Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt toitotetaan, että kun osatyökykyiset pitäisi saada töihin, mutta...

Vierailija
17.09.2019 |

...missä ovat ne työnantajat, jotka palkkaavat puolisairaan työttömän töihinsä ja kun palkka pitäisi olla se työehtosopimusten mukainen normaali, eikä mikään kelan kassasta annettu 9 euron päiväpalkka työttömyyskorvauksen lisänä!
Työnantajalle ei jää mitään maksettavaa edellä mainitun kaltaisesta pitkäaikaistyöttömästä työllistettävästään.
Kaikenhuippuna työttömältä työllistettävältä jäävät myös työeläkerahat kertymättä orjatyöstään!
Toisaalta en tavallaan ymmärrä, jos kerta ihminen on todettu sairaaksi ja työkyvyttömäksi häntä hoitaneiden lääkärien ja erikoislääkärien mukaan, niin miten ihmeessä työkyvyttömyyseläkettä haettuaan ihminen ei olekkaan enää näiden vakuutusyhtiöiden ja kelan mukaan sitä samaa??????!!!!
Kuolema ilmeisesti on enää tulevaisuuden kriteeri päästää sairas henkilö tk.eläkkeelle!!!!!!! Tuppaa vaan olemaan himpun verran myöhäistä enää!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatuki.

Vierailija
2/25 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko se myöskään kaikissa ammateissa edes turvallistakaan ottaa tuollaista työntekijää palkkalistoillensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLEN TÄYSIN PETTYNYT KELAAN, EIVÄT MYÖNTÄNEET MINULLE EDES B-sairaslomatodistuksellani sairaspäivärahaa!!!!!!!

Ja tälläinen valtion laitos on auttavinaan kansalaisiamme kaikissa elämämme tilanteissa!

Työttömän pitäisi jäädä siis sairauslomallekin  ilman sairauspäivärahaakin!

OLEN TÄYDELLISEN PETTYNYT SUOMEN VALTION SYSTEEMIIN MITÄ TULEE MEIHIN TYÖTTÖMIIN, KAIKEN KARVAISINE SAKON ESTOTOIMENPITEINEEN ESIM. KUNTOUTTAVAAN TYÖTOIMINTAAN, JOSSA PITKÄAIKAISTYÖTÖN AIKUINEN IHMINEN JOUTUU LEIKKIMÄÄN TIETOKONEVISAILUJA YMS. LASTENTARHATASOISTA TOUHUILUA!

Vierailija
4/25 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkatuki.

höh; EI MIKÄÄN PALKKATUKI PARANNA SAIRASTA TYÖTÖNTÄ!

jOS SIIHEN EI KYKENE NYKYLÄÄKETIEDETIETOINEEN JA TAITOINEEN ITSE LÄÄKÄRITKÄÄN, NIIN MITEN IHMEESSÄ JOKIN SAMPERIN PALKKATUKITYÖ SIIHEN KYKENISI?

Vierailija
5/25 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin pomo on enemmän loinen kuin kukaan työtön ikinä.

Ja ihme että sairaiden ei voida antaa olla rauhassa.

Vierailija
6/25 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömät kuuluu eläkkeelle, sillähän jo osaltaan siivoaisi työttömyystilastoja.

Vierailija
7/25 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkatuki.

höh; EI MIKÄÄN PALKKATUKI PARANNA SAIRASTA TYÖTÖNTÄ!

jOS SIIHEN EI KYKENE NYKYLÄÄKETIEDETIETOINEEN JA TAITOINEEN ITSE LÄÄKÄRITKÄÄN, NIIN MITEN IHMEESSÄ JOKIN SAMPERIN PALKKATUKITYÖ SIIHEN KYKENISI?

Jos on osatyökykyinen.

Mulle työ etsijä sanoi viisaasti että jokaisella on oma raja sille, miten kauan pystyy työtä tekemään.

Vierailija
8/25 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkatuki.

Miten tämä ratkaisee yhtään mitään? Työnanjalle jää kuitenkin kaikki se mitä palkkatuettuhenkilö ei pysty hoitamaan, jos sairastelee paljon hommat jotka hänelle on varattu jää tekemättä ja tulee turhia kuluja. Tämän lisäksi palkkatuki on vain lyhyeksi aikaa, mutta työsuhde on normaali, joten miksi työnantaja ottaisi riskiä siihen, että vajaakuntoista ei saa irtisanoa terveydellisistä syistä, vaikka suurella todennäköisyydellä tällaisen henkilön sairauspoissaolot ja puutteet työskenteklysdä tuovat yrityksille turhia riskejä ja niihin ei tukikuukausien jälkeen ole mitään helpotusta.

Vierailija
9/25 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömät kuuluu eläkkeelle, sillähän jo osaltaan siivoaisi työttömyystilastoja.

Osatyökykyisenä mulle kelpasi palkkatuki paikka ja tekisin, minkä pystyisin.

Vierailija
10/25 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OLEN TÄYSIN PETTYNYT KELAAN, EIVÄT MYÖNTÄNEET MINULLE EDES B-sairaslomatodistuksellani sairaspäivärahaa!!!!!!!

Ja tälläinen valtion laitos on auttavinaan kansalaisiamme kaikissa elämämme tilanteissa!

Työttömän pitäisi jäädä siis sairauslomallekin  ilman sairauspäivärahaakin!

OLEN TÄYDELLISEN PETTYNYT SUOMEN VALTION SYSTEEMIIN MITÄ TULEE MEIHIN TYÖTTÖMIIN, KAIKEN KARVAISINE SAKON ESTOTOIMENPITEINEEN ESIM. KUNTOUTTAVAAN TYÖTOIMINTAAN, JOSSA PITKÄAIKAISTYÖTÖN AIKUINEN IHMINEN JOUTUU LEIKKIMÄÄN TIETOKONEVISAILUJA YMS. LASTENTARHATASOISTA TOUHUILUA!

Mene muualle huutamaan

Vierailija
11/25 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osatyökykyisenä mulle kelpasi palkkatuki paikka ja tekisin, minkä pystyisin.

Tuo onkin hieno juttu. Täysin työkyvyttömiäkin kun makuutetaan työttömyyskorvauksilla.

Vierailija
12/25 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osatyökykyinen = tekee työviikon tunneista vain osan = saa palkkaa sen mukaan.

Vierailija
13/25 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, menisin mielelläni töihin esim 4 tunniksi päivässä mutta kuka palkkaisi vajaatyökykyisen? Toki käy se että esim työmarkkinatuki muutetaan palkaksi, ja siitä saa työsopimuksen, eläkkeen, sairaspäivärahat jne, ja teen vaikka jossain virastossa klemmareista kaulakoruja 10 e tuntipalkalla. Mutta valtiolla ei ole varaa palkata, ilmeisesti.

Vierailija
14/25 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei olisi kannattavaa sen osatyökykyisen kannalta. Jos palkka olisi vaikka 1800 täyspäiväisen, niin tehtyään puolet, saisi palkka 900 euroa. Ihan mitätön palkka.

Vierailija
15/25 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu olisi, että saisi työttömänä tienata 500 euroa/kk ilman vähentävää vaikutusta muihin saatuihin tukiin, kuten asumistukeen.

Tosin tuossa alettaisiin jo mennä lähelle ajatusta kansalaispalkasta.

Vierailija
16/25 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaanhan nykyisin kehitysvammaisetkin töihin. Siis ihan normaalitöihin, eikä mihinkään tukitöihin. Ihmettelen, että miten tämä vaatimus toteutetaan, kun töitä ei saa kahden, kolmen tutkinnon lukeneet työkykyisetkään.

Vierailija
17/25 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Tämä on mielenkiintoinen kysymys. Oma eläke/kuntoutustukihakemukseni tuli juuri hylsynä takaisin, vaikka mukana oli kahden erikoislääkärin ja psykoterapeutin lausunnot työkyvyttömyydestäni. KELA on kyllä myöntänyt minulle kuntouttavan psykoterapian, mutta kuntoutustukea eivät halua maksaa.

Päätöksen mukaan olen vaikeasta paniikkihäiriöstä, vaikeasta masennuksesta ja syömishäiriöstä huolimatta vähintäänkin osatyökykyinen ja muutakin apua olisi tarjolla (vihjaten ilmeisesti etten ole itse tehnyt tarpeeksi parantumiseni eteen). Syön jo lääkkeitä ja yksityisellä puolella tapahtuvan kuntoutuksen lisäksi minulla on hoitokontakti myös julkiselle mielenterveyspuolelle. Päätöksessä ei kerrottu, mitä tämä "muu apu" voisi mahdollisesti olla eikä sitä tiennyt KELA:n virkailijakaan kun kysyin asiasta. Hänen mukaansa heillä ei ole tarjolla muuta kuntoutusta minunlaiselleni.

Ilmeisesti mielenterveyssyistä myönnettävän eläkkeen/kuntoutustuen kriteereinä ovat it*emurhan yritys ja laitoshoito. Sairauspäivärahahakemukseni hylättiin aikanaan myös, mutta korjattiin myönteiseksi kun jouduin vähän ajan päästä osastolle. 

Kaikille it*emurhaa yrittäneille tuttavilleni on myönnetty eläkkeet - siis niille, jotka ovat jääneet henkiin. Aika karmivat kyllä nämä KELA:n kriteerit.

Vierailija
18/25 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei olisi kannattavaa sen osatyökykyisen kannalta. Jos palkka olisi vaikka 1800 täyspäiväisen, niin tehtyään puolet, saisi palkka 900 euroa. Ihan mitätön palkka.

Osa-aikatyötä tekevähän voi saada sitä työttömyysetuutta jos ei ole kokoaikaista työtä.

Vierailija
19/25 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pärjää työttömyyspäivärahalla ja asumistuella, niin miksi ei puolipäiväisen palkalla, joka on vielä soviteltu kelan kanssa? Osa-aikaisuuteen on nimenomaan niitä kannustimia jo tehty.

Vierailija
20/25 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, menisin mielelläni töihin esim 4 tunniksi päivässä mutta kuka palkkaisi vajaatyökykyisen? Toki käy se että esim työmarkkinatuki muutetaan palkaksi, ja siitä saa työsopimuksen, eläkkeen, sairaspäivärahat jne, ja teen vaikka jossain virastossa klemmareista kaulakoruja 10 e tuntipalkalla. Mutta valtiolla ei ole varaa palkata, ilmeisesti.

No ei se käy että työmarkkinatuki muutetaan palkaksi vaan sitä työttömyysetuutta kuuluu saada osa-aikaisen työn lisäksi niinkuin muidenkin osa-aikatyöllisten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan