Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi päiväkodeissa on niin lämmin sisällä?

Vierailija
17.09.2019 |

Niin, miksi? Lapset touhaavat ja leikkivät hiestä märkänä.

Oma lapsi on melkoinen kuumakalle.
Sisällä tykkäisi olla kevyemmässä vaatetuksessa mutta ulos on puettava. On vielä täysin autettava. Tuntuu että hoitotädit menevät matalan aidan yli ja jättävät paksuimmat vaatteet riisumatta -> poika on sisällä kärttyinen, koska kuumuus.

Pojalla on
T paita ja college
Legginssit ja collegehousut
Vkhaalari.

Ainakin collegehousut voisi ottaa pois?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sitten paksummaksi vaatteeksi jotain sellaista, joka ei muistuta sisävaatetta, niin ei sitä päälle jätetä.

Vierailija
2/38 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5v osaa jo riisua itse. Onko omasi aivan vauva?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällaisia viestejä pitää kirjoittaa? Etkö voisi mennä muualle piereskelemään?

Vierailija
4/38 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällaisia viestejä pitää kirjoittaa? Etkö voisi mennä muualle piereskelemään?

Kysymyshän oli asiallinen, mikä oli ongelma? Luit ehkä sävyn virheellisesti?

Päiväkodissa tavoitteena on opettaa lapsi tunnistamaan olotilansa ja pitämään itsestään huolta eikä odottamaan palvelua. 1,5-vuotias osaa hyvin riisua collegehousut. Tarkoitus oli kannustaa aloittajaakin edistämään lapsensa omatoimisuutta. Peace & love.

T. Edellinen, varhaiskasvatuksen opettaja

Vierailija
5/38 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodissa tavoitteena on opettaa lapsi tunnistamaan olotilansa ja pitämään itsestään huolta eikä odottamaan palvelua. 1,5-vuotias osaa hyvin riisua collegehousut. Tarkoitus oli kannustaa aloittajaakin edistämään lapsensa omatoimisuutta. Peace & love.

Edellinen, varhaiskasvatuksen opettaja kirjoittaa: 1,5v osaa jo riisua itse. Onko omasi aivan vauva? Puhut varmaan lapsille päiväkodissakin noin? Kuulostat ihanalta varhaiskasvatuksen opettajalta. 

Ei aloittaja voi kotoa käsin edistää lapsen omatoimisuutta päiväkodissa. Päiväkodissa sen voivat tehdä vain päiväkodin aikuiset kehottamalla lasta riisumaan itse. Meillä puettiin lapsia kunnes menivät hoitoon, mutta hoidossa pukivat aivan ongelmitta itse. Et nyt kuitenkaan voi väittää, että sen 1,5-vuotiaan pitää ymmärtää riisua ne vaatteet itse. Tai ehkä voitkin, muuten kyseessä on aivan vauva. Onneksi et ole töissä siinä päiväkodissa, jossa minun lapseni on.

Vierailija
6/38 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kandee viedä hoitoon tämän takia vasta kun.osaa ilmaista toiveensa ääneen. Kellään ei ole kiire työelämään niin pian.

Vierailija
7/38 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen, tarkoitukseni oli tiedustella lapsen ikää. Onko hän edelleen aivan pieni vauva. Ei solvata vauvamaiseksi, joskin ymmärrän, että tällä palstalla oletusarvona on toisille rumasti puhuminen.

T. Se vo

Vierailija
8/38 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellinen, varhaiskasvatuksen opettaja kirjoittaa: 1,5v osaa jo riisua itse. Onko omasi aivan vauva? Puhut varmaan lapsille päiväkodissakin noin? Kuulostat ihanalta varhaiskasvatuksen opettajalta. 

Ei aloittaja voi kotoa käsin edistää lapsen omatoimisuutta päiväkodissa. Päiväkodissa sen voivat tehdä vain päiväkodin aikuiset kehottamalla lasta riisumaan itse. Meillä puettiin lapsia kunnes menivät hoitoon, mutta hoidossa pukivat aivan ongelmitta itse. Et nyt kuitenkaan voi väittää, että sen 1,5-vuotiaan pitää ymmärtää riisua ne vaatteet itse. Tai ehkä voitkin, muuten kyseessä on aivan vauva. Onneksi et ole töissä siinä päiväkodissa, jossa minun lapseni on.

Ei tietenkään 1,5v suoraan ymmärrä, että housut kannattaa riisua jos on kuuma, mutta sitä hänen kanssaan aletaan harjoittelemaan. Siitä on hänelle hyötyä toisin kuin sen turhan välivaiheen opettelusta, että etsisi aikuisen, joka tekee asian hänen puolestaan hänen itsensä keskittyessä aivan muuhun. Ja totta kai aikuinen auttaa, jos lapsi yrittää eikä onnistu itse. Pohjimmiltaan kaiken kasvatuksen tavoitteena on saada aikaan itseensä ja taitoihinsa luottavia, osaavia ja onnistuvia ihmisiä.

T. Se vo

Vierailija
9/38 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa ongelmaa on oikeasti, että vanhemmat kasvattaa lapsensa passaamalla vaikka ne pystyy jo pieninä yllättävän hyviin suorituksiin. Eikä vanhemmat tajua tekevänsä muksuilleen vain karhunpalvelusta noin.

Pk:ssa kyl huomaa eron niiden taaperoiden välillä, keitä on kasvatettu tekemään itse ja keitä on hyysätty. Eikä se mee niin että ne keit on palveltu ois onnellisempia vaan päinvastoin tasapainoisemmat on niitä joiden taitoihin ja oppimiseen on luotettu sen sijaan et tehtäis puolesta. Sitä kannattaa tuoreiden vanhempien oikeesti miettiä.

Vierailija
10/38 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran, kun haet lasta ja huomaat hänellä olevan kuuma, huomauta henkilökunnalle, että toivot jatkossa heidän vähentävän vaatetta, koska huomaavat nyt varmaan itsekin, että lapsella on liian kuuma.

Vierailija
11/38 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokapaikassa on kuuma, jos siellä on naisia ja pystyvät itse vaikuttamaan lämpötilaan.

Vierailija
12/38 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta se "vauva" riisumaan itse. Sinulla on vanhempana päävastuu kasvatuksesta, siitäkin huolimatta, että on olemassa säilöpaikka nimeltä varhaiskasvatus olemassa. Varhaiskasvatuksen opettaja alias tarhatäti on oikeassa, 1,5v osaa riisua itse.

Vierailija
13/38 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opeta se "vauva" riisumaan itse. Sinulla on vanhempana päävastuu kasvatuksesta, siitäkin huolimatta, että on olemassa säilöpaikka nimeltä varhaiskasvatus olemassa. Varhaiskasvatuksen opettaja alias tarhatäti on oikeassa, 1,5v osaa riisua itse.

Kyllä 1.5-vuotias tarvitsee vielä aikuisen usein aikuisen apua. Ja varsinkin siinä, että huomaa ylipäätään onko hänellä nyt kylmä tai kuuma. Kannattaa tosiaan huomauttaa sinne päiväkotiin. Joskus jää huomaamatta ihan yksinkertaisesti korjattavissa olevia asioita.

Toinen varhaiskasvatuksen opettaja

Vierailija
14/38 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 1.5-vuotias tarvitsee vielä aikuisen usein aikuisen apua. Ja varsinkin siinä, että huomaa ylipäätään onko hänellä nyt kylmä tai kuuma. Kannattaa tosiaan huomauttaa sinne päiväkotiin. Joskus jää huomaamatta ihan yksinkertaisesti korjattavissa olevia asioita.

Toinen varhaiskasvatuksen opettaja

Niin, siksi sillä lapsella on vanhempi, jonka kanssa opetella. Lähinnä ihmettelen vain, kun jotkut vanhemmat kuvittelee, että päiväkoti opettaa ja itse ei kyetä lapselle mitään opastamaan. Passataan vain kuin vauvaa. 1,5v on vauvan tasoinen, jos häntä pidetään vauvan tasoisena. Ei tietenkään ihmeitä voi odottaa, mutta yllättävän taitava voi pikkutaaperokin olla, jos annetaan mahdollisuus.

Vierailija
15/38 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 1,5-vuotiaalla on kuuma, ratkaisu ei ole huomauttaa riisumattomuudesta henkilökunnalle vaan sekä jutella asiasta lapsen kanssa että pyytää henkilökuntaa tukemaan lapsen omatoimisuutta tässä.

Pieniä, suuria eroja.

Vierailija
16/38 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 1,5-vuotiaalla on kuuma, ratkaisu ei ole huomauttaa riisumattomuudesta henkilökunnalle vaan sekä jutella asiasta lapsen kanssa että pyytää henkilökuntaa tukemaan lapsen omatoimisuutta tässä.

Pieniä, suuria eroja.

Juu, pääasia, että siis nyt kertoo sinne päiväkotiin tämän asian harmittavan, niin asialla on suurempi mahdollisuus korjaantua kuin tänne kirjoittamallla.

Vierailija
17/38 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso osa ongelmaa on oikeasti, että vanhemmat kasvattaa lapsensa passaamalla vaikka ne pystyy jo pieninä yllättävän hyviin suorituksiin. Eikä vanhemmat tajua tekevänsä muksuilleen vain karhunpalvelusta noin.

Pk:ssa kyl huomaa eron niiden taaperoiden välillä, keitä on kasvatettu tekemään itse ja keitä on hyysätty. Eikä se mee niin että ne keit on palveltu ois onnellisempia vaan päinvastoin tasapainoisemmat on niitä joiden taitoihin ja oppimiseen on luotettu sen sijaan et tehtäis puolesta. Sitä kannattaa tuoreiden vanhempien oikeesti miettiä.

Tiedätkö mitä, sinä vaikutat ihan *it'n p'skiaiselta.

Toivottavasti et hoida ketään.

Vierailija
18/38 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna mun nauraa, eipäs osaa kaikki ja se riippuu vain ja ainoastaan lapsen oman kehityksen vaiheesta.

jotkut 1,5 eivät puhu edes kokonaisia kahden taikka kolmen sanan lauseitakaan, ja niin hänen pitäisi sitten tajuta että huono olo johtuu kuumuudesta, no, otampa nämä housut pois. Kun ei välttämättä edesvosaa sanoa sanaa housu.

Vierailija
19/38 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on yleisesti ottaen liian lämmin sisätiloissa. Etenkin kiinteistössä mitkä ovat kaukolämmön piirissä. Ei ole mitenkään epätavallista että kerrostaloasunnoissa on sisälämpötila 24 astetta tai enemmän. Se ei ole terveellistä. Normaali sisälämpötila on 21 astetta.

Vierailija
20/38 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin jäänyt odottamaan että se 1,5 vuotias pukee tai riisuu itse, niin emme olisi ikinä päässeet mihinkään. Päiväkodeissa halutaan että lapset pukee itse jo aivan pienestä jotta niillä päikkytädeillä ei olisi niin paljon hommaa. Eli liian isot ryhmät.

Ja se on niin kiva haukkua vanhempia "että mitäs passasitte", ne vanhemmat eivät ole käyneet teoreettista varhaiskasvatuskoulutusta joten sinun asenteesi on todella perseestä. Huutelet vaan että mitäs ette osaa, jokaiselle uudelle vanhemmalle se vanhemmuus on uutta ja tarvitsee tukea eikä yhtään kettumaisia tarhatätejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän