Miksi sibassa ei ole sellaista linjaa että menee sinne vaan mikrofonin kanssa ja alkaa säveltää uutta musiikkia livenä?
Kommentit (7)
Ehkä siksi että siellä on tarkoitus opiskella ja tutkia myös jo olemassaolevaa musiikkia. Kuinka kauan jaksaisit säveltää ”livemusiikkia” ja kuinka kauan luulet jonkun jaksavan musiikkiasi kuunnella? Mitä oppimista tapahtuu prosessissa, jossa vaan alat tekemään livemusiikkia? Kelle teet sitä? Miksi? Mitä merkitystä sillä on? Miten sävellykseksi kehittyy ajan kuluessa? Mistä olet saanut vaikutteita? Opiskelu kehittää ja siinä tarvitaan metakognitiivisia taitoja, eli tekemisen lisäksi pitää vähän pohtia sitäkin, että miten tekee, miksi tekee ja mitä tekee.
Mä olen kuullut musiikkia 0 vuotiaasta saakka. 4 vuotiaana aloitin itse soittamaan. se mitä tapahtuu ihmisen aivoille 0-12 siitä syntyy ihmisen kieli.
Moni wannabe muusikko luulee että hänen ilmaisuvoimainen esityksensä olisi kuulijoillekin nautinto. Kärsimys se on, emmekä tarvitse mitään järjestelmällistä tuotantoa tällaisen lisäämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Moni wannabe muusikko luulee että hänen ilmaisuvoimainen esityksensä olisi kuulijoillekin nautinto. Kärsimys se on, emmekä tarvitse mitään järjestelmällistä tuotantoa tällaisen lisäämiseksi.
En mä ite mitään esitä. Kyllä historiasta voisi sanoa että esim toisien musiikki on enemmän matemaattista ja toisten enemmän sen ielen kautta opittua. Esim mozart soitti myös viulua. Hän obetti beethowenia. Bach on taas paljon matemaattista.
Jospa taltioit pari livesävellystäsi ja lähestyt tallenteen kanssa jotakuta ihailemaasi säveltäjää. Pyydä palautetta ja kerro, että maksat konsultaatiosta mielelläsi.
Jos et ole valmis tähän, et ole valmis maailmaan.
Pääsisin 100 prosenttisella varmuudella sisään.