Rippijuhlat ja häät samana viikonloppuna..
Tässä kävi nyt sitten näin että ilmoitettiin lapsen konfirmaatiopäivä anopille yms. miehen puolen suvulle niin miehen sisko sanoi viikko ilmoituksen jälkeen että heidän hääpäivänsä on edeltävänä lauantaina ja ei haluaisi että ihmiset lopettavat juhlimisen meidän lapsen rippijuhlien vuoksi ja pyysi siirtämään päivää.
Onko ok jos pyydän heitä siirtämään päivää koska meidän tapauksessa se ei ole mahdollista?
Kommentit (33)
Se on miehen siskon ongelma, ei teidän.
Me valittaisiin kyllä häät, jos tiedossa olisi kunnon bileet ja lähetettäisiin rippilapselle onnittelut ja tilille rahaa.
No on kyllä omituinen sukukin jos ovat ilmoittaneet tulevalle morsiamelle että vain käväisevät häissä kun pitää matkustaa 400km seuraavana päivänä konfirmaatiojuhlaan. :D Ei kai sen koko suvun tarvitse tulla kirkkoon eli suku teille noin vaikka klo 14 maissa - lähtevät kotoa ajelemaan teille klo 9. Voivat juhlia ihan normaalisti illan häissä. Tosin örvelökännejä ei voi vetää...
Mitä väliä jos sukulaiset lähtee häistä ajoissa. Kaverit jää kuitenkin juhlimaan loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konfirmaatiota ei voi siirtää (jos haluaa sen olevan samaan aikaan kuin muulla rippikouluporukalla), rippijuhlaa voi siirtää. Tosin provohan tämä on, sillä aika harvoin sukulaiset hääjuhlissa yötä myöten nykyisin riekkuvat. Aika napakasti tehdään noin klo 22 selväksi, että tästä eteenpäin juhlitaan kaveriporukalla, joten tädit ja sedät perheineen on tervemenneitä, jotta saadaan vihdoinkin pitää kivaa. Tuskin ap kutsuu miehensä siskon ystäviä lapsensa juhliin.
Mitä?!? Kyllä kaikissa häissä missä minä olen ollut niin bändi soittaa puoli yöhön ja ei sieltä ole lähtenyt kuin lapset ja vanhukset.
Noin oli vielä 5 vuotta sitten. Nyt tyyli on muuttunut, ns. jatkot ei ole enää "pakkokutsutuille sukulaisille". Hääkakun leikkaamisen ja toisen kahvikupillisen jälkeen joko vaihdetaan ihan toiselle juhlapaikalle tai bestman/kaaso kertoo, että häiden virallinen ohjelma on päättynyt ja nyt on hyvä hetki käydä kiittämässä morsianta ja sulhasta, hyvää kotimatkaa.
Jos minulle tehtäisiin noin, ottaisin lahjapöytään jättämäni lahjan lähtiessä mukaani. Pitääpä muistaa, että laittaa lahjarahat tilille vasta häiden jälkeen, summaa voi säädellä kohtelun mukaan.
Kyllä me viisikymppisetkin haluamme tanssia ja pitää hauskaa. Emme halua olla vain lahja-automaatteja. Jatkossa tarkistan häiden ohjelman, ilmoittaudun mukaan vain, JS kaikki vieraat ovat samanarvoisia.
Siis teitäkö ei oltu edes kutsuttu näihin kälysi häihin jos niistä nyt vasta kuulit? Siinä tapauksessa en huomioisi asiaa mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konfirmaatiota ei voi siirtää (jos haluaa sen olevan samaan aikaan kuin muulla rippikouluporukalla), rippijuhlaa voi siirtää. Tosin provohan tämä on, sillä aika harvoin sukulaiset hääjuhlissa yötä myöten nykyisin riekkuvat. Aika napakasti tehdään noin klo 22 selväksi, että tästä eteenpäin juhlitaan kaveriporukalla, joten tädit ja sedät perheineen on tervemenneitä, jotta saadaan vihdoinkin pitää kivaa. Tuskin ap kutsuu miehensä siskon ystäviä lapsensa juhliin.
Mitä?!? Kyllä kaikissa häissä missä minä olen ollut niin bändi soittaa puoli yöhön ja ei sieltä ole lähtenyt kuin lapset ja vanhukset.
Noin oli vielä 5 vuotta sitten. Nyt tyyli on muuttunut, ns. jatkot ei ole enää "pakkokutsutuille sukulaisille". Hääkakun leikkaamisen ja toisen kahvikupillisen jälkeen joko vaihdetaan ihan toiselle juhlapaikalle tai bestman/kaaso kertoo, että häiden virallinen ohjelma on päättynyt ja nyt on hyvä hetki käydä kiittämässä morsianta ja sulhasta, hyvää kotimatkaa.
Jos minulle tehtäisiin noin, ottaisin lahjapöytään jättämäni lahjan lähtiessä mukaani. Pitääpä muistaa, että laittaa lahjarahat tilille vasta häiden jälkeen, summaa voi säädellä kohtelun mukaan.
Kyllä me viisikymppisetkin haluamme tanssia ja pitää hauskaa. Emme halua olla vain lahja-automaatteja. Jatkossa tarkistan häiden ohjelman, ilmoittaudun mukaan vain, JS kaikki vieraat ovat samanarvoisia.
Olemme menossa kolmekymppisen sukulaistytön häihin tulevana viikonloppuna ja kutsun mukaan pitää ottaa oma pyyhe mukaan jos haluaa yöllä paljuun... Mä luulen kuitenkin, että me lähdetään ajoissa kotiin ja jätetään nuoriso juhlimaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me viisikymppisetkin haluamme tanssia ja pitää hauskaa. Emme halua olla vain lahja-automaatteja. Jatkossa tarkistan häiden ohjelman, ilmoittaudun mukaan vain, JS kaikki vieraat ovat samanarvoisia.Olemme menossa kolmekymppisen sukulaistytön häihin tulevana viikonloppuna ja kutsun mukaan pitää ottaa oma pyyhe mukaan jos haluaa yöllä paljuun... Mä luulen kuitenkin, että me lähdetään ajoissa kotiin ja jätetään nuoriso juhlimaan. :)
No paljuun en haluaisi, inhoan ajatusta lillumisesta likaisessa vedessä. Yök!
Puhuin tanssimisesta ja hauskanpidosta, eli sitä osuudesta häistä joka on kivaa, virallisen osuuden jälkeen. Kauhea ajatus,että kutsutaan ”velvollisuusvieraat” syömään, kuuntelemaan puheet ja kahvittelemaan ja kun hauskuus alkaa, heidät lähetetään pois. Silloin on sama pitää häät kaveriporukan kesken, muutoin tulee tunne, että lahjat vain halutaan.
Enpä onneksi ole moisiin häihin vieraaksi sattunut.
Kun järjestimme tyttäremme häät, iltajuhlapaikkaan (ravintola) oli kyyditys (välimatka oli kilometri) ja kaikki halukkaat olivat tervetulleita.
Kuinka pitkä aika juhliin on?
Yrittäisin keskustelun kautta sopia asiasta ihan jo siksi, että on aika raskasta sukulaisille juhlia kahtena päivänä peräkkäin ja noin pitkällä välimatkalla. Lisäksi häät on sellaiset, että ymmärrän morsiamen toiveen siitä, että häitä juhlittaisiin myöhään koko suvun kanssa, jos sellainen on ollut tapana.
Kysymys on ehkä siitä, kuka tiesi ensimmäisenä, milloin on kenenkin juhlapäivä. Jos morsian on varannut hääpaikkansa tyyliin vuotta aiemmin, silloin siirtäisin lapseni konfirmaatiojuhlaa vaikka viikon päähän varsinaisesta konfirmaatiosta. Jos taas morsian varasi juhlapaikan ja esim kirkon vasta sen jälkeen, kun tiesi lapsenne konfirmaatiopäivän, silloin hän mielestäni toimi väärin. Yrittäisin tämän kautta lähteä selvittämään asiaa.
Jos morsiamen on mahdoton siirtää päiväänsä, vaikka tieten tahtoen varasi päivän konfirmaatiopäivänsä jälkeen, on hänen myös kestettävä seuraukset. Itse en lähtisi 400km päähän hääjuhliin, jos seuraavana päivänä on omat juhlat. Tämän ainakin ilmoittaisin morsiamelle. Toisaalta ymmärtäisin hyvin, jos sukulaisilta jää rippijuhla välistä näiden häiden takia. Kohtuutonta olettaa, että ihmiset reissaavat 400km muutaman tunnin vuoksi jos edellisenä päivänä on ollut juhlat.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkä aika juhliin on?
Yrittäisin keskustelun kautta sopia asiasta ihan jo siksi, että on aika raskasta sukulaisille juhlia kahtena päivänä peräkkäin ja noin pitkällä välimatkalla. Lisäksi häät on sellaiset, että ymmärrän morsiamen toiveen siitä, että häitä juhlittaisiin myöhään koko suvun kanssa, jos sellainen on ollut tapana.
Kysymys on ehkä siitä, kuka tiesi ensimmäisenä, milloin on kenenkin juhlapäivä. Jos morsian on varannut hääpaikkansa tyyliin vuotta aiemmin, silloin siirtäisin lapseni konfirmaatiojuhlaa vaikka viikon päähän varsinaisesta konfirmaatiosta. Jos taas morsian varasi juhlapaikan ja esim kirkon vasta sen jälkeen, kun tiesi lapsenne konfirmaatiopäivän, silloin hän mielestäni toimi väärin. Yrittäisin tämän kautta lähteä selvittämään asiaa.
Jos morsiamen on mahdoton siirtää päiväänsä, vaikka tieten tahtoen varasi päivän konfirmaatiopäivänsä jälkeen, on hänen myös kestettävä seuraukset. Itse en lähtisi 400km päähän hääjuhliin, jos seuraavana päivänä on omat juhlat. Tämän ainakin ilmoittaisin morsiamelle. Toisaalta ymmärtäisin hyvin, jos sukulaisilta jää rippijuhla välistä näiden häiden takia. Kohtuutonta olettaa, että ihmiset reissaavat 400km muutaman tunnin vuoksi jos edellisenä päivänä on ollut juhlat.
Eiköhän ole jo kutsut lähetetty, jos osa porukkaa on osannut ilmoittaa, että vain käväisee häissä.
Ei mitään ongelmaa. Vieraat tekee omat ratkaisunsa, ei ole teidän asia murehtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikös sinne rippijuhliinkin tule ne lapset ja vanhukset. Ei kai hääparin kaverit sinne rippijuhliin ole menossa. Koskee ehkä paria sisarusta tuo päällekkäisyys iltabiletyksen kanssa.
Siis ei ole edes kutsua häihin tullut ja silti jo kerrotaan, että vain poiketaan häissä? Jotka on todennäköisesti klo 15 alkaen, ei minusta mikään 5-6 tunnin juhliminen ole mitään poikkeamista.