija
46/58 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä Stockmannin epätoivoinen mainoskampanja?

Ei, mä oon oikeasti huolissani perinteisen kaupan tulevaisuudesta, kuluttajien ostokulttuurista ja erityisesti Stockmannin kohtalosta.

Jos minä saisin päättää, ihmiset ostaisivat vain tarpeeseen ja kivijalkakaupoista, tavaratalosta tai kirpparilta.

Oma lehmä tietysti sillä tavalla ojassa, että jos kivijalkakaupat kuolevat, ei ole enää minulle sopivia ostopaikkoja (paitsi ne kirpparit).

No mä ostankin vain tarpeeseen, ja siksi juuri netistä. Olen yrittänyt niistä kivijalkakaupoista (joita ei ees kunnolla ole), mutta se on niin hemmetin työlästä. Täyteen ahdetut rekit tai sitten vain muutama vaate, kokoja ei löydy lainkaan jos ei satu olemaan sellainen jolle istuu kaikki. monta tuntia ravaamista ja etsimistä, mutta ei löydy. Juuri taannoin etsin yhteen tilaisuuteen puseroa, mutta tuntien etsinnän jälkeen luovutin. En jaksa sellaista. Netistä voi rajata niin helposti pois kaiken epäolennaisen ja ostaa sen, minkä tarvitsee. Se on sääli jos kivijalkakaupat kuolee, mutta niissä täytyykin sitten olla jokin muiu, miksi niihin menee. Jotain erikoista tuetetta, mahtavaa asiakaskokemusta (jota muuten en KOSKAAN ole stokkalla saanut) tai myyvät sellaista palvelua, jota ei netistä tms saa. Mutta useimmiten myyvät samaa huttua kalliimmalla ja naama nyrpeänä. Ei kiitos. 

Kuvaile tähän joku netissä saamasi mahtava asiakaskokemus.

Ulkomaisissa verkkokaupoissa ilahtuu usein siitä, että hinta on selvästi edullisempi kuin kotimaassa, tai että sieltä löytyy tuote, jota ei myydä Suomessa missään, ja se tuodaan muutaman päivän kuluttua tilauksesta kotiovelleni (edellyttäen ettei Suomen Posti ole mukana jakeluketjussa), ja toimitusmaksu on hyvin sopuhintainen.

Erään varaosatilauksen mukana sain kerran nallekarkkipussin, johtuen siitä että itse varaosa oli erittäin pieni ja kevyt, ja pikkuboksiin mahtui tuo pieni tuotelahjakin helposti. Kyseinen varaosa oli suunnilleen saman hintainen kuin ne karkit. Brittiläinen verkkokauppa kyseessä, ja minusta tuo oli pieni kiva ele.

Stockmannilla unohtumattomin asiakaskokemus oli 2000-luvun alussa. Silloin ei ollut siruja maksukorteissa, vaan käytettiin magneettijuovaa. Jos ostos ylitti 50 euroa, korttimaksun yhteydessä tarkistettiin myös asiakkaan henkilöllisyys. Olin Stokkan kassalla maksamassa kortilla n. 70 euron hintaista puseroa, kunnes myyjä huomasi että henkilökorttini oli siinä samassa kuussa menossa vanhaksi. Hän ilmoitti hylkäävänsä maksuni, käski minua hakemaan käteistä automaatista ja tulemaan sitten yrittämään uudelleen. Sekä minä että myyjä olimme varmaan saman ikäisiä, kolmekymppisiä, joten ei ollut mikään ikäerokysymys tms. - oli vain ihan puhdasta tilannetajutonta nillitystä myyjän osalta.

Vierailija
47/58 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn siellä kusella. Hyvät maksuttomat vessat

Vierailija
48/58 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aah-hah-hah-haa! Olen sitten aina väärän ikäinen Stockan asiakkaaksi! Nuorempana minua ylenkatsottiin, nyt täti-ikäisenä olen jo liian vanha! Sillä lailla, Stockmann, sillä lailla :D

Vierailija
49/58 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ala-aulan kuuluis olla avara ja kutsuva ja ylellinen, vähän kuin hotellin aula. Oli ennen joskus.

Vierailija
50/58 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin syyhän Stokkan alamäkeen on Venäjälle sijaitsevat liikkeet, jossa venäläiset ei yllättäen käy. En ymmärrä miksi niitä piti väkisin koittaa ylläpitää, kun asiakaskato oli selvä.

Mä en silloin aikoinaan ymmärtänyt, miksi sinne piti mennä. Venäläiset turistit kyllä suosivat Stockaa Suomessa, mutta sinne laajentaminen sillä perusteella oli kyllä huono veto. No.. Siitä alkoi firman alamäki.

Vierailija
51/58 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammottavia ne ruotsinkieliset kuulutukset, sekä se musa joka aina soi niiden kuulutusten taustalla.

Vierailija
52/58 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan edes Helsingin keskustan tavaratalo säilyisi. Palaisivat ajassa taaksepäin ja ottaisivat oppia sieltä. Ei enää mitään outoja uudistuksia.

Vierailija
53/58 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan suurimman osan vaatteistani Stockmannilta. Verkkokauppoja en jaksa kun haluan sovittaa ja hypistellä vaatteita ennen hankintapäätöstä. En ole edes huomannut mitään isoa muutosta vuosien saatossa, mitä siellä on tapahtunut? Hankin pääasiassa Hilfigeriä, filippa K:ta jne.

Vierailija
54/58 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta shoppaamista, ostan muutaman vaatekappaleen vuodessa tarpeen mukaan. Joten ei tule muuallakaan käytyä sen enempi kuin Stockalla. Hiljattain kävin ostamassa sieltä lakanan, kun vasta muutama vuosi sitten Finlaysonilta ostettu lakana kului puhki. Tuntuu että siitä ei ole kauankaan kun edellinen Finlaysonin lakana meni puhki ja se oli vielä kohtuukallis pellavalakana. Tästä tuskastuneena kävin ostamassa Stockmannilta 250€ lakanan ja olen vieläkin vähän järkyttynyt, miten nyt noin kalliiseen haksahdin. Mutta siinä toivossa ostin, että tämä vihdoin kestäisi vähintään sen 10 vuotta niin kuin lakanan kuuluisi kestää. Katsotaan muutaman vuoden päästä miten tämä on kestänyt ja raaskisinko ostaa samalta merkiltä pussilakanat ja tyynyliinat. 

Vierailija
55/58 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockan epätoivon voi aistia. Jotenkin kaikki yritykset parantaa ovat olleet outoja ja suunnattu kyseenalaisesti. Yritetään jotenkin liikaa olla muuta kuin mitä ollaan. Minuunkin vetoaisi eniten sellainen entisajan tyyli eikä se, että mielistellään kaikenmaailman hipstereitä. Kuvastojen mallitkin noudattaa tätä tyyppiä. Olen ehkä vanhanaikainen, mutta kuvastojen malleissa katson mieluiten aitoa, klassista kauneutta enkä näitä Stockan valitsemia androgyynejä, kalpeita kulmakarvattomia naisia oudoissa poseerausasennoissa. Menee nuorisolle, mutta valitsisin klassisemma tyylin joka palvelisi paremmin kaikkia.

Vierailija
56/58 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En harrasta shoppaamista, ostan muutaman vaatekappaleen vuodessa tarpeen mukaan. Joten ei tule muuallakaan käytyä sen enempi kuin Stockalla. Hiljattain kävin ostamassa sieltä lakanan, kun vasta muutama vuosi sitten Finlaysonilta ostettu lakana kului puhki. Tuntuu että siitä ei ole kauankaan kun edellinen Finlaysonin lakana meni puhki ja se oli vielä kohtuukallis pellavalakana. Tästä tuskastuneena kävin ostamassa Stockmannilta 250€ lakanan ja olen vieläkin vähän järkyttynyt, miten nyt noin kalliiseen haksahdin. Mutta siinä toivossa ostin, että tämä vihdoin kestäisi vähintään sen 10 vuotta niin kuin lakanan kuuluisi kestää. Katsotaan muutaman vuoden päästä miten tämä on kestänyt ja raaskisinko ostaa samalta merkiltä pussilakanat ja tyynyliinat. 

Toivottavasti lakanasi on laatua eikä vain kallista merkkiä. Olen stockan lakanoita tutkinut ja mielestäni heiltä ei saa kunnollista lakanaa, missä korkea lakaluku. En halua puuvillasatiinia, mutta ei siinäkään valikoimaa tainnut olla kuin TC300 max. Balmuirilla jotain, mutta heidän laatunsa ei muuten vakuuta.

Vierailija
57/58 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin löydän Stockalta mitään ostettavaa. En pidä nykyisestä Herkusta ja Sokoksen kosmetiikkaosasto on parempi kuin Stockan. Vaatteet ostan lähes pelkästään netistä. En tykkää sovittaa kaupassa ja nettiostokset ovat onnistuneet jostain syystä paremmin ilman hutiostoja, toisin kuin kivijaloissa. Yleisesti jokainen osasto on muuttunut huonompaan suuntaan.

Haluaisin Stockan säilyvän, mutta en ala käymään siellä säälistä. Nyt olisi aika kuunnella mitä asiakkaat haluavat ostaa sieltä ja toteuttaa se. Ja päivittää vihdoinkin se verkkokauppa nykypäivään.

Vierailija
58/58 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockalta ei paljoa tule ostettua. Joskus jos jotain tarvitsee kiireesti, haen stockalta. Ajan kanssa jos teen ostoksia, tulaan lähes aina netistä. Nettiostaminen on muutenkin miellyttävämpää, ostosta voi rauhassa kotina miettiä ja sovitella. Lisäksi netissä valikoima on laajempi ja tuotteen saa usein ainakin pienellä alennuksella kun hyödyntää alekoodeja. Kosmetiikka on halvempaa missä tahansa muualla, aniharvoin ostan kosmetiikkaa muualta kuin nettitilaamalla, lentokentiltä tai muualta ulkomailta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi