Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoisit jos puoliso ehdottaisi avointa suhdetta?

Vierailija
17.09.2019 |

?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi. Minulle parisuhde tarkoittaa yksiavioisuutta. Jos mies haluaa muita naisia, sitten hänen täytyy tehdä se sinkkuna.

Toki jo pelkkä ehdotuskin tekisi vahinkoa parisuhteelle, koska silloin jatkuvasti miettisin, että jos mies kerran haluaa muita, tekeekö hän sen nyt kuitenkin salassa kun en antanut lupaa.

Vierailija
22/36 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten noissa vapaissa jutuissa hommat menee? siis jos sattuu tärppi reissussa ni sit käyttää tilaisuuden vai hakemalla haetaan pantavaa? vähä kyl ihme hommia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis se aika kummallista jos ehdottais, mutta ei meillä eropapereita heilutella jos jompi kumpi meistä ehdottaa mitä tahansa. Ollaan kyllä kokeiltu kimppaa, parinvaihtoa yms. mutta ei siihen kyetä :)

Vierailija
24/36 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle mies ehdotti tätä. Olisi ollut uusi seksikumppanikin jo katsottuna. Kerroin että ei sovi minulle. Jonkin ajan kuluttua erosimme, koska emme päässeet asiassa yhteisymmärrykseen. Tuon uuden naisen kanssa ei sitten kuitenkaan syntynyt mitään, koska nainen ei halunnutkaan.

Myöhemmin eksäni tapasi toisen naisen johon ihastui. Nainen kertoi alusta asti avoimesti olevansa polyamorinen ja olevansa jo suhteessa yhden miehen kanssa. Hän ja eksäni aloittivat suhteen tältä pohjalta, mutta jonkin ajan kuluttua eksäni alkoi painostaa tätä naista jättämään toisen kumppaninsa.

Tutkimattomat ovat miesten aivoitukset!

Vierailija
25/36 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vahva ja hyvä parisuhde jos jo toisen ehdottaessa, ollaan ensimmäisenä eroamassa. Ei silti, enpä kai itsekään innostuisi, muttei mulla ole kyllä parisuhdettakaan. Enkä kyllä AV:n perusteella sellaista haluaisikaan, mut onnekseni tämä onkin vain netin keskustelupalsta, jossa äärimielipiteet jyrää.

Vierailija
26/36 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mieleen jakaa yksi tapaus kun tälläinen aihe on avattu..

Tuttava ehdotti vaimolleen sen jälkeen kun vaimo oli pettänyt. Ihan hyvä idea oli koska saivat puhuttua menneisyyden luurangot. Tai olisivat voineet. Hänen vaimo on sittemmin jäänyt monesti kiinni menneisyyden tapahtumista.

Miehellä ei ollut naista valmiina eikä löytänyt ketään puoleen vuoteen. Ja tosiaan tuon heidän avoimen suhteen keskustelun/hyväksynnän jälkeen hänen vaimo meni heti siltä istumalta toisen miehen petiin.

Heidän kohdalla enää yksiavioisuus ei ole mahdollista. Joko ovat avoimessa tai eroavat.

Ps. Itse olisin jo miehenä kyseisestä naisesta eronnut. Minusta avoinsuhde vaatii täyttä luottamusta ja aivan järkyttävän hyvää parisuhdetta. Itse en olisi koskaan valmis tuollaiseen...

Vierailija
27/36 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-vaimo ehdotti sen jälkeen kun oli jäänyt toistamiseen kiinni pettämisestä. Erosin. Olisin eronnut ilmankin ehdotusta.

Vierailija
28/36 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin aika hammastynyt ja ihmettelisin etta mista viela riittaa virtaa, kun kotonakin on seksia paivittain :D 

En siis suostuisi, jos se tarkoittaisi sita, etta itse saisin vahemman seksia. 

Vierailija
29/36 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-vaimo ehdotti sen jälkeen kun oli jäänyt toistamiseen kiinni pettämisestä. Erosin. Olisin eronnut ilmankin ehdotusta.

Myös ex-vaimo ehdotti, en suostunut. Joten lähti suoraan toisen miehen luokse. Ja aloittivat uuden parisuhteeseen.

Vierailija
30/36 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oisin tosi iloinen, koska oon jo pitkään itse miettinyt, että en kehtaa ehdottaa, vaikka haluaisinkin.

Samoin! 10v naimisissa ja säpinä piristäisi varmasti molempia. Harmi vaan, että mies ei ikinä moiseen ryhtyisi...

Vierailija
31/36 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on avoin suhde. Alunperin tähän päädyttiin minun ehdotuksestani - meillä on miehen kanssa niin erilaiset tarpeet ja mieltymykset.

Säännöt ovat selkeät: ehkäisyä käytetään aina, kumppanit ovat aina entuudestaan tuntemattomia, näistä tuttavuuksista ei puhuta, yhteystietoja ei vaihdeta ja kaikkein tärkein - jos kumpaa tahansa asia mietityttää niin asia keskustellaan uudelleen.

Ei tämä järjestely kaikille sovi ja itse käytän vapauttani lähinnä reissatessani yksin, en todellakaan nuuraa kotikaupunkini yökerhoja.

Vierailija
32/36 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteltaisiin.

Miksi?

Miksi minä en riitä?

Mitä meidän välisestä seksistä puuttuu?

Rakastaako minua vielä?

Vastauksista riippuen sitten joko ero tai avoin suhde.

Jos syynä olisi esimerkiksi se, etten kykene psyykkisistä tai fyysisistä syistä seksiin niin antaisin kumppanilleni luvan käydä vieraissa.

Vierailija
33/36 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika järkytys olisi, etenkin kun en voisi koskaan omasta avomiehestä kuvitella, että ehdottaisi sellaista. Ihmettelisin todella miten muuttunut ajatusmaailma niin paljon yhtäkkiä. Ja ei, en suostuisi. Tiedän, ettei se ole mun juttu enkä voisi olla onnellinen avoimessa suhteessa, vaikka en tuomitse niitä ketkä sellaisessa haluavat elää mikäli molemmat osapuolet aidosti ovat fine asian kanssa ja heillä on samat oikeudet/rajoitukset molemmilla. Yksi kaveripariskunta on avoimessa suhteessa ja ovat olleet onnellisia jo monta vuotta eli joillekin se sopii :)

N30

Vierailija
34/36 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vahva ja hyvä parisuhde jos jo toisen ehdottaessa, ollaan ensimmäisenä eroamassa. Ei silti, enpä kai itsekään innostuisi, muttei mulla ole kyllä parisuhdettakaan. Enkä kyllä AV:n perusteella sellaista haluaisikaan, mut onnekseni tämä onkin vain netin keskustelupalsta, jossa äärimielipiteet jyrää.

Eiköhän edelleen suurimmalle osalle ihmisistä paisuhde ole kahden ihmisen välinen asia, ilman kompromisseja. Jo pelkästään tuon ehdottaminen kertoisi siitä, että näkmysero asiasta olisi liian suuri. Jos molemmat haluavat suhteelta eri asioita, ei siinä ole järkeä. Yksi parisuhteen kulmakivistä on myös luottamus toiseen, ja ainakin itse kokisin sen olevan välittömästi mennyttä, jos kumppani edes ehdottaisi kolmansia osapuolia.

Vierailija
35/36 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että saa toki olla ihan avoimesti, ilman että minä olen siinä kuviossa mukana. Joo eli ei, erohan siinä todennäköisesti tulisi. Koska ei se vaan 90% ajasta toimi jos yhteen on menty monogamisesti. Jos yhtäkkiä haluu avata suhteen niin kyl siitä voi päätellä suoraan et en enää riitä tai on jo joku sellainen "ajettu sisään" jonka kanssa vois sitte ilman tunnontuskia paneskella, tai tullut joku vahvempi ihastuminen johonkuhun vaikka mitään ei vielä olisi käynyt. En niin epätoivoinen ole että jäisin sellasta kattelemaan. Osaan olla yksinkin.

Vai suoraan voi päätellä? Meillä minä ehdotin avointa suhdetta (tietyin säännöin, toki) koska mieheni tykkäisi harrastaa seksiä enemmän kuin minä. Ajattelin että olisi hänelle mukava jos hän kävisi silloin tällöin vaikka harrastamassa seksiä esim naisen kanssa joka meillä on monesti kolmen kimpoissa mukana.

Eli en sanoisi että ehdotuksesta voi päätellä suoraan mitään. Ihan ihmeellisen mustavalkoisia ajatuksia ihmisillä. Me päädyimme lopulta siihen että miestä ei kiinnosta harrastaa seksiä toisen naisen kanssa ilman minua, eikä minulla ole mitään kiinnostusta muihin miehiin (tykkään niin tietynlaisista miehistä) ja naisen kanssa haluan harrastaa seksiä ennemmin kimpassa mieheni kanssa.

Ollaan oltu yhdessä jo 15v, kolme lasta ja elämä kuosissa. Kumpikaan ei ole koskaan pettänyt, vaan asioista on aina voitu keskustella avoimesti. En ihmettele avioerotilastojen suuruutta kun tätäkin keskustelua lukee.

Vierailija
36/36 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska, että useimmat tulkitsevat ehdotuksentekijän mieheksi. Meillä vaimo aikoinaan otti asian puheeksi. Mietin hetken ja totesin ettei ole minun juttu. Ymmärrän biseksuaaleilla, koska oma puoliso ei tarjoa samaa kuin oman/toisen sukupuolen edustaja, mutta miksi heterosuhteessa vaihtaisi toiseen mieheen/naiseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi