Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi terapeutti (psyk.sh) kysyi yhtäkkiä että missä näen itseni vuoden päästä?

Vierailija
17.09.2019 |

Mietin että oliko siihen joku syy, koska emme olleet aiheen äärellä juuri silloin. Onko tuo joku kysymys millä seulotaan aikooko potilas yrittää itsemurhaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvittää ensinnäkin, onko sinulla ylipäätään mitään tulevaisuuden suunnitelmia/haaveita ja lisäksi, ovatko ne miten optimistisia/pessimistisiä. Masentuneet eivät näe tulevaisuuteen tai ainakaan mitään hyvää siellä. Samalla myös hieman auttaa sinua näkemään nykyhetken ohi aikaan, kun kaikki toivottavasti jo paremmin.

Vierailija
2/13 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän haluaa tietää miten suhtaudut tulevaisuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaisin tuohon ihan suoraan ja rehellisesti: "mikä helvetin ennustaja sinä kuvittelet minun olevan".

Vierailija
4/13 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti ihmiset ajattelevat tulevaisuuttaan eteenpäin. Ei kai tuossa kysymyksessä mitään kovin ihmeellistä ole.

Vierailija
5/13 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vastaisin tuohon ihan suoraan ja rehellisesti: "mikä helvetin ennustaja sinä kuvittelet minun olevan".

Terapiaa on turha jatkaa eteenpäin. Tuloksia ei ole odotettavissa. Jatkaminen hukkaisi vain kaikkien aikaa.

Vierailija
6/13 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti ihmiset ajattelevat tulevaisuuttaan eteenpäin. Ei kai tuossa kysymyksessä mitään kovin ihmeellistä ole.

No ei minulla ole tapana kysellä tuollaisia toisilta muuten vaan. Terapia ei ole mikään paikka small talkille, ja terapeutti käänsi keskustelun sinne ihan tahallaan. Ap

Vierailija
7/13 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvittää ensinnäkin, onko sinulla ylipäätään mitään tulevaisuuden suunnitelmia/haaveita ja lisäksi, ovatko ne miten optimistisia/pessimistisiä. Masentuneet eivät näe tulevaisuuteen tai ainakaan mitään hyvää siellä. Samalla myös hieman auttaa sinua näkemään nykyhetken ohi aikaan, kun kaikki toivottavasti jo paremmin.

Niin joo, masentuneisuutta siinä varmaan pyrittiin huomaamaan. Ap

Vierailija
8/13 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei minulla ole tapana kysellä tuollaisia toisilta muuten vaan. Terapia ei ole mikään paikka small talkille, ja terapeutti käänsi keskustelun sinne ihan tahallaan. Ap

Psyk sh ei ole terapeutti. Terapeutti ei ole psyk sh.

Mikset kysynyt häneltä itseltään? Turha se on mammoilta täällä kysellä.

Vierailija
9/13 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tommosessa tilanteessa koko terapia on parempi lopettaa :)

On ihan turha hakeutua terapiaan ja kuvitella, että siellä voi käyttäytyä ihan miten huvittaa ja hoitajat ja lääkärit ihmeparantaa sut. Ei, se ei mene niin. Terapia vaatii kovaa työtä ja tahtoa potilaalta/asiakkaalta ITSELTÄÄN! Sinä teet sen suurimman työn ja sinulla täytyy olla aito halu siihen.

Vierailija
10/13 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali kysymys. Ei mitään ihmeellistä.

Vierailija
11/13 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuule psyk. sh voi olla terapeutti jos hänellä on terapeutin koulutus ja toisin päin. Ap

Vierailija
12/13 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuule psyk. sh voi olla terapeutti jos hänellä on terapeutin koulutus ja toisin päin. Ap

Vaikkei olisi terapeuttikoulutusta, niin psyk sh:lla on paljon terapiakoulutusta.

Aika normi kysymys tulee paljon kysyttyä.

Vierailija
13/13 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hän halusi vain keskeyttää edellisen puheenaiheen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi