Onko kukaan muu alkanut käymään nyt enemmän Stockalla?
Mua surettaa jos Stocka lopetetaan, ja olenkin nyt keskittänyt enempi ostoksia sinne käyden aina ensisijaisesti siellä.
Ja nyt kun olen siellä enemmän käynyt (aikaisemmin kävin vain tarviessani jotain mitä ei muualta saa), olen huomannut sen olevan oikein hyvä tavaratalo - ja huomannut myös tykkääväni paljon enemmän tavaratalossa asioinnista kuin kauppakeskuksessa eri liikkeissä ravaamisesta.
Netistä en osta mitään, en halua tukea nettishoppailua enkä edes pidä siitä, ei pääse asioimaan asiakaspalvelijan kanssa, ei sovittamaan, ei hypistelemään ym. mikä on hyvin tärkeä vaihe ostoprosessissa.
Stockalta löytyy myös paljon esim. sellaista lastenvaatetta, jota ei muissa kaupoissa ole (paitsi siellä nettikaupoissa) ja sisustusosasto on myös kiva, oikeastaan kaikilla osastoilla on kivasti valinnanvaraa eikä hintakaan ole sen korkeampi kuin muuallakaan - paitsi ehkä siellä nettikaupoissa, mutta niissä en tosiaan käy eikä halvin hinta ole minulle kriteeri.
Muita, jotka ovat lisänneet Stockalla käymistä?
Muita, joita todella ärsyttää nettikaupoista shoppailevat ihmiset?
Kommentit (58)
Saa mun puolesta loppua. Pilalla mikä pilalla.
Olen vähentänyt. Siellä ei ole enää mitään ostettavaa.
Ennen menin hakemaan sieltä jotakin luksusta. Nyt niiden kaikkien tuotteiden laatu on ihan sekundaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä Stockmannin epätoivoinen mainoskampanja?
Ei, mä oon oikeasti huolissani perinteisen kaupan tulevaisuudesta, kuluttajien ostokulttuurista ja erityisesti Stockmannin kohtalosta.
Jos minä saisin päättää, ihmiset ostaisivat vain tarpeeseen ja kivijalkakaupoista, tavaratalosta tai kirpparilta.
Oma lehmä tietysti sillä tavalla ojassa, että jos kivijalkakaupat kuolevat, ei ole enää minulle sopivia ostopaikkoja (paitsi ne kirpparit).
No mä ostankin vain tarpeeseen, ja siksi juuri netistä. Olen yrittänyt niistä kivijalkakaupoista (joita ei ees kunnolla ole), mutta se on niin hemmetin työlästä. Täyteen ahdetut rekit tai sitten vain muutama vaate, kokoja ei löydy lainkaan jos ei satu olemaan sellainen jolle istuu kaikki. monta tuntia ravaamista ja etsimistä, mutta ei löydy. Juuri taannoin etsin yhteen tilaisuuteen puseroa, mutta tuntien etsinnän jälkeen luovutin. En jaksa sellaista. Netistä voi rajata niin helposti pois kaiken epäolennaisen ja ostaa sen, minkä tarvitsee. Se on sääli jos kivijalkakaupat kuolee, mutta niissä täytyykin sitten olla jokin muiu, miksi niihin menee. Jotain erikoista tuetetta, mahtavaa asiakaskokemusta (jota muuten en KOSKAAN ole stokkalla saanut) tai myyvät sellaista palvelua, jota ei netistä tms saa. Mutta useimmiten myyvät samaa huttua kalliimmalla ja naama nyrpeänä. Ei kiitos.
Olen lihava, ruma ja pienituloinen, enkä koe oloani tervetulleeksi Stockalla. Teen pienet ostokseni netissä tai automarketeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mä oon oikeasti huolissani perinteisen kaupan tulevaisuudesta, kuluttajien ostokulttuurista ja erityisesti Stockmannin kohtalosta.
Jos minä saisin päättää, ihmiset ostaisivat vain tarpeeseen ja kivijalkakaupoista, tavaratalosta tai kirpparilta.
Oma lehmä tietysti sillä tavalla ojassa, että jos kivijalkakaupat kuolevat, ei ole enää minulle sopivia ostopaikkoja (paitsi ne kirpparit).
Minä olen saanut tarpeekseni nettikaupoista. En ylipäätään osta kauheasti, mutta silloin kun ostan, haluan kunnollista ja heti oikean tavaran. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun nettikauppa on lähettänyt väärän tuotteen, väärän värisen tuotteen, väärän kokoiset kengät tms. Hyvitykseksi 5€:n voucheri.
En todellakaan mitenkään rakasta kaupoissa pyörimistä, mutta mahtavaa on se, kun löydät jotain sopivaa, sovitat, tsekkaat tuotteen kunnon, maksat sen ja sitten se on sinun. Tai siis minun. Sen sijaan siis että selaat, tilaat, odotat, noudat, sovitat, palautat ja mahdollisesti odotat rahojasi takaisin pitkään. Tai siis minä odotan. Hyvällä tuurilla toki ei tarvitse palauttaa, eikä odottaa.
No mutta joka tapauksessa, lähipiirissäni olen huomannut monen ajattelevan ja toimivan kuten minä. Ehkä ihmiset ovat heränneet ymmärtämään, että kun tavaratalot ja kauppakeskukset kerran tyhjenevät kauppiaista ja tavarasta, ne on ikuisisksi ajoiksi menetetty.
Stockmann ei ole enää entisensä, ei palvelun eikä valikoiman puolesta. Ja jos saan saman tavaran muualta halvemmalla ostan sen tietysti sieltä, on sitten nettikauppa tai kivijalkaliike tai Tokmanni. Eli en todellakaan aio lisätä siellä käymistä.
Miten ihmeessä joku voi ärtyä siitä että toinen ihminen käyttää nettikauppaa?
Haiskahtaa Stockan mainokselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma lehmä tietysti sillä tavalla ojassa, että jos kivijalkakaupat kuolevat, ei ole enää minulle sopivia ostopaikkoja (paitsi ne kirpparit).No mä ostankin vain tarpeeseen, ja siksi juuri netistä. Olen yrittänyt niistä kivijalkakaupoista (joita ei ees kunnolla ole), mutta se on niin hemmetin työlästä. Täyteen ahdetut rekit tai sitten vain muutama vaate, kokoja ei löydy lainkaan jos ei satu olemaan sellainen jolle istuu kaikki. monta tuntia ravaamista ja etsimistä, mutta ei löydy. Juuri taannoin etsin yhteen tilaisuuteen puseroa, mutta tuntien etsinnän jälkeen luovutin. En jaksa sellaista. Netistä voi rajata niin helposti pois kaiken epäolennaisen ja ostaa sen, minkä tarvitsee. Se on sääli jos kivijalkakaupat kuolee, mutta niissä täytyykin sitten olla jokin muiu, miksi niihin menee. Jotain erikoista tuetetta, mahtavaa asiakaskokemusta (jota muuten en KOSKAAN ole stokkalla saanut) tai myyvät sellaista palvelua, jota ei netistä tms saa. Mutta useimmiten myyvät samaa huttua kalliimmalla ja naama nyrpeänä. Ei kiitos.
Kuvaile tähän joku netissä saamasi mahtava asiakaskokemus.
Stockmannilla on yhteyksiä PVL:ään.
Aloitus vaikuttaa tosiaan jonkun Stokkan osaamattoman markkinointityöntekijän tekoselta. Mutta se siitä.
Stokkalla on yksi erityispiirre mitä tässä ketjussa ei ole mainittu. Se on Helsingissä oikeastaan ainoa iso putiikki, joka on aidosti kaksikielinen.
Positiivinen monikulttuurisuus luo kaupunkiin mukavaa tunnelmaa, ja toivoisin Stokkan säilyvän jatkossakin tämän vuoksi.
Tavaroita tai vaatteita tms. en ole ostanut mistään enää vuosiin, Herkussa on tullut käytyä silloin tällöin. Minun ostoksillani se ei pystyssä pysy, tarvitaan näitä tavaraan rakastuneita.
Jossakin vaiheessa se Stockan oma merkki Global oli ihan ok. Nyt se on ihan kuraa suoraan sanottuna. On ollut jo useamman vuoden.
Sitten se Noom on myös ihan kuraa ja samoin se Cut& Pret. Esprittiä en osta muutenkaan enkä mitään veromodaa tai vilaa. Hilfiger taitaa olla niistä merkeistä ainoa mitä joskus ostan mutta niitä saa netistä halvemmalla. Samoin kuin Makiaa, mistä meidän miesväki tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Olen lihava, ruma ja pienituloinen, enkä koe oloani tervetulleeksi Stockalla. Teen pienet ostokseni netissä tai automarketeissa.
No tämä oli rehellinen kuvaus syistä miksi kyseinen kauppaliike ei kirjoittajaa nappaa. Kirjoittaja ei sortunut sepittelemään naurettavia jostain luksuksen puutteesta tms.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus vaikuttaa tosiaan jonkun Stokkan osaamattoman markkinointityöntekijän tekoselta. Mutta se siitä.
Stokkalla on yksi erityispiirre mitä tässä ketjussa ei ole mainittu. Se on Helsingissä oikeastaan ainoa iso putiikki, joka on aidosti kaksikielinen.
Positiivinen monikulttuurisuus luo kaupunkiin mukavaa tunnelmaa, ja toivoisin Stokkan säilyvän jatkossakin tämän vuoksi.Tavaroita tai vaatteita tms. en ole ostanut mistään enää vuosiin, Herkussa on tullut käytyä silloin tällöin. Minun ostoksillani se ei pystyssä pysy, tarvitaan näitä tavaraan rakastuneita.
Mistä olet löytänyt kulumattomia tavaroita? Sulla ei kulu kengät, alushousut, liinavaatteet, farkut, juomalasit...? Wow.
Vierailija kirjoitti:
Positiivinen monikulttuurisuus luo kaupunkiin mukavaa tunnelmaa, ja toivoisin Stokkan säilyvän jatkossakin tämän vuoksi.Tavaroita tai vaatteita tms. en ole ostanut mistään enää vuosiin, Herkussa on tullut käytyä silloin tällöin. Minun ostoksillani se ei pystyssä pysy, tarvitaan näitä tavaraan rakastuneita.
En miellä itseäni ”tavaraan rakastuneeksi”, mutta minulla on kasvava lapsi joka tarvitsee nyt esim. uudet talvikengät ja toppavaatteet (toppavaatteet saattaa kyllä löytyä hyvinä käytettyinäkin, eli niitä tuskin ostan uutena) ja viimeisen kahden kuukauden aikana on tarvinnut uusia sukkia, pikkuhousuja ja lenkkarit.
Itse en tarvitse nyt mitään, mutta kotiimme katselen uusia verhoja ja uutta päiväpeittoa (koska nykyiset on jotain 15 vuotta vanhoja ja alkaa olla liian kuluneita) ja Stockalla näytti olevan myös kivoja sisustustyynyjä sängyn päälle.
Uudet kaiuttimet on myös hankintalistalla.
En ole mikään maaninen shoppaaja tai sisusta usein, mutta välillä vanhat kuluu ja joskus tarvitsee jopa sellaisen tuotteen jota ei itsellä ole vielä ollenkaan.
Eniten mullakin tulee kyllä asioitua Herkussa, mutta kaiken muunkin yritän hankkia Stockalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma lehmä tietysti sillä tavalla ojassa, että jos kivijalkakaupat kuolevat, ei ole enää minulle sopivia ostopaikkoja (paitsi ne kirpparit).No mä ostankin vain tarpeeseen, ja siksi juuri netistä. Olen yrittänyt niistä kivijalkakaupoista (joita ei ees kunnolla ole), mutta se on niin hemmetin työlästä. Täyteen ahdetut rekit tai sitten vain muutama vaate, kokoja ei löydy lainkaan jos ei satu olemaan sellainen jolle istuu kaikki. monta tuntia ravaamista ja etsimistä, mutta ei löydy. Juuri taannoin etsin yhteen tilaisuuteen puseroa, mutta tuntien etsinnän jälkeen luovutin. En jaksa sellaista. Netistä voi rajata niin helposti pois kaiken epäolennaisen ja ostaa sen, minkä tarvitsee. Se on sääli jos kivijalkakaupat kuolee, mutta niissä täytyykin sitten olla jokin muiu, miksi niihin menee. Jotain erikoista tuetetta, mahtavaa asiakaskokemusta (jota muuten en KOSKAAN ole stokkalla saanut) tai myyvät sellaista palvelua, jota ei netistä tms saa. Mutta useimmiten myyvät samaa huttua kalliimmalla ja naama nyrpeänä. Ei kiitos.
Kuvaile tähän joku netissä saamasi mahtava asiakaskokemus.
"Se on sääli jos kivijalkakaupat kuolee, mutta niissä täytyykin sitten olla jokin muiu, miksi niihin menee. Jotain erikoista tuetetta, mahtavaa asiakaskokemusta..."
Missä kohtaa tuossa mielestäsi sanotaan että netistä niitä hyviä asiakaskokemuksia saa?
Kävin lauantaina ensimmäistä kertaa tänä vuonna Stokkalla. Etsin ohutta talvitakkia. Ei löytynyt. Eikä ollut ketään keltä kysyäkään.
Stockalla ei nykyään löydä kassaa vaan joutuu kävelemään koko puljun läpi jos haluaa maksaa tuotteen. Sitten on nämä venäläiset myyjät jotka ehkä ovat hyvä lisä palvelemassa itänaapureira mutta asiakaspalvelijoita heistä ei saa millään. Pidän keskustan Stockasta muuten mutta toi huono palvelu on alkanut tökkimään.
Kyllä netistäkin saa pikkupuotien tavaraa, harva enää myy pelkästään kivijalkamyymälästä, eli ei netti niitä kaikkia onnistunut tuhoamaan, onneksi.
Kävisin Stockalla jos se onnistuisi palauttamaan sen vanhan "tyylikkyyden hengen". En kaipaa mitään luksustuotteita vaan sitä ettei osastoja ole tungettu täyteen krääsää ja että esim. lahjatavaraosasto on erikoinen. Ja palauttaisivatpa sen kuudennen kerroksen ihanan näköala-ravintolan, siellä taitaa olla leluja nykyään.
Stokka tarvitsee vetäjän jolla on näkemystä. On ihan hukassa nyt.
Vierailija kirjoitti:
Stockalla ei nykyään löydä kassaa vaan joutuu kävelemään koko puljun läpi jos haluaa maksaa tuotteen. Sitten on nämä venäläiset myyjät jotka ehkä ovat hyvä lisä palvelemassa itänaapureira mutta asiakaspalvelijoita heistä ei saa millään. Pidän keskustan Stockasta muuten mutta toi huono palvelu on alkanut tökkimään.
Tämä kassojen puute on huomattu täälläkin. Saa ihan etsimällä etsiä.
Entä jos sataa?
Miten olisi Stockan oma kestokassi, jota jaettaisiin ilmaiseksi mainoksena? Joku makee.