Pelkäätkö koskaan liikenteessä, kun sairaatkin saavat ajaa?
Itse olen vapaaehtoisesti lopettanut sairauksien takia ajamisen mutta tiedän monen sairaan ajavan. Pelottaako sinua?
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kaikkien ajokyvyttömien pitäisi pysyä pois liikenteestä. Suurimpina ryhminä naiset ja eläkeläiset.
Niin, sähän oot ratkaissut tämän asian myös pysymällä pois liikenteestä. Jos nyt joskus malttaa pitää palstailusta sellaisen tauon, että käy kaupassa tai Kelassa, niin ei siitä liian paljon liikenteessä olemista ole.
Kyllä pelottaa, kun olen käytännössä nähnyt, että vanhat ja sairaat eivät omasta aloitteesta ajamista jätä ja lääkärit katsovat sitä läpi sormiensa. Appi söhlää koko ajan lisääntyvään tahtiin liikenteessä, "opettaa" vielä mielellään muita, äkkijarruttelee ja vilkuttelee hätävilkuilla. Pelti ryttääntyy monta kertaa vuodessa. Kyllä pitäisi olla keino saada pappa pois liikenteestä. Meidän lapsia ei kyyditse.
Enemmän pelkään kännykkäkuskeja, kun se kapula on aina kädessä eikä likennettä seurata.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kaikkien ajokyvyttömien pitäisi pysyä pois liikenteestä. Suurimpina ryhminä naiset ja eläkeläiset.
Naiset on tutkimusten mukaan miehiä parempia kuskeja. M32
Itse lopetin ajamisen ihan vapaasta tahdosta. Sairastan epilepsiaa, kortin sain pitää väliaikaisen ajokiellon jälkeen, mutta rattiin en enää uskalla.
Oikeasti pelkään ja kannattaakin pelätä Bemarikuljettajia. Vielä kurjempaa että ne kiusaavat ja tappavat tahallaan ;-(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on tutkimusten mukaan miehiä parempia kuskeja. M32
On vale, emävale ja tutkimukset. Mikään tutkimuksen otanta ei ole niin lajaa, että siinä olisi tutkittu kaikkien naisten ja miesten ajokäyttäytymistä.
Esim. minä voisin väittää, että miehet pysähtyy useammin suojatien eteen kuin naiset. Samoin olen nähnyt, että naiset käyttää enemmän sitä puhelinta. Ja nyt voi laittaa vaikka peukkua pitääkö paikaansa ja näin olen saanut tutkimustuloksen.
N43
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti pelkään ja kannattaakin pelätä Bemarikuljettajia. Vielä kurjempaa että ne kiusaavat ja tappavat tahallaan ;-(
Bemmien tilalle on kyllä tullut skodat.
Vierailija kirjoitti:
Itse lopetin ajamisen ihan vapaasta tahdosta. Sairastan epilepsiaa, kortin sain pitää väliaikaisen ajokiellon jälkeen, mutta rattiin en enää uskalla.
Joo, mulla on menier ja tiedän vielä pahemmin tautia sairastavia, jotka ajavat itse. Ap
pelkään, jos sairaaksi lasketaan aggressiiviset rattijuopot ja pirihörhöt
Taksimatkoja saa kelalta aivan liian vähän j a liikkuminen on jo hankalaa.
En ihmettele, miksi vanhukset ajavat niin pitkään kuin vaan saavat.
Pelkään. Mulle tulee fyysisesti paha olo, jos joudun ajamaan jonkun huonon kuskin perässä, esim. sellaisen, joka kiemurtelee oudosti. Sitten hirvittää nämä valtavalla alinopeudella ajavat, kun miettii, että ajavatko hiljaa esim. siksi, etteivät näe enää, tajua mitään vai miksi.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän pelkään kännykkäkuskeja, kun se kapula on aina kädessä eikä likennettä seurata.
Näiltä ajon aikana kännykkää näplääviltä kortti ensin kuukaudeksi pois. Toisella kertaa kolmeksi kuukaudeksi jne aina pidempi aika kun toistuu. Kuvatkaa näitä "sankareita" ja lähettäkää poliisille. Ei poliisit ehdi puuttua kuin murto-osaan ongelmasta.
Ei