Jos mies kotona ja sairaana ja lapsi sairastuu, onko minulla oikeus jäädä kotiin hoitamaan sairasta lasta?
Kommentit (11)
ja pakkoko se on töissä sanoa, että mies on kotona (sairaana?)
sairastunut. Ihan ovat avoimesti soittaneet töihin, että ovat päivän kotona, kun on vaimo ja lapset kipeänä. Eikä tietääkseni ole ollut palkatonta/vaadittu lääkärintodistuksia sen kummemmin kuin muissakaan tilanteissa, joissa on jääty kotiin hoitamaan sairasta lasta.
Jos mies on hoitovapaalla, työnantajan ei ole pakko myöntää sinulle palkallista vapaata lapsen hoidon takia. Mutta jos mies on omalla saikulla, se ei liity mitenkään lapsen hoitoon ja sinä voit ihan hyvin jäädä kotiin lasta hoitamaan.
Ainakaan mun mies ei saanut sairaslomaa kun olin kipeänä ja lapsi samoin. Työnantaja vetosi johonkin säädökseen
Vierailija:
Ainakaan mun mies ei saanut sairaslomaa kun olin kipeänä ja lapsi samoin. Työnantaja vetosi johonkin säädökseen
jos mies on jo kotona hoitamassa, mihin tarvitset tollasta oikeutta???
Ärsyttää tollaset!
puhjenneen laskimopullistuman takia. Mä en ollut siinä kunnossa että olisin oikeasti pystynyt hoitamaan lapsen asianmukaisesti, lääkkeet sain laitettua kun laitoin herätyskellon soimaan lääkeaikoina ja maidot sain pumpulla laitettua. Siinä tilanteessa oli tavallaan hyvä että mun lapselle tuli sellainen laskimopullistuman repeäminen just silloin ja lapsi päätyi influenssassa lastenklinikalle..
Mutta lomaa ei siis saanut, palkatonta vapaatakaan ei siitä samasta päivästä alkaen vaan vasta seuraavasta.
Vierailija:
puhjenneen laskimopullistuman takia. Mä en ollut siinä kunnossa että olisin oikeasti pystynyt hoitamaan lapsen asianmukaisesti, lääkkeet sain laitettua kun laitoin herätyskellon soimaan lääkeaikoina ja maidot sain pumpulla laitettua. Siinä tilanteessa oli tavallaan hyvä että mun lapselle tuli sellainen laskimopullistuman repeäminen just silloin ja lapsi päätyi influenssassa lastenklinikalle..
Mutta lomaa ei siis saanut, palkatonta vapaatakaan ei siitä samasta päivästä alkaen vaan vasta seuraavasta.
" 7, sitten myönnetään kun se lapsi on sairaalassa. Naurettavaa sinänsä."
Sairauteni siis kesti pidempään kuin tuon viikon.
mutta siinä tapauksessa lääkärintodistus pitää toimittaa sekä lapsesta että siitä sairaasta vanhemmasta.