Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihminen, joka katkaisee välit, luulee saavuttavansa?

Vierailija
18.09.2019 |

Siis en puhu rajojen asettamisesta tai itsensä suojelemisesta, silloin on syytäkin katkaista välit johonkin. Nyt tarkoitan niitä herneen vetäjiä, joka suuttuessaan poistaa toisen facesta yms.

Minulle tapahtui näin. En haukkunut enkä mitään. Sanoin vain, että asia ei kuulu hänelle, syyni oli perustektu. Yhtäkkiä huomasin, ettei viestini mene enää perille.

So...? Mitä se minua haittaa, olenko hänen kaverinsa vai en? Mitä tällainen ihminen luulee saavuttavansa? Ei hän minua sillä satuta, eikä elämääni haittaa. Yritän vain ymmärtää, mitä siinä pääkopassa tapahtuu. Itse kun en ole koskaan moista tehnyt.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ole enää kiinnostunut sun tekemisistä ja yhteydenpidosta kanssasi, sitä

se vaan tarkoittaa.

Vierailija
2/88 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavuttaa sen, ettei tarvitse olla enää yhteydessä ihmiseen, johon ei halua olla yhteydessä. Ei se ole mikään rangaistus tai kosto vaan halu jättää joku ihminen elämässään menneisyyteen ja jatkaa elämäänsä ilman tätä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se vaan tarkoittaa.

En ole koskaan ollut häneen yhteydessä. Ei ole mitään yhteydenpitoa, jota voi katkaista. Sukuun kuuluu.

Vierailija
4/88 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se vaan tarkoittaa.

En ole koskaan ollut häneen yhteydessä. Ei ole mitään yhteydenpitoa, jota voi katkaista. Sukuun kuuluu.

"Yhtäkkiä huomasin, ettei viestini mene enää perille." "En ole koskaan ollut häneen yhteydessä."

Vierailija
5/88 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis korostan, että hän on sukulaiseni puoliso. Olen sukulaiseeni yhteydessä, en häneen. Olen nähnyt häntä parin vuoden välein.

Tiedän, että hän on katkaissut välit yhteen sun toiseenkin.

Ap

Vierailija
6/88 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaverini on niin heikkohermoinen, että vetää kilarit todella pienestä ja on jotenkin arvaamaton käytökseltään. Hän on koko aikuisikänsä syönyt useitakin psyykenlääkkeitä säänmöllaiesti ja käynyt terapioissa. Hän toimisi juuri noin.

Vierailija
7/88 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se vaan tarkoittaa.

"Yhtäkkiä huomasin, ettei viestini mene enää perille." "En ole koskaan ollut häneen yhteydessä."

Niin, tässä keskustelussa, jota kävin hänen kanssaan. Ensimmäistä kertaa 30 vuoteen.

Ap

Vierailija
8/88 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mua ei haittaa olenko hänen kaverinsa vai en."

Niin miksi piti tehdä oikein aloitus asian puimiseksi tänne, jos kerran se ja sama?

Vierailija
9/88 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin miksi piti tehdä oikein aloitus asian puimiseksi tänne, jos kerran se ja sama?

Tein aloituksen, koska olen ihmetellyt hänen motiiviaan. Ja koska av:lla törmää aika ajoin neuvoihin, että välit pitää katkaista. Täältä voisi löytyä vastaaja, joka pystyy avaamaan tuota ajatusmaailmaa.

Minä tulen näkemään tuota ihmistä korkeintaan häissä ja hautajaisissa.

Ap

Vierailija
10/88 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein aloituksen, koska olen ihmetellyt hänen motiiviaan. Ja koska av:lla törmää aika ajoin neuvoihin, että välit pitää katkaista. Täältä voisi löytyä vastaaja, joka pystyy avaamaan tuota ajatusmaailmaa.

Ap

Ei sun tarvi ymmärtää. Näette vain häissä ja hautajaisissa. Mitä väliä. 

Vierailija
11/88 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

niin mitkä välit, jos ette edes koskaan ole keskustelleet?

Vierailija
12/88 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se vaan tarkoittaa.

Hiukan ristiriitaista viestiä sinulta.

Mutta mitä haittaa, miksi kitiset? Eikö tuo ole sinulle ihan yksi lysti, hyvä vaa. Vai etkö saa viestitellä puolisonkaan kanssa?

Vierailija
13/88 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Etkö juuri sanonut, että ette ole olleet väleissä 30 vuoteen? Miksi teet tästä näin ison jutun?

Vierailija
14/88 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pidätte facekavereissanne ihmisiä, joiden kanssa ette 30 vuoteen ole keskustelleet mitään? Vaikka kuinka olisikin sukulaisen puoliso, jota näette kahden   vuoden välein pakollisissa tapahtumissa.

Vierailija
15/88 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eritoten suuret ikäluokat saivat kotoa täysin puutteellisen tunnekasvatuksen. Ainoa keino ratkoa ristiriitoja on VÄLIT POIKKI. Mitään muuta keinoa heillä ei vaan ole, eivät osaa neuvotella tai keskustella tai tehdä kompromissia.

Mun anopilla sekä omalla isällä on välit poikki about koko maailmaan. Molemmat ovat vaikeita ihmisiä, ”mielensäpahoittaja lumihiutaleita”, aina raivostumassa kaikesta ja heti laittamassa välit poikki.

Välit on poikki lähes kaikkialle. Omiin vanhempiinsa, liki kaikkiin sisaruksiin, naapureihin, entisiin työkavereihin, omiin lapsiinsa (kyllä, välirikko siis minunkin kanssani), omin kälyihin, eläkeläisliiton ihmisiin, kunnan virkamiehiin... just name it.

Oikeastihan tuo on VALLANKÄYTTÖÄ jossa välien poikki laittaja olettaa että toinen kihta taipuu ka alistuu, anelee häneltä anteeksi ja rukoilee välien palutumista. Oma isäni pyöritti varmaan prikymmentä vuotta koko sukua tällä kiukuttelulla. Kunnnes porukka uupui eikä enää anonutkaan anteeksi. Enkä minäkään jaksanut enää jatkuvaa on välit - välit poikki - on välit -veivaamista.

Nyt on ukko aikalailla yksin vanhuutensa kun kaikkialle sillt poltettu.

Vierailija
16/88 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli uudestaan:

En ole häneen henkilökohtaisesti oikeastaan koskaan yhteydessä ennen kuin nyt. Yleensä näemme vain sukujuhlissa. Meillä on muodolliset ”mitä kuuluu” - välit.

Saan viestitellä puolison kanssa.

Ihminen itsessään on minulle samantekevä. En menetä mitään. Yritän vain YMMÄRTÄÄ hänen motiivejaan. Mitä tällainen ihminen haluaa saavuttaa? Miksi hän toimii niin kuin toimii?

Kysyn yleisellä tasolla. Ei liity häneen, vaan tämäntyyppiseen käyttäytymiseen.

Miksi minua kiinnostaa? No, minua kiinnostaa ihminen ja tämän käyttäytyminen ja meitä liikuttavat tekijät.

Ap

Vierailija
17/88 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen ainakin saavuttanut rauhan ilkeistä ja valehtelevistä tyypeistä. voin paljon paremmin ilman tuollaisia ihmisiä elämässäni.

Vierailija
18/88 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap on ottanut stressiä siitä, että sukulainen, jonka kanssa ap ei ole ollut yhteydessä useaan vuosikymmeneen päätti poistaa hänet Facebookin kontakteista?

"Miksi hän poisti minut? Mikä motivoi moiseen käytökseen? Auttakaa minua ymmärtämään. En tajua, miksi hän ei halua pitää minua ikuisesti FB-kaverina, vaikka emme olekaan väleissä. :( "

Okei...

Vierailija
19/88 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opetella kestämään pakkeja. Kaikkeen ei ole selitystä ja kaikkea ei tarvitse perustella.

Vierailija
20/88 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pidätte facekavereissanne ihmisiä, joiden kanssa ette 30 vuoteen ole keskustelleet mitään? Vaikka kuinka olisikin sukulaisen puoliso, jota näette kahden   vuoden välein pakollisissa tapahtumissa.

Minä olen hyväksynyt kaikki pyynnöt. Kertaakaan en ole faceen mitään kirjoittanut. En tiedä, miksi minulla ylipäätään fb on... viestien kautta käyn joskus privaattikeskustelua.

Ap